با ادامه دار شدن داستان کرونا و متعاقب آن تغییر در نحوه زندگی و کار مردم، بازاریابان باید توجه داشته باشند که چگونه ارتباطات بازاریابی و پیام های تجاری آنها نیاز به سازگاری با شرایط جدید دارد. مهم نیست از چه واسطهای برای ارسال پیامهای خود استفاده میکنید. خواه پیامک، ایمیل، رسانههای اجتماعی، جستجوی پولی یا بالاتر از اینها تبلیغات اینترنتی، مهم است که بدانید مخاطبان شما چگونه ممکن است تحت تأثیر این همه گیری جهانی قرار بگیرند. در اینجا نکات برتر ما در مورد چگونگی ارتباطات بازاریابی در دوران کرونا برای وضعیت فعلی جهان ارائه شده است.
ارتباطات بازاریابی در دوران کرونا
ارائه ارزش بیشتر از کسب درآمد
بیشتر روی افزایش جذب مخاطب تمرکز کنید. در مواقع عدم اطمینان، از فشار بر روی فروش زیاد خودداری کنید و روی رشد مخاطبان خود تمرکز کنید. ترکیب عدم اطمینان با اضافه شدن اوقات آزاد باعث میشود که مشتریان بالقوه وقت بیشتری برای هضم و پردازش اطلاعات داشته باشند.
به این فکر کنید که چرا پیام میفرستید – آیا چیز مفیدی برای گفتن به مشتریان خود دارید؟
در واقع ، اکنون زمان بسیار خوبی برای تبلیغ مطالب مفید وبلاگ شما است – اگر بتوانید به مردم کمک کنید تا مشکلات پیش روی شان را حل کنند یا به زندگی آنها ارزش ببخشید، به احتمال زیاد به برند شما اعتماد میکنند.
نه تنها محتوای جدید به ایجاد پروفایل برند شما به عنوان رهبر بازار یا متخصص کمک می کند ، بلکه برای سئو نیز عالی است. نه تنها محتوای اضافی کمک می کند تا مجموعه جدیدی از کلمات کلیدی را برای رتبه بندی بدست آورید، بلکه محتوای تازه همواره سیگنالی برای گوگل بوده است که این سایت کار درستی انجام میدهد. بنابراین انرژی خود را به مفید و ارزشمند بودن در ارتباطات بازاریابی خود تغییر دهید.
- از نایابشدن اجتناب کنید. اگر حس میکنید از ویروس سود میبرید، حسن نیت نام تجاری خود را محفوظ نگه دارید.
- در ارتباطات بازاریابی در دوران کرونا از عباراتی مانند “ویروسی شدن” به معنای دستیابی (reach) زیاد، یا نامیدن فروش به عنوان “تب” یا “جنون” اجتناب کنید.
- از اجبار به شوخ طبعی و تلاش برای امیدوار نشان دادن خودداری کنید. بیشترین موردی ست که شما را جدی نمی گیرید.
بازبینی بصری
ارتباطات بازاریابی شما فقط مربوط به نوشته ها نیست. به طور سیستماتیک دارایی های آنلاین خود را برای صحنه ها و تصویرهایی که به نظر می رسد با وضعیت فعلی جهان ارتباطی ندارند، بررسی کنید. به عنوان مثال ، وقتی بسیاری از افراد در انزوا ، در قرنطینه یا در حال انجام فاصله گذاری اجتماعی هستند ، تصاویر یا محتوای تصویری از جمعیت و ازدحام ممکن است ناهماهنگ به نظر برسد. برای اطمینان از اینکه با این روش جدید زندگی متناسب باشد، نگاه جدیدی را برای هر تصویر بصورت آنلاین یا حتی بازاریابی فیزیکی ایجاد کنید. میتوانید با ایجاد تصاویری که واقعیت را منعکس کند، به ناخودآگاه مخاطبان خود متوسل شوید.
آگاه باشید که با تعداد بیشتری از افراد در خانه مشغول کار هستند و بسیاری از افرادی با اینکه تجملاتی ندارند، خدمات اساسی را به جامعه ارائه میدهند. بنابراین تصاویر افراد در محیط های شرکتی، پوشیدن لباس رسمی ، ممکن است مخاطبان شما را آزار دهد.
موضوعات زیرکی و در دسترس بودن
كسانی كه می توانند بازاریابی خود را موثر كنند و نیازها و دغدغه های جدید مخاطبان خود را برطرف كنند ، كسانی خواهند بود كه در چنین مواقعی موفق ظاهر می شوند. از نکات فوق به عنوان یک راهنما استفاده کنید ، اما مثل همیشه، با تغییر زمان ، آماده تغییر زوایا یا استراتژی ها شوید.
از طریق کانالهای موردعلاقه خود برای سوالات مشتریان در دسترس باشید. حتی بهتر، به مشتریان خود این امکان را بدهید که درهر زمانی بتوانند نگرانی های خود را ابراز کنند.