فعال سازی افزونه پیامک WHMCS از طریق هاست و ارائه راهنمای نصب به صورت مقاله دانشنامه ای می تواند گزینه مناسبی برای وب مستران سایت ها باشد.

افزونه WHMCS به صورت نصبی نمی باشد و می بایست به صورت جداگانه در هاست بارگذاری شود. قبل از فعالسازی افزونه به خاطر داشته باشید که ماژول Loader Ioncube در سرور شما فعال باشد.

فعال سازی افزونه پیامک WHMCS از طریق هاست :

جهت نصب افزونه در هاست خود به صورت زیر عمل نمایید :

1 -ابتدا افزونه دریافتی از سایت را extract نمایید.

2 -پس از باز نمودن فایل افزونه پیامک WHMCS چند فولدر وجود دارد که می بایست جداگانه در هاست بارگذاری شوند.

3 -فولدر ابتدایی مربوط به زبان و با نام lang می باشد. اگر در هاست فولدر overrides وجود دارد فایل های زبان انگلیسی و فارسیآن را بررسی نمایید و در صورت عدم وجود overrides های مربوط به sms.ir ،در قسمت html public – lang وارد شوید.

با کلیک بر فولدر overrides و کلیک راست نمودن بر روی قسمت زبان انگلیسی یا فارسی و انتخاب edit ،از lang موجود در فایل اکسترکت شده کپی برداری نموده و در انتهای فایل موجود بیافزایید.

درصورتی که به صورت کلی در هاست خود و در فولدر lang فولدر overrides مشاهده نمی شود از قسمت html_public وارد lang folder شده و از فایل اصلی extract شده ، فولدر overrides را از قسمت upload هاست بارگذاری نمایید.

4 -دومین قسمت جهت نصب افزونه مربوط به فایل های اصلی می باشد. در هاست خود بخش html_public ، فولدر modules را انتخاب نمایید.

با انتخاب addons از فایل اصلی extract شده فولدر smsir را در هاست بارگذاری نمایید. در همین بارگذاری تمام بخش های اصلی نصب خواهد شد.

5 -فولدر Templates با توجه به نوع متفاوت قالب های هر کاربر تنها کافیست در همان قالب فعال سایت بارگذاری شود.

6 -فایل php.clientverification را در روت هاست خود( به صورت مستقیم در html_public بارگذاری نمایید. )

پس از نصب افزونه وارد محیط WHMCS شده و به منوی SETUP بروید. از قسمت Modules Addon وارد قسمت مربوط به addon هاشوید.

در صفحه باز شده تمام Addon ها قابل مشاهده می باشد. پس از پیدا کردن افزونه sms آن را Active نموده و سپس با انتخابConfigure نقش کنترلی ادمین را مشخص نمایید. از گزینهDeactivate نیز برای غیرفعالسازی افزونه می توانید استفاده نمایید.

پس از ثبت تنظیمات به منوی Addon رفته و SMSir را انتخاب نمایید.