روز سوم دسامبر که برابر با 12 آذر است، در تقویم روز جهانی معلولین نام دارد. افراد به دلایل متفاوتی مانند مشکلات ژنتیکی، تصادفات و حادثه‌ها دچار معلولیت می‌شوند. شما می‌توانید در این روز با ارسال یک پیامک این روز را به این افراد تبریک بگویید و باعث شوید تا آن‌ها روحیه بیشتری برای انجام کارهای متفاوت را داشته باشند. شاید یکی از مواردی که باعث می‌شود تا برخی افراد این پیامک را ارسال نکنند، نداشتن یک متن مناسب برای پیامک روز جهانی معلولین است. به همین دلیل این مطلب از وبلاگ ایده پردازان را به این موضوع اختصاص داده‌ایم و در آن چندین نمونه متن پیامک روز جهانی معلولین را با هم مرور خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

روز جهانی معلولین

روز جهانی معلولین

به فردی که به دلیل نقص جسمی یا ذهنی، اختلال قابل توجهی به صورت مستمر بر سلامت و کارایی عمومی او وارد شود، معلول می‌گویند. این اختلال‌ها می‌توانند در شئون اجتماعی، اقتصادی و حرفه‌ای فرد تأثیرگذار باشند و از استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی او بکاهند. معلولان نباید از جامعه رانده شوند. آن‌ها باید فرصت پیدا کنند تا با استفاده از استعدادهای خود، رشد کنند. این رشد تنها فردی نیست و آن‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت جامعه نیز داشته باشند. به همین دلیل مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز 3 دسامبر که برابر با 12 آذر است را روز معلولین نامگذاری کرده است.

هدف از تعیین این روز به عنوان روز جهانی معلولان، رشد و آگاهی بیشتر اذهان عمومی در خصوص مسائل مرتبط با معلولین است. با کمک این روز افراد بیشتری در خصوص بسیاری از جنبه‌های زندگی معلولین آگاهی پیدا می‌کنند. در حال حاضر بیش از 500 میلیون نفر در دنیا به دلایل متفاوت از معلولیت رنج می‌برند. این افراد به دلیل مشکلات ظاهری، حرکتی و بسیاری موارد دیگر با محدودیت‌هایی در زندگی خود مواجه هستند. این افزایش آگاهی باعث شده تا افراد بتوانند علاوه بر پذیرش معلولین در جامعه با زندگی آن‌ها آشنایی بیشتری داشته باشند و بتوانند به آن‌ها کمک کنند. یکی از کارهایی که شما در روز جهانی معلولین می‌توانید انجام دهید، ارسال یک پیامک حاوی متن مناسب برای این افراد است. این کار باعث می‌شود تا لبخندی به لبان آن‌ها هدیه دهید.

متن پیامک روز جهانی معلولین

متن پیامک روز جهانی معلولین

در ادامه چندین نمونه از متن پیامک روز جهانی معلولین را با هم مرور خواهیم کرد.

  • پاهایش خوب می‌دانند که کمی بالاتر، جای خالی ده انگشت خودنمایی می‌کند، اما عهد کرده‌اند که جای خالی دست‌ها را پر کنند. خدا دست‌های تو را گرفته تا جانی پاک و توانی خدایی نثارت کند. اینک، تو دست‌هایی داری به وسعت آسمان، به وسعت آبی بی کران و آسمان در نماز برایت قنوت می‌بندد، دست‌هایی داری با انگشتری ماه نشانی و در حلقه تسبیح تو سی و چهار ستاره سوسو می‌زنند. من دست‌هایی می‌خواهم چون تو به وسعت آبی آسمان.
  • معلولیت موهبتی اسـت از جانب آفريننده دوست، معلولیت محدودیت اسـت اما ناتوانی نیست. روز جهانی معلولان گرامی باد.
  • تو را می‌نگرم، نه آن چنان که دیگران تو را می‌بینند. کیست همچون تو که نور خدا در درونش جاری باشد؟ چشمانت را بسته‌ای تا مبادا با ارمغان نور خدا، زشتی‌ها را ببینی. تو با گام‌هایت دالان‌های طولانی پر از نور امید را می‌شکافی. تو در درونت قصرهای سر به فلک کشیده از روشنی ساخته‌ای که دست بینایی به آن نمی‌رسد. قصرهایی که خشت خشت آن را با چشم دل دیده‌ای و بر هم نهاده‌ای. با توام! بنشین و ساعتی جهان نورانی درونت را برایم بازگو، برای منی که سال‌هاست چشم می‌چرخانم و هیچ نمی‌بینم.
  • امروز روز جهانی گرامی داشت معلولین عزیز در سراسر جهان است. معلولان باید بدانند که هیچ محدودیتی نمی‌تواند راه آن‌ها را سد کند. امیدواریم هر شخصی با هر محدودیت فیزیکی بتواند زندگی را به شیوه‌ای که می‌خواهد، برای خودش درست کند.
  • انسان معلول شخصی است که منتخب خداوند است، خداوند به دلیل عشق زیاد به معلولان به بعضی از بنده‌هایش یکسری محدودیت‌ها نهاده تا در دنیای باقی منزلگاه ویژه‌ای برای جبران سختی‌های این دنیای فانی باشد. روز جهانی معلولان مبارک باد.

