? چرا برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی نوروزی برای کسب و کارها مهم است؟☝️

به این دلیل که با بازاریابی پیامکی در این ایام  و در صورت استفاده صحیح از آن، شما می‌توانید کمپین نوروزی  موفقی داشته باشید، به فروش بالایی برسید و مشتریانی که از دست داده‌اید را بار دیگر به برند خود برگردانید. این روش با هزینه‌ی کم و نرخ دسترسی بالا به مخاطب می‌تواند بازدهی فوق‌العاده‌ای نسبت به هدف‌گذاری کمپین‌های عید و جشنواره‌های نوروزی داشته باشد.

? برای موفقیت در بازاریابی پیامکی نوروزی چه اقداماتی انجام دهیم؟✌️

۱- مخاطب خود را بشناسید
۲- زمان بندی ارسال را فراموش نکنید
۳- محتوای پیامکی جذاب بنویسید
۴- قبل از ارسال انبوه تست کنید
۵- کوتاه سازی لینک را فراموش نکنید

?زمان‌بندی در ارسال پیامک نوروزی چه اهمیتی دارد؟⏰

بر اساس برنامه‌ریزی کمپین نوروزی باید بدانید که در چه روز و چه ساعتی که متناسب با مخاطب شماست، برای آن ها پیامک بفرستید. همچنین باید برای کمیپن تبلیغات پیامکی خود مهلت پایانی در نظر بگیرید. برای مثال اگر تخفیفی در نظر دارید، یک بازه زمانی معین (برای مثال از ۲۰ اسفند تا ۱ فروردین) را اعلام کنید تا در آن زمان از شما خرید کنند.

?چرا تست پیامک کمپین نوروزی پیش از ارسال انبوه ضروری است؟✔️

ایام پایانی سال و نوروز ترافیک کاری برای برگزارکنندگان کمپین بسیار بالاست. در این بین ممکن است ناخوداگاه دچار حواس‌پرتی و یا فراموشی بخشی از کارهای کمپین شوید. این اتفاق اگر در ارسال پیامک انبوه و در مقابل مخاطبان فرآوان شما بیافتد، قطعا بازخورد مناسبی از طرف مشتری و برای فروش شما نخواهد داشت. بنابراین پیش از ارسال انبوه چند پیامک تستی برای خودتان بفرستید تا مشکلات را برطرف کنید.

? آیا متن پیامک در جذب مشتری و فروش تاثیرگذار است؟✉️

مهم‌ترین بخش یک جشنواره نوروزی پیامکی این است که در متن کوتاه پیام محتوایی قرار دهید که مشتری بلافاصله به آن بازخورد نشان دهد. در متن پیامک نوروزی خود باید از جملات و کلماتی جذاب استفاده کنید تا مشتری از کد تخفیف و یا پیشنهاد شما استفاده کند.

چیزی به آغاز سال نو باقی نمانده و اغلب برندها در تب و تاب برگزاری کمپین و فروش بیشتر خود هستند. برخی از کسب وکارها برای تبلیغات در این زمینه ممکن است علاوه بر هزینه‌های هنگفت، از تمامی پلتفرم‌های تبلیغاتی نیز استفاده کنند. دلیل چنین کاری این است که برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی نوروزی یک روش خوب و تاثیرگذار برای تعامل با مشتریان و مخاطبانی است که به کالا و یا خدمات شما علاقه‌مندند. با بازاریابی پیامکی و در صورت استفاده صحیح از آن، شما هم می‌توانید به فروش بالایی برسید و هم مشتریانی که به هردلیل از دست داده‌اید را بار دیگر به برند خود برگردانید.

یکی از بهترین روش‌ها که هنوز بازخورد بالایی دارد، استفاده از پیامک و برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی است.

با گسترش دسترسی مردم به تلفن همراه و متدهای گسترده‎ی تبلیغات در اینترنت، اکثر کسب و کارها همواره سعی خود را بر این گذاشته‌اند تا از تمامی کانال‎‌های موجود برای تبلیغات و بیشتر شناخته شدن برند خود، استفاده کنند. شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، توئیتر) از مهم‌ترین کانال‌های تبلیغات محسوب می‌شوند. با اینکه این پلتفرم‌ها مخاطبان زیادی دارند، اما هنوز روش‌های پیشین تبلیغات هم بازخورد قابل توجهی می‌گیرند. قطعا یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی همانطور که گفتیم ارسال انبوه پیامک است. اما جهت موفقیت در بازاریابی پیامکی، شما نیاز به رعایت نکاتی اصولی و مهم دارید تا بتوانید به هدف مورد نظر خود برسید. در ادامه به معرفی اصول اجزای یک کمپین تبلیغات پیامکی نوروزی موفق می‌پردازیم.

