SMS  در خدمت کسب و کارهای کوچک و متوسط

SMS  در خدمت کسب و کارهای کوچک و متوسط

امروزه رشد یک تجارت به معنای ارتباط و تعامل مداوم با مشتریان بالقوه و موجود است. مشتریانی که نه تنها خدمات خوبی را طلب می کنند بلکه انتظار برقراری ارتباط منظم را نیز دارند. این انتظارات فزاینده برای مشاغل کوچک جهت پیدا کردن راههای خوب و در دسترس برای تعامل با مشتریان ، یک چالش مداوم را ایجاد می کند.

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور بدون در نظر داشتن بودجه های کلان و منابع گسترده ، رعایت این مطالبات برایSME(کسب و کارهای کوچک و متوسط )دشواراست. و نمی توان از یک کسب و کار در حال رشد انتظار داشت که در کنار هزینه هایی که روز به روز به آن افزوده می شود بودجه تعامل با مشتریان خود را به راحتی تامین نماید.

بنابراین ، چگونه یک SME رو به رشد با بودجه محدود خود می تواند تجارت خود را به طور مؤثر به بازار عرضه کند و با مشتریان خود درگیر شود؟ یک راه استفاده از پیام کوتاه است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا مشاغل در حال رشد به پیام کوتاه روی آورده اند:

  • پیام کوتاه مقرون به صرفه است و می تواند بازده بالایی را در برابر هزینه های کم ایجاد کند.
  • پیامک فوری است و طبق آخرین آمار میزان بازدهی بسیار بالاتری نسبت به ایمیل دارد.
  • پیامک شخصی است و امکان ارتباط با همه تلفن های همراه به صورت فرد به فرد را فراهم  می آورد.
  • پیامک امکان بازاریابی هدفمند را برای مشتریان موجود شما فراهم می کند.
  • پیامک مخاطب شما را درگیر می کند و راه گفتگوی دو طرفه بین مشاغل و مشتریان را باز می کند.

صاحبان مشاغل که از پیام کوتاه استفاده می کنند ، یکی مزایای صرفه جویی در هزینه ها را رشد مینی امپراتوری های خود می دانند. در اینجا ما به سه مورد نگاه می کنیم که پیامک به عنوان یک ابزار ارزشمند جهت کمک به مشاغل برای دستیابی به مشتریان (و اهداف آنها) اثبات می شود.

یکی از کافی نت ها  ، از زمان افزودن پیام کوتاه به استراتژی بازاریابی خود ، افزایش سود را اعلام کرده است. به گفته مدیریت این کافی نت ، او از پیامك ها برای ارسال پیامك های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات  استفاده می كند و می گوید ، “این سرویس به صرفه جویی در تجارت من بسیار کمک کرده است. من دیگر نیازی به تماس با مشتری های خود ندارم ، فقط یک پیامک ساده ارسال می کنم. من دریافتم که سود من با استفاده از پیام کوتاه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. ”

یکی از کسب و کار استارآپی کوچک ، از پیامک به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان استفاده می کند. به گفته موسس این استارآپ ، پیامک ابزاری مقرون به صرفه و آسان برای اطلاع رسانی به مشتریان است” ما از پیامک جهت ارسال زمان جمع آوری لباس های شسته شده و ساعات کار استفاده می کنیم و همین منجر به کاهش در پیگیری مکالمات تلفنی و یادآوری به مشتریان شده است.”

ودر آخر یک شرکت تازه تاسیس صوتی و تصویری ست که از پیامک برای بازاریابی و توسعه تجارت استفاده می کند. به گفته مدیریت مجموعه ، “پیام کوتاه برای اطلاع رسانی  محصولات ویژه و جدید استفاده میگردد  و با تأثیر و استقبال خوبی مواجه می شود.

اینها نمونه های خوبی در مورد چگونگی استفاده SME ها از پیامك برای نه تنها معرفی مشاغل خود است ، بلکه همچنین با مشتریان به شیوه ای مقرون به صرفه و قابل اعتماد ارتباط و تعامل ایجاد می کند . پیامک مقرون به صرفه، مستقیم ، به سرعت قابل پاسخگویی و از همه مهمتر ، ارتباط بین مشاغل و مشتریان را با تهیه کانال ارتباطی دو طرفه شخصی تغییر می دهد. چرا که قدرت دنیای تجارت امروز با ارتباطات شکل میگیرد.