پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی از جمله مواردی است که از سوی کاربران بسیار درخواست می شود و یکی از ماژول های پرکاربرد پنل sms.ir در این حوزه ، منشی پیامکی می باشد که در مقاله قبلی شرح داده شد.

در این مقاله سعی بر این است که دومین ماژول پرکاربرد sms.ir برای ارسال پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی تحت عنوان پاسخ تبلیغاتی برای شما عزیزان شرح داده شود.

پاسخ تبلیغاتی

این ماژول نیز مانند منشی پیامکی عمل می کند و به ازای دریافت پاسخ برای مخاطبین پیامک خودکار می فرستد اما تفاوت آن ها در این است که منشی پیامکی نسبت به متن دریافتی حساس می باشد و هر پاسخ متفاوت را نسبت به همان گزینه ای که شما مشخص کرده اید ارسال خواهد کرد، اما در پاسخ تبلیغاتی سیستم به متن دریافتی حساس نیست و در واقع در پاسخ به هر متن دریافتی یک پیامک مشخص از پیش تعیین شده ای را ارسال می کند.

مثلا فرض کنید متن دریافتی برای شما مهم نیست و می خواهید به ازای هر نوع پیامک دریافتی از مخاطبینتان، یک پیام تشکر ارسال نمایید، در اینصورت پاسخ تبلیغاتی ماژول مناسبی برای شما می باشد که به صورت اتوماتیک متن تعیین شده ی شما را فارغ از هر نوع دریافتی، برای مخاطبین ارسال کند.

نکته مورد نظر این است که اگر می خواهید هر دو ماژول در یک زمان فعال باشند، باید خطوط گیرنده و فرستنده آنها متفاوت باشند که پیامک شما با اختلال و اشتباه ارسال نشود.

برای فعال نمودن ماژول مطابق تصویر زیر به منوی ارسال و دریافت اتوماتیک رفته و بر روی پاسخ تبلیغاتی کلیک کنید، هزینه فعالسازی ماژول در حال حاضر سالانه 1000 پیامک می باشد.

پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی

برای ایجاد پاسخ تبلیغاتی، بر روی دکمه افزودن زده و مطابق با تصویر زیر متن دلخواه خود را بنویسید.

پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی

در مرحله بعد نام گزینه خود را بنویسید، این عنوان برای تمایز قائل شدن بین پاسخ های تبلیغاتی می باشد و در هر زمان قابل تغییر است و فقط خود شما در پنلتان آن را مشاهده خواهید کرد.

پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی

گیرنده ، شماره ای است که پیامک مخاطبین روی آن دریافت می شود .

فرستنده نیز شماره ای است که پاسخ تبلیغاتی تعیین شده از آن ارسال می شود .

در صورتی که در سامانه خود بیش از یک شماره اختصاصی داشته باشید ، فیلدهای فرستنده و گیرنده می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و هیچ الزامی برای یکی بودن این دو شماره ، وجود ندارد .

در مرحله بعد تاریخ و ساعت فعال بودن ماژول را وارد می نمایید.

پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی

و در مرحله آخر تیک فعال بودن را زده و سپس تایید و ثبت را می زنید.

پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی

ماژول پاسخ تبلیغاتی شما ایجاد شد!

با ما همراه باشید تا در روزهای آینده با مابقی ماژول های پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی آشنا شوید.