شناسایی مخاطب در کمپین تبلیغاتی پیامکی
  • مخاطب خود را بشناسید

پیش از شروع کمپین و در هنگام هدف گذاری، باید بدانید که این پیامک برای چه مخاطبی باید ارسال شود؟ آیا مشتریان شما نیاز به چنین محتوا و پیشنهادی دارند؟ یا صرفا برای شناخت کسب و کار خود و یا تبلیغ این کمپین را راه اندازی کردید؟ آیا این تخفیف مناسب فصل بهار و ایام نوروز است؟ با این کد تخفیف چه نوع مخاطب جدیدی را می‌توانید به کسب و کار خود جذب کنید؟ پاسخ به این سوال‌ها در ابتدای هدف‌گذاری کمپین بسیار مهم است. هر زمان که شما خود را بجای مخاطب بگذارید و چرایی کاری که می‌خواهید انجام دهید را بدانید، به نتیجه ی درست و کارسازی می‌رسید. بسیاری از پیامک‌هایی که روزانه ارسال می‌شوند برای مردم خسته کننده و گاه آزار دهنده هستند.

تلاش کنید با محتوایی خلاقانه و گفته نشده، این حس را در مشتریان خود ایجاد نکنید.

برای هدف گذاری مخاطب به پیشینه‌ی آن ها از خرید، نوع کمپین تبلیغات پیامکی ای که در نظر دارید، علایقی که دارند و تخفیف و یا پیشنهادی که برای فروش خود دارید توجه کنید. مزایای این اقدام برای شما جذب لید و مشتری و شناخت موثر از مشتریان‌تان است. پس از این بررسی، به آمار قابل توجه می‌رسید که در آینده برای دیگر کمپین‌های خود می‌توانید استفاده کنید.

در روزهایی که مردم به دلیل پاندمی کرونا مجبور به خانه‌نشینی و قرنطینه هستند، بهترین فرصت این است که با توجه به شناختی که از آن‌ها دارید جشنواره فروش فوق‌العاده برگزار کنید. علاقه‌ی مردم به خرید آنلاین در این یکسال اخیر بیش از پیش افزایش یافته است. پس فرصت را غنیمت بشمارید و کالا و خدماتی که نیاز دارند را برای سال نو با تخفیفی استثنائی در اختیار آن‌ها قرار دهید. کمپین تبلیغات پیامکی نوروزی شما با این کار موفقیت چشم‌گیری خواهد داشت. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی نحوه‌ی تبلیغات پیامکی در دوران کرونا را مطالعه کنید.

  • اهمیت زمان بندی را فراموش نکنید

زمان بندی مناسب مهم ترین نکته برای هر فعالیتی است. در برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی نوروزی ، باید بدانید برای ارسال پیامک خود زمان تعیین کنید. برای اینکه مخاطب گمان نکند این پیام تاریخ انقضا ندارد، همیشگی است و هر زمان بخواهد به آن می‌تواند واکنش نشان بدهد، باید برای کمیپن تبلیغات پیامکی خود مهلت پایانی در نظر بگیرید. برای مثال اگر تخفیفی در نظر دارید، یک بازه زمانی معین (برای مثال از ۲۰ اسفند تا ۱ فروردین) را اعلام کنید تا در آن زمان از شما خرید کنند.

مورد دوم و بسیار مهم زمان ارسال پیامک است. برای تاثیرگذاری بیشتر و اینکه به هدف خود برسید باید برای هر برند و کسب و کاری یک زمان متفاوت ارسال در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای فروشگاه‎‌ها صبح پنج‎شنبه بهترین زمان برای ارسال پیامک است زیرا اکثر خانواده‌ها آخر هفته را برای خرید خود انتخاب می‌کنند و این زمان بهترین موقع تخفیف و فروش بیشتر است. اما اگر فروشگاه‌های آنلاین هستید و برای آخرین هفته‌‌ی اسفند تخفیف یا فروش ویژه در نظر دارید، از اوایل هفته باید اطلاع رسانی کنید. کمپین تبلیغاتی پیامکی در روزهای پایانی سال نتایج خیره‌کننده‌ای دارند.

محتوای پیامک تبلیغاتی
  • محتوای پیامک در جذب مخاطب بسیار مهم است

اگر جامعه هدف داشته باشید و مناسب با مخاطب محتوای پیامک را تولید کنید، قطعا به آن میزان فروش یا بازخوردی که انتظار دارید می‌رسید. جامعه‌ی هدف شما برای کمپین نوروزی، مشتریانی است که نیاز به خرید این محصولات دارند. با بهره‌بردن از نکته‌ی قبلی یعنی شناخت مخاطب، می‌توانید متن پیامکی مناسب را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که در متن پیامک لزومی نیست از جملات عجیب و غریب و یا مبهم برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. با اضافه کردن تنها یک کلمه یا اموجی و یا شعاری که تا به حال عنوان نکرده‌اید، می‌توانید مشتری را به خدماتی که دارید جذب کنید. بسیاری از کمپین‌های موفق تنها با ۴-۶ کلمه در متن پیامک به هدف خود رسیده‌اند. پس اگر اجباری در کار نیست تا از هر۱۶۰ کاراکتر استفاده کنید.

