روش های مشتری مداری از جمله مواردی است که شرکت ها با توجه به رقابت تنگاتنگ در جریان کسب و کار، باید آن ها را فرابگیرند و خود را در این زمینه به بالاترین سطح ممکن برسانند. باید به این نکته توجه داشته باشید که مشتریان شما، سرمایه کسب و کار شما و ضامن سودآوری شما هستند، بنابراین می بایست به اهمیت رضایت مشتریان واقف باشید و نکات را به پرسنل خود آموزش دهید و روی آنها تاکید داشته باشید. در ادامه به معرفی توصیه هایی دراین زمینه خواهیم پرداخت .

ادب و احترام

همواره در مقابل مشتریان با ادب و احترام برخورد کنید و این را اصل رفتاری خود قرار دهید، مبادا برخوردی ناشایست با مشتریان داشته باشید، حتی دربرابر مشتریان عصبانی و بعضا بی ادب شما باید خونسردی خود را حفظ کنید و در کمال ادب و احترام پاسخگوی آنها باشید.

تشکر کردن

از تشکر کردن غافل نشوید،پس از خرید آنها، بابت انتخاب مجموعه خود از آنها تشکر و قدردانی کنید. هنگام ارائه انتقادات و پیشنهادات نیز از آنها بابت این بازخورد تشکر کنید، با این کار به مشتری خود نشان می دهید که نظرات آنها برای شما بسیار ارزشمند است.

اطمینان خاطر

این اطمینان را در مشتری به وجود آورید که در هر زمان که سوالی در مورد محصول خریداری شده یا خدمات دریافت شده داشته باشند، و یا مشکلی پس از خرید برایشان به وجود بیاید، همواره می توانند با شما در تماس باشند و موارد را به شما یا تیم پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت اعلام نمایند.

شناسایی درخواست مشتری

سعی کنید در اندک زمان ممکن، نیاز های مشتری را به دقت شناسایی کنید تا بتوانید با توجه به نیازهایشان راهکارها و محصولات مرتبط را به آنها پیشنهاد دهید . دقت داشته باشید که باید در مدت زمان کوتاهی بهترین پیشنهادات خود را عنوان کنید و وقت مشتری را با توضیحات بیش از حد تلف نکنید.

 خدمت رسانی بیشتر

همواره خدماتی بیش از انتظار مشتریان، به آنها ارائه دهید. این کار در طولانی مدت از آنها مشتریان وفادار و دائمی خواهد ساخت.

خدمات پس از فروش

به این نکته توجه داشته باشید که با فروش محصول و خدماتتان، کار شما به پایان نرسیده است، مهم ترین بخش، خدمات پس از فروش شما می باشد. به مشتریان ناراضی گوش دهید و سعی کنید مشکل آنها را برطرف نمایید. برای این مورد می توانید یک نظرسنجی نیز بگذارید تا روند خدمات پس از فروش و نحوه پاسخگویی و راهنمایی کارمندان خود را توسط مشتریان ارزیابی کنید تا بتوانید کارایی این بخش را ارتقا دهید.

یادآوری برند به مشتریان

پس از فروش محصولات، مشتریان را به حال خود رها نکنید، هموراه برند و کسب و کار خود را به آنها یادآوری نمایید، مثلا به صورت دوره ای برای آنها پیامک و ایمیل ارسال کنید محصولات جدید، یا محصولاتی که فکر می کنید مناسب آنها است را معرفی نمایید. در مناسبتهای مختلف ، مثلا زادروز آنها برایشان پیامکی حاوی یک کد تخفیف و یا پیشنهاد شگفت انگیز ارسال کنید.

شبکه های اجتماعی

این روزها تاثیر فضای مجازی در افزایش فروش بر کسی پوشیده نیست، بنابراین در این دوره بسیار اهمیت دارد که در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و محتوای ارزشمند و جذاب تولید کنید و از این طریق نیز پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشید. برای جذب بیشتر مخاطبین ، چالش ها و مسابقات مختلف برگذار کنید و آنها را برای شرکت در کمپین ها ی مختلف تشویق کنید.

بنابراین با رعایت این روش های مشتری مداری و انجام ارزیابی هفتگی و ماهانه می توانید اطمینان یابید که پس از مدت کوتاهی در سطح بالایی از مشتری مداری قرار خواهید گرفت.