دلایل نارضایتی مشتریان از شما هرچه که باشد زنگ خطری است که می بایست به آن توجه کنید وگرنه ممکن است اعتبار برندتان با خطر مواجه شود.

عوامل و دلایل نارضایتی مشتریان از شما ممکن است از جهات بسیاری ایجاد شود که عمده ترین آن ها را می توان در چند دسته تقسیم بندی نمود.

محصول و یا خدماتتان در درجه اول قرار دارند و پس از آن ارتباط با مشتری از جانب شما می تواند جزو دلایل بسیار مهم ایجاد نارضایتی کاربران شما باشد. اجازه دهید برخی از این عناوین را باهم بررسی کنیم.

دلایل نارضایتی مشتریان از شما :

  • محصول ناکارآمد و یا خدمات بی کیفیت

فرقی ندارد شما محصولی فیزیکی داشته باشید و یا ارائه دهنده خدمات باشید. شما برای برطرف نمودن نیازهای مشتریانتان اقدام به ارائه محصول نموده اید و یا خدماتی ارائه می دهید. اگر هر کسب و کاری مشتریان خود را از دست دهد، هیچ شانسی برای ادامه کار و کسب درامد ندارد.

ممکن است محصول و یا خدماتتان از دیدگاه شما کامل و بدون نقص باشد. حتی قبل از ارائه و توزیع در بازار از واحد QC کیفیت آن بررسی شده باشد. برای اطمینان همواره باید از نظرات مشتریانتان باخبر باشید. انتقاد، نارضایتی و شکایت آنان برایتان راهگشای خوبی تا بتوانید نقطه ضعف هایی که از آن بی خبر هستید را شناسایی نموده و برطرف نمایید.

همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید و نظرات آنان را دریافت نمایید.

  • نحوه ارتباط با مشتری از بازاریابی تا خدمات پس از فروش

در همان ابتدای کاریی که هنوز مشتری شما را انتخاب نکرده است رفتارتان مهم است تا زمانی که به کسب و کارتان ادامه می دهید. اگر به مفهوم قیف فروش آشنایی داشته باشید، می دانید که از همان ابتدا مشتری شما را دیده است. به محصول و خدمات نیازمند است اما چه دلیلی باعث انتخاب شما و یا رقیبتان می شود؟ یکی از دلایل می تواند به نحوه ارتباط با مشتری مربوط باشد.

صبر و حوصله در پاسخ به سوالات مشتری، احترام و ادب به مشتری، شنیدن نیازها و راهنمایی صحیح برای ارائه خدمات مناسب،همگی در دسته ارتباط با مشتری قرار دارند و رعایت نکردن هر کدام،باعث نارضایتی مشتری شما خواهد بود.