متن اس‌ام‌اس جذاب برای تبریک روز جهانی معلولان

  • معلول کسی است که به اطرافیانش درس صبر و استقامت می‌دهد. او با تمام مشکلات به سختی می‌جنگد و پیروز خواهد شد. روز جهانی معلولان مبارک باد.
  • با من سخن بگو، ای گویای خاموش! که خسته‌ام از هیاهوی آدم‌های رنگ رنگ. با من سخن بگو که حرف‌هایت را با تمام وجود احساس می‌کنم. چشم‌هایت چه خوب راز درونی‌ات را فاش می‌کنند. همیشه چشم‌ها بهتر از زبان سخن می‌گویند. با چشمانت با من سخن بگو که چشم‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند.
  • معلول از نظر لغوی بـه معنای هر چیزی کـه آن را بـه علت و سبب ثابت کرده باشد. پس معلول آمده اسـت تا ثابت کند کـه می‌تواند جز بهترین‌ها باشد اگرچه از نظر فیزیکی دچار مشکل اسـت اما با ایمان و اراده و پشتکار و تلاش و امید والای خویش می‌تواند در اوج انسانیت و خوشبختی قرار گیرد.
  • روز جهانی معلولین روز پاس داشت ارزش‌هاست, روز بـه اثبات رساندن خواستن توانستن اسـت. روز نشان دادن ما می‌توانیم اسـت. روز جهانی معلولین گرامی باد.
  • با چرخیدن چرخ ویلچرت، جهان نیز می‌چرخد. جهانی که تو خود ساخته‌ای، جهانی زیبا که حتی انسان‌های بدون ویلچر، آنان که بر پا ایستاده‌اند، هرگز طعم شیرین آن را نخواهند چشید. جسم نشسته تو، بلندتر از قامت هر ایستاده‌ای سر به آسمان می‌ساید و تو چرخ‌ها را می‌دوانی تا قصیده بلند توانایی‌ات را برای چشم‌هایی که تو را ناتوان می‌بینند، بخوانی، ای قافیه خوش وزن شعر پویش و امید. تو در تقدیر خویش انسانی را دیده‌ای که پاهایش به امانت نزد خدا مانده است. هم چنان چرخ را بچرخان، تا جهان زیبای تو بگردد.

پیامک جذاب برای روز جهانی معلولان

  • ﺳﻼمتی ﻣﻌﻠﻮﻟﯽ که گفت: خوشحالم که هر کسی منو میبینه، فقط ﻭ فقط یه جمله میگه: خدا رو شکر! روز جهانی معلولان گرامی باد.
  • معلولیت یعنی انعکاس نور و قدرت خداوندی در مخلوقی به ظاهر ناقص ولی با قابلیتی بی نهایت. روز جهانی معلولان گرامی باد.
  • معلولیت اوج گرفتن از زمین محدود به سوی آسمان نامحدود است . روز جهانی معلولان مبارک باد.
  • زندگی کن، حتی اگر زندگی بهترین‌هایت را از تو گرفته باشد. زیرا با زندگی کردن می‌توانی بهترین‌ها را خودت بسازی. روز جهانی معلولین مبارک باد.

جمع‌بندی

  • معلول فردی است که به دلیل نقص جسمی یا ذهنی از کارایی او در زمینه‌های متفاوت کاسته شده است.
  • این افراد نباید از جامعه رانده شوند و باید بتوانند سهم خود را در پیشرفت و آبادی کشور ایفا کنند.
  • سازمان ملل روز سوم دسامبر را که برابر با 12 آذر است، روز جهانی معلولین نامگذاری کرد تا این کار باعث شود افراد بیشتری در خصوص معلولان اطلاعات کسب کنند.
  • با توجه به این که درصد بالایی از جامعه جهانی را معلولان تشکیل می‌دهند و در حال حاضر بیش از 500 میلیون معلول متفاوت در جهان زندگی می‌کنند، باید به این روز توجه ویژه‌ای شود.
  • به همین دلیل در این مقاله چندین نمونه متن پیامک روز جهانی معلولین را با هم مرور کرده‌ایم تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و برای افراد مد نظر خود ارسال کنید.