نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتوا (Content Marketing ) شاید در تعاریف معمول دیجیتال مارکتینگ و حوزه بازاریابی محتوا ناشناخته باشد اما شاید تغییری ایجاد شد! در مباحث دیجیتال مارکتینگ و در حوزه بازاریابی محتوا به ارزش و حاکمیت محتوا پرداخته می شود و اگر شما خدماتی بی محتوا و یا محتوای بی ارزش ارائه دهید عملا به صورت خودکار دیگر دیده نخواهید شد.
در بازاریابی محتوا شما در ابتدا به معرفی خدمات و کالای خود پرداخته و سپس با استفاده از روش های متفاوت و مطرح در بازاریابی محتوا به ارزش آفرینی و ارزش گذاری آن می پردازید. پروسه محتوا سازی صحیح زمانبر است و صبر و حوصله و البته راهکار خود می طلبد.
بازریابی محتوا را برای آگاه سازی درباره برند، افزایش آگاهی در مورد محصول و یا خدمت، افزایش فروش و یا حتی برای ایجاد وفاداری مشتریان استفاده می کنند.
اینکه چطور می توان با استفاده از ارسال پیامک استفاده از بازاریابی محتوا را توضیح داد به دانشنامه بعدی منتقل می شود. اما در این شماره از دانشنامه دیجیتال مارکتینگ به بررسی نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتوا می پردازیم.
نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتوا :
نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتوا را شاید نتوانیم همان ابتدا در سئو سایت، ویدئو و یا تصویرها پیدا کنیم. بازاریابی محتوا را به صورت کلی در شبکه های اجتماعی به صورت تصویر، پست و یا ویدئو بسیار می بینید. معرفی سایت ها و یا بالابردن آمار بازدید سایت ها نیز در این دسته قرار می گیرد. با استفاده ازین کار شما اگر به صورت اصولی سایت خود را پایه ریزی نموده باشید به عنوان پیشنهاد گوگل در جستجو کلمات کلیدی مطرح خواهید شد.
ارسال پیامک درست است که به عنوان یکی از حوزه های اصلی بازاریابی محتوا مطرح نشده است اما اگر شاخه های کارکرد بازاریابی محتوا را بررسی کنید جای خالی ارسال پیامک و یا نقش متمم آن را خواهید یافت.
ارسال پیامک برای آشنایی با برند و یا ارسال به هدفی مشخص برای افزایش فروش قطعا با پیامک بازخورد بهتری نسبت به دیگر روش ها خواهد داشت.
وفادار نگه داشتن مشتریان با استفاده از پیامک سفید و یا ارسال آدرس سایت، کانال شما در شبکه های اجتماعی و لینک ویدئو های بارگذاری شده از طریق پیامک، مطمئن، سریع و مقرون به صرفه است.
درست است در حوزه های اصلی نامی از ارسال پیامک انبوه و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی آورده نشده است اما آیا به عنوان راهی ساده و کارگشا نمی توان از آن بهره گرفت ؟
استفاده از گوشی های هوشمند نیز می تواند نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتواد را بیش از پیش در دیجیتال مارکتینگ روشن کند.