به عنوان مثال: (نام مشتری) عزیز، ۳۰% تخفیف پوشاک تا ۱ فروردین، از همین جا (لینک) خرید کن.

همین چند کلمه می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و مشتری را به خرید ترغیب کند. البته اگر محتوای کوتاه شما هدفمند تولید شود، قطعا تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب می‌گذارد. کمپین‌های نوروزی بهترین زمان برای خلاقیت در این زمینه است. اگر تخفیف‌های هیجان‌انگیزی برای مشتریان خود دارید، آن را با کلماتی متناسب علایق و روحیات آن‌ها ترکیب کرده و در متن پیامک قرار دهید. مخاطب با این محتوا به سراغ وب سایت و یا خرید از شما می‌رود. پس اهمیت این مرحله از ارسال پیام کوتاه انبوه را نادیده نگیرید.

  • قبل از ارسال انبوه، تست کنید

نکته‌ی مهم پیش از ارسال پیامک این است که باید برای تعدادی محدود مشتری به صورت تست پیامک را ارسال کنید. به این دلیل که اگر مشکلی در حین ارسال یا دریافت آن وجود دارد، پیش از ارسال انبوه برطرف شود. پس از آنکه همه‌ی موارد بررسی شد، زمان آن می‌رسد تا به صورت اختصاصی پیامک‌ها را به مخاطبان ارسال کنید.

نحوه‌ی انجام این کار بسیار ساده است. یکی از افراد کمپین که مسئولیت پنل پیامک را بر عهده دارد، باید به صورت آزمایشی متن را برای شماره‌ی خود و همکارانش ارسال کند. اگر در این متن لینکی می‌خواهید قرار دهید حتما آن را در پیامک تستی درج کنید. پس از ارسال از طریق پنل، از دیگر افرادی که پیامک را دریافت کرده‌اند بپرسید که آیا پیام را به درستی دریافت کرده‌اند یا خیر. لینک درج شده را حتما بررسی کنید و اگر مشکلی در فرایند اتصال تا خرید دارد آن را حتما رفع کنید.

به شما توصیه می‌کنیم این کار را حتما انجام دهید. پیش از این در مقاله‌ی اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی به طور کامل توضیح داده‌ایم که این نکات اگر رعایت نشوند چه تبعاتی خواهند داشت. ایام پایانی سال و نوروز ترافیک کاری برای برگزارکنندگان کمپین بسیار بالاست. در این بین ممکن است ناخوداگاه دچار حواس‌پرتی و یا فراموشی بخشی از کارهای کمپین شوید. این اتفاق اگر در ارسال پیامک انبوه و در مقابل مخاطبان فرآوان شما بیافتد، قطعا بازخورد مناسبی از طرف مشتری و برای فروش شما نخواهد داشت.

  • کوتاه سازی لینک را فراموش نکنید

کوتاه سازی لینک نکته‌ی بسیار مهمی است که در متن پیامک باید به آن دفت کنید. اگر در متن پیامکی خود از لینک استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که قبل از هرکاری باید آن را کوتاه کنید. به این دلیل که مخاطب در نگاه اول با دیدن لینکی طولانی از خرید یا کلیک بر روی آن منصرف نشود. هدف این پیامک، خرید مشتری از محصولات شماست. اگر مخاطب با لینک طولانی و غیرقابل فهم مواجه شود، قطعا بر روی آن کلیک نخواهد کرد. علاوه بر این کوتاه سازی لینک در کم کردن کاراکتر به شما کمک می‌کند تا فضای بیشتری در متن و محتوای آن داشته باشید. با این کار می‌توانید کلمات محتوای اصلی پیامک خود را افزایش دهید و محدویت کمتری داشته باشید.

  • نکته‌ی پایانی …

این مقاله و توصیه‌های که داریم تنها برای این است که شما به عنوان یک کسب و کار، کمپین تبلیغاتی پیامکی نوروزی موفقی را داشته باشید. عید و ایام نوروز فرصت طلایی و مهمی است که باید بازاریابان به درستی از آن استفاده کنند. فروش بالا و بازخورد مناسب از مشتری هدف اصلی کمپین‌های نوروزی است. به همین دلیل یک کسب و کار تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا درآمد فوق‌العاده‌ای از این کمپین داشته باشد. بخاطر داشته باشید که در کنار تبلیغات در فضای مجازی و یا در سطح شهر، ارسال انبوه پیامک ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش تبلبغ به حساب می‌آید و هنوز طرفداران زیادی دارد. نکته‌ی مهم اینجاست گه اگر تمامی موارد بر روی اصول پیش برود، قطعا پاسخ مورد انتظار خود را می‌گیرید.

در این زمینه اگر نیاز به مشاوره یا ثبت نام پنل پیامکی دارید می‌توانید از طریق شماره تماس زیر اقدام کنید.

خط ویژه شرکت ایده پردازان: ۰۲۱۲۸۵۳