فکر می کنید بازاریابی پیامکی مدت زیادی است که از بین رفته و هیچ فایده ای ندارند؟ خب، نه واقعاً به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چرا. همچنین حتما مطلب بازاریابی پیامکی چیست را نیز مطالعه کنید.

اگر تازه کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، باید تلاش و تمرکز قابل توجهی را بر روی  بازاریابی بگذارید . بیشتر مشاغل تازه تأسیس در تلاش هستند تا روشهای منعطفی برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود پیدا کنند. برخی از آنها به دنبال جدیدترین نوآوری ها مانند هوش مصنوعی یا بازاریابی ایمیل به صورت اتوماتیک هستند. با این حال ، بسیاری متوجه نیستند که استفاده از بازاریابی پیامک برای مشاغل کوچک چقدر مهم است.

چرا بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟

یک اعتقاد رایج در بین کارآفرینان مشاغل کوچک آن است که در حال حاضر بازاریابی رسانه های اجتماعی موثرترین است. و تقریباً رایگان است ، بنابراین بسیاری از افراد برای تکیه به این مورد تردیدی و امیدوارند كه این امر بتواند مشاغل آنها را  موفق تر كند.

مشکل اینجاست که فقط پست ها و استوری ها در رسانه های اجتماعی رایگان هستند. انتشار آن پست ها و استوری ها  در حال حاضر هزینه دارد. علاوه بر این ، بازاریابی مؤثر در رسانه های اجتماعی شامل تبلیغاتی است که مخاطب خاصی را هدف قرار می دهد ، که دو مشکل اساسی دارند.

اول ، هوش مصنوعی مخاطبان را بیشتر با استفاده از ایمیل هایی که با آنها ثبت نام کرده اند ، هدف قرار می دهد. مشکل اینجاست که ممکن است مشتریان دیگر از آن ایمیل ها  استفاده نکنند به زبان ساده این بدان معنی است که پیام های تبلیغاتی به جایی نمی رسند و بیشتر هدف گذاری در واقع به هدر می رود. نیازی به گفتن نیست که بیشتر آنچه در واقع به مخاطبان هدف می رسد مورد بی توجهی قرار گرفته است. در واقع ، همه روی تبلیغاتی که در رسانه های اجتماعی می بینند کلیک     نمی کنند.

دوم ، هدفگذاری هوش مصنوعی ممکن است همیشه دقیق نباشد. بله ، می تواند عملکردهای قبلی کاربر را مشخص کند. اما تضمین نمی کند که این عملکردها به روز باشند. علاوه بر این ، کاربر ممکن است بسیاری از تبلیغات مشابه را دریافت کند و فقط همه آنها را مخفی کند.

مسئله دیگر در مورد هدفگذاری نادرست این است که بیشتر اوقات AI بر اساس گروه های سنی یا موقعیت مکانی مخاطبان را هدف قرار می دهد ، به این معنی که پیام ها به همه اعضای مخاطب هدف می رسد ، که ممکن است غیر ضروری باشد.

از یک سو ، به نظر می رسد هرچه افراد پیام های تبلیغاتی را بیشتر ببینند ، آگاهی از برند بیشتر می شود. از طرف دیگر ، این افراد ده ها بار در روز پیام های تبلیغاتی مشابهی را می بینند ، بنابراین به احتمال زیاد به نادیده گرفتن همه آنها عادت می کنند. این بدان معنی است که بیشتر تبلیغات واقعی  ، در وقت و مکان نابجایی قرار میگیرند.

در مقابل ، بازاریابی پیامکی به طور خاص مشتریانی را که از قبل با شماره تلفن خود انتخاب شده اند، هدف قرار می دهد. آنها ممکن است از محصولات / خدمات شرکت استفاده کرده یا به آنها علاقه نشان داده اند. بیشتر افراد ایمیل های خود را هر روز بررسی نمی کنند. در بهترین حالت آنها یک یا دو بار در روز ایمیل های خود را بررسی می کنند. در مقایسه با بازاریابی ایمیل ، پیام های متنی نیز در اینجا برتری دارند ، زیرا افراد پیام های متنی خود را مرتباً چک می کنند ، اگر بلافاصله یک بار آن را دریافت نکنند. اکثر اوقات ، لیست های بازاریابی پیامکی به میزان انجام لیست های ایمیل نیاز به تأیید آدرس ندارند.

این موضوع ، مجددا شانس هدر رفتن را کاهش می دهد و رویکرد صمیمی تری نسبت به مشتری نشان می دهد. پیام های متنی کوتاه و مختصر هستند ، بنابراین احتمال زیاد است که مشتری پیام را بخواند و درک کند. این به نوبه خود ، می تواند آگاهی از برند را خیلی بیشتر از سایر کانال های بازاریابی افزایش دهد. این امر به این نکته توجه می کند که بازاریابی پیامکی برای مشاغل کوچک یکی از کارآمدترین کانال های بازاریابی است.

بهترین پلتفرم بازاریابی پیامکی برای  کسب و کارهای کوچک

وارد کردن فایل اکسل

به راحتی می توانید صفحات گسترده اکسل را بر روی پلت فرم بارگذاری کنید.که هنگام آپلود داده های شماره تلفن کاملاً مفید است. این یک تجربه کاربری بهتر و آسان تر ایجاد می کند.

تقسیم بندی سفارشی

این ویژگی به شما امکان می دهد بانک اطلاعات مشتری خود را به بخش هایی تقسیم کنید. در صورت وجود پیشنهادات ویژه برای آنها ، می توانید از این روش برای متمایز کردن مشتریان استفاده کنید.

زمانبندی پیام

این پلتفرم به شما امکان می دهد تا تاریخ و زمان پیام های متنی را تنظیم کنید. می توانید دوره های زمانی خاص را از پیش تعیین کنید و  پلت فرم بقیه کار را برای شما انجام می دهد.

اندازه سفارشی سازی شده

این سیستم به شما امکان می دهد پیام های متنی طولانی را به چندین بخش برای کارآیی بهتر تقسیم کنید.

شخصی سازی پیام

محتوای شخصی شده اکنون ترند است. با توجه به اینکه موفقیت در بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای کوچک کارآمدتر است ،شخصی سازی پیام می تواند فضایی دوستانه تر بین شرکت شما و مشتریان شما ایجاد کند.

قالب های آماده

در بیشتر مواقع ممکن است شما حتی برای نوشتن متن پیام کوتاه به یک کارمند احتیاج نداشته باشید. پلت فرم شامل قالب های پیام کوتاه آماده برای ارسال است.

وب سایت سازگار با تلفن همراه(Mobile Friendly)

برای دسترسی به وب سایت ما ، لزوما نیازی به داشتن رایانه با خود ندارید. وب سایت ما سازگار با موبایل است و برای همه دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

تجزیه و تحلیل پیشرفته

این ویژگی به شما امکان پیگیری چندین داده را می دهد. می توانید در مورد نرخ تحویل پیام ، میزان مشارکت مشتری و خیلی بیشتر از این ها  اطلاعات کسب کنید.

یکپارچه سازی API

به عنوان یک کارکرد داخلی ، این پلتفرم شامل یکپارچه سازی API برای پیام های متنی خودکار است.