ارسال پیامک روز نیروی دریایی در روز هفتم آذر، فرصت مناسبی برای قدردانی از افرادی است که در امنیت مرزهای جمهوری اسلامی نقش دارند. در حقیقت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران (نداجا) یکی از چهار نیروی زیرمجموعه ارتش ایران است که مسئولیت محافظت از مرزهای آبی مانند خلیج فارس و تنگه هرمز بر عهده آن قرار دارد. افراد فعال در این ارگان نظامی با نیروی دریایی دشمن جنگیده و رشادت‌هایشان باعث شده که همچون نگینی درخشان به چشم بیایند. هفتم آذر به مناسبت روز ملی نیروی دریایی، پیام‌های مختلفی بین افراد ردوبدل می‌شوند. ما قصد داریم که چندین نمونه از پیام‌های تبریک این مناسبت را به شما ارائه دهیم.

نام‌گذاری روز نیروی دریایی ارتش

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا روز هفتم آذر را برای قدردانی از تلاش‌ها و رشادت‌های جمهوری اسلامی انتخاب کرده‌اند. در پاسخ باید بگوییم که نام‌گذاری این روز در اوایل جنگ ایران و عراق و توسط امام خمینی (ره) انجام شد. علت اصلی آن رشادت‌ها و شهادت افراد دلیری بود که سعی داشتند از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای كشور دفاع کنند. در آن روزها آبادان، خرمشهر و خلیج فارس بیش از سایر مناطق ایران تحت خطر بودند. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن هشت سال نقش مهمی را در نجات دادن آب‌های ایران بازی کردند. روز هفتم آذر مصادف با سالروز حماسه‌آفرینی پرسنل ناوچه موشک‌انداز «پیكان» است. رهبر جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی، به همین مناسبت، روز هفتم را به روز نیروی دریایی ارتش نام‌گذاری کردند.

تبریک روز نیروی دریایی در روز شهادت کیست؟

چند پیامک روز نیروی دریایی

اکنون به این موضوع می‌پردازیم که روز نیروی دریایی یا همان هفتم آذر به اسم کدام یک از شهدای نیروی دریایی نام‌گذاری شده است. دلاور مردان نیروی دریایی در سال 1359 در عملیات مروارید، در مقابل ارتش عراق ایستادگی کردند. آنها با سکوهای نفتی البکر و الامیه و از بین بردن ناوچه‌های اوزای عراقی توانستند گام بزرگی در امنیت ایران بردارند. در ساعات آغازین صبح هفتم 1359، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توانست چند ناوچه مدرن و اژدرافکن عراقی را مورد حمله قرار دهد. اما ظهر همان روز که ارتش ایران چند قدم تا پیروزی داشت، ناوچه پیکان مورد حمله موشکی ارتش عراق قرار گرفت. شهید همتی و پرسنل شجاعش در آن حمله به درجه والای شهادت دست یافتند.

چند نمونه پیامک تبریک روز نیروی دریایی

  • روز هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه باشکوه دریادلان و یاد شهیدان والا مقام آن گرامی داشته شود.

  • دل‌هایتان آبی است، ای دلاوران نیروی دریایی/ شما همواره پیروز میدان هستید دلاوران نیروی دریایی «روز نیروی دریایی بر نگهبانان خستگی‌ناپذیر دریاها مبارک.»
  • سلام بر شما که استوار بر افق ماه درخشان ایستاده‌اید و به آینده‌ای روشن می‌نگرید. ای دریادلانی که برد نگاهتان دورترین نقطه پایان دریاست و توشه راه‌تان جرأت و جسارت؛ روز نیروی دریایی مبارک.
  • آبی به رنگ آرامش، آسمان و دریاست. روز نیروی دریایی بر تمام دلاوران نیروی دریایی مبارک باد.
  • «از این سوی تنگه هرمز تا دریای عمان، از جزیره هنگام تا تنب کوچک و تنب بزرگ و تا جایی که مرزهای ایران اسلامی را ساخته‌اند، شیرمردان نیروی دریایی، سوار بر دعای ملت ایران، دیوارهای آهنینی ساخته‌اند که متجاوز، به هیچ روی از آن گذر نخواهد کرد. روز نیروی دریایی مبارک باد»
  • نیروی دریایی هنگامی که برای دفاع از آب‌های ایران وارد عمل شد، با استقامت و توانمندی بسیار عمل کرد. روز نیروی دریایی مبارک.
  • دریادلان، نیروی دریایی که گام‌هایشان خستگی‌ناپذیر همیشه محکم و استوار است، روز نیروی دریایی مبارک.
  • افتخار ماست داشتن دریادلانی که با اهدای خون خود در آب‌های خروشان خلیج فارس، به ندای حق لبیک گفتند و با افتخار شربت شهادت نوشیدند. روز نیروی دریایی گرامی.
  • امروز روز شماست. شما دریابانان ایران‌زمین که طلایه‌دار میهن هستید و در صف محافظان آب‌های سرزمین مادری همیشه استوارید. روز نیروی دریایی ارتش بر شما سپیدپوشان پاک‌سیرتی که صادقانه به میهن خدمت می‌کنید، مبارک.
  • مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «این تسلط دریایی، این حضور راهبردی برای نیروهای دریایی و ناوگان‌های دریایی ما، پیام آور عزت و بیداری ملت‌هاست.»

