اصول مشتری مداری در برخورد با مشتریان یکی از مفاهیم ضروری برای هر کسب و کار است که قبل از اولین مشتری خود باید شناخته باشد. رفتار با مشتریان و نحوه ارتباط با مشتری امروزه می تواند شما را تبدیل به یک برند معروف تجاری نماید و یا نام معتبرتان را از دست دهید. شبکه های اجتماعی می توانند بازتاب دهنده نظرات کاربران شما باشند و همین یک دلیل کافیست تا شما اصول مشتری مداری در برخورد با مشتریان را بدانید و به آن عمل کنید.

اصول مشتری مداری در برخورد با مشتریان و ارتباط با خریداران را بهتر است در انواع مختلف مشتریان مورد بررسی قرار دهیم. مشتریان عصبانی، ناراضی، شاکی و یا خوشحال، هر کدام اصول ارتباطی خاصی خود را دارند. مقاله پیشرو اصول مشتری مداری در برخورد با مشتریان را به صورت کلی معرفی می کند.

اصول مشتری مداری در برخورد با مشتریان :

شنونده خوبی باشید

مشتریان شما نیاز دارند که مورد توجه شما قرار بگیرند. ممکن است ناراحت و یا حتی خوشحال باشند. اگر با شما تماس گرفته باشند می بایست گوش شنوای خوبی برای مشتریانتان باشید. اگر سعی کنید سریع حرفشان را قطع کنید و یا بین حرفشان بپرید؛ قطعا اطلاعی از قوانین ارتباط با مشتریانتان ندارید.

پیگیر باشید

اگر مشکلی برای مشتریان پیش آمده است تا رفع کامل آن پیگیر باشید. پس از برطرف نمودن مشکل حتما به مشتری خود اطلاع دهید. حتی اگر هم پیشنهادی از طرف مشتریانتان دریافت نمودید نتیجه بررسی را به آنان خبر دهید.

احترام بگذارید

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که مشتری با کلمات نامناسب با شما صحبت کرده باشد. حتی اگر بی احترامی هم دیده باشید شما همواره احترام مشتری خود را نگه دارید. مشتری که با کلمات نامناسب صحبت کند از شما عصبانی و ناراضی نیست. از محصول و کیفیت آن رضایت ندارد. در این حالت به دو نکته بالا رجوع کنید.

توانمند و دانا باشید

در هر شغلی که باشید اطلاعات کامل نسبت به محصولتان بدست آورید. درباره روش های استفاده نادرست و صدماتی که خواهد داشت، روش های مختلف استفاده و … اطلاعات لازم بدست آورید و همواره دانش خود را به روز نگه دارید و مشاوره های کاربردی به مشتریتان ارائه دهید.