اس‌ام‌اس زیبا برای روز هفتم آذر، روز نیروی دریایی

اس ام اس و پیامک روز نیروی دریایی
  • هم‌سفر زندگی‌ من، مرد دریا دلم/ وجود نازنین تو بهانه شاد زیستن من است.
    تو زیباترین لحظات زندگی من را رقم زده‌ای/ عاشقانه و بی‌نهایت دوستت دارم
    حتی بیشتر از آنچه تصور کنی برایم عزیزی/ روز نیروی دریایی بر تو مبارک.
  • «دریا اگر سر می‌زند بر سنگ حق دارد / تنها دوای درد عاشق ناشکیبایی است.»
  • «شما دلیران دور از خانواده‌های خود، برای سربلندی و اقتدار کشور/ روی موج‌های آبی و با دلی مهربان می‌جنگید. روزتان مبارک با غیرتان نیروی دریایی»
  • «برادر جان! اهتمامت را در سنگرهای دفاع و امنیت پاس می‌داریم و استواری گام‌هایت را در صیانت از هستی وطن، آرزومندیم. روز هفتم آذر مبارک باشد.»
  • عشق و عقل در نیروی دریایی با همدیگر هستند، اما مانعی برای زیستن هم نخواهند بود. درود بر عاشقان با عقل و فهم نیروی دریایی که شربت شهادت را به عشق وطن می‌نوشند. روز نیروی دریایی مبارک باشد.
  • مبارک باد طلوع آفتاب ایستادگى‌ تو برادر که مادران سرزمینت را این‌گونه بر درگاه افتخار، به سرور دعوت کرده‌ای! روز نیروی دریای مبارک باد.
  • «شیرمردان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، سوار بر دعای ملت ایران، دیوارهای آهنین و محکمی ساخته‌اند که اجازه تجاوز هیچ دشمنی را به آب و خاک ایران نخواهند داد. اما در این روز و تا هنگامی که آب در دریای عمان و خلیج فارس جاری است. زمانی که خورشید بر اعماق آب‌ها می‌تابد، یاد و خاطره حماسه‌های دلیرمردان نیروی دریایی زنده خواهد بود و جهانیان، دلاوری‌های اینان را از یاد نخواهند برد!»

جمع‌بندی

  • ارسال پیامک روز نیروی دریایی در روز هفتم آذر، فرصت مناسبی برای قدردانی از افرادی است که در امنیت مرزهای جمهوری اسلامی نقش دارند.
  • نام‌گذاری این روز در اوایل جنگ ایران و عراق و توسط امام خمینی (ره) انجام شد. علت اصلی آن رشادت‌ها و شهادت افراد دلیری بود که سعی داشتند از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور دفاع کنند.
  • شهید همتی و پرسنل شجاعش در روز هفتم آذر بر اثر حمله عراقی‌ها به درجه والای شهادت دست یافتند.
  • عشق و عقل در نیروی دریایی با همدیگر هستند، اما مانعی برای زیستن هم نخواهند بود. درود بر عاشقان با عقل و فهم نیروی دریایی که شربت شهادت را به عشق وطن می‌نوشند. روز نیروی دریایی مبارک باشد.