اگر بهتازگی کسبوکار خود را راه انداختهاید و بودجهای برای تبلیغات گرانقیمت تلویزیونی، همکاری با اینفلوئنسرها یا اجاره بیلبوردهای خیابانی ندارید، نگران نباشید! برخی روشهای ارزان تبلیغاتی، بازدهی بالایی دارند و مشتریان فراوانی برای شما جذب میکنند؛ به شرطی که بهدرستی اجرا شوند. این روشها شامل استفاده از پنل پیامک، تبلیغات در شبکههای اجتماعی، پخش تراکت، هدایای تبلیغاتی، شرکت در همایشها و استفاده از فاکتورهای فروش میشوند. در ادامه، همه روشهای تبلیغات ارزان را بررسی میکنیم تا بدانید چطور با کمترین هزینه، کسبوکار خود را به سوی موفقیت هدایت کنید.
۱. استفاده از پنل پیامکی؛ کمهزینهترین و پربازدهترین روش تبلیغاتی
یکی از ارزانترین ولی پربازدهترین روشهای تبلیغاتی، ارسال پیامک انبوه به مشتریان است؛ شما با خرید پنل پیامکی، به هزاران نفر پیام تبلیغاتی میفرستید. این روش برای اطلاعرسانی تخفیفها و معرفی محصولات جدید بسیار کارآمد است. علاوهبر این، امکان ارسال پیامک براساس موقعیت مکانی هم وجود دارد تا شما به مشتریان بالقوه در محل کسبوکار خود دسترسی داشته باشید.
۲. تبلیغات در شبکههای اجتماعی برای جذب مشتری با سرمایه کم
اگر بهتازگی کسبوکار خود را شروع کردهاید و سرمایه چندانی ندارید، بدون هیچ هزینهای در اینستاگرام یا سایر شبکههای اجتماعی صفحه بسازید و محصولات خود را تبلیغ کنید. برای شروع، باید حتما محتوای جذاب (عکس، ویدئو، استوری و پستهای آموزشی) بسازید و حتما با کاربران تعامل داشته باشید. پستهای شما باید منظم باشند؛ یعنی بهصورت روزانه پست و استوری بگذارید.
زمانیکه مشتریان برای خرید به فروشگاه شما مراجعه میکنند؛ حتما شماره تماس آنها را ثبت کنید و در یک پیامک تبلیغاتی لینک صفحه اینستاگرام خود را برای آنها بفرستید. با ساخت صفحه در شبکههای اجتماعی با هزینه کم برندسازی میکنید و حتی بدون نیاز به مغازه، محصولات خود را میفروشید.
۳. پخش تراکت و بروشور؛ یکی از روشهای قدیمی تبلیغات کم هزینه
اگر در منطقهای خاص فعالیت میکنید؛ پخش تراکت در همان محدوده، یکی از روشهای سنتی و کمهزینه تبلیغات برای جذب مشتری است. توجه کنید که تراکتهای شما باید طراحی جذابی داشته باشند و حتما شماره تماس، آدرس و پیشنهادهای ویژه خود را روی آنها بنویسید.
باید تراکت و بروشورهای خود را در مکانهای پرتردد مثل مراکز خرید پخش کنید. البته این روش کمی زمانبر است و در شهرهای کوچک که تبلیغات آنلاین چندان رواج ندارد، کاربرد بیشتری دارد؛ اگر میخواهید افرادی خاص در منطقه مکانی خودتان را به استفاده از خدمات و محصولات خود ترغیب کنید، با استفاده از سامانه پیامکی برای آنها اساماس تبلیغاتی بفرستید.
۴. تبلیغ با هزینه کم با دادن هدیه به مشتریان
دادن هدیههای کوچک مثل جاکلیدی یا دفترچه یادداشت با نام و شماره تماس شما، روشی هوشمندانه برای تبلیغ با هزینه کم است. این هدایا ماندگار هستند و مشتریان بارها از آنها استفاده میکنند؛ بنابراین برند شما همیشه جلوی چشمشان خواهد بود. هزینه این کار پایین است ولی تاثیر طولانیمدت دارد. حتی میتوانید یک نمونه رایگان از محصولات خود را به مشتریان بدهید و آنها را به خرید ترغیب کنید.
علاوهبر این، میتوانید برای دادن هدیههای ارزشمند و گرانقیمت، قرعهکشی کنید. کافی است زمانیکه مشتریان برای خرید به فروشگاه شما مراجعه میکنند، شماره آنها را در دستگاه ذخیره شماره مشتریان ثبت کنید. با این کار علاوهبر اطلاعرسانی تخفیفها و پیشنهادهای ویژه از طریق پیامک سفید، آنها را در قرعهکشی نیز شرکت میدهید و هدایای خاص برای برنده در نظر میگیرید.
۵. تبلیغات ارزان قیمت با ارسال ایمیل
ارسال ایمیل تبلیغاتی بهصورت هدفمند و شخصیسازیشده، باعث جذب مخاطبان بالقوه و حفظ مشتریان قدیمی میشود. برای شروع، لیستی از ایمیل مشتریان فعلی یا علاقهمندان به محصولات خود تهیه کنید. باید در ایمیلهای ارسالی، پیشنهادهای ویژه، تخفیفها و ویژگیهای خاص محصولتان را بنویسید. نکته مهم این است که ایمیلها نباید شبیه اسپم باشند، پس از جملات تاثیر گذار در تبلیغات استفاده کنید و متنی جذاب و حرفهای بنویسید.
۶. شرکت در همایشها برای تبلیغ ارزان کسبوکارتان
اگر هزینهای برای تبلیغات ندارید، حتما در همایشها، نمایشگاهها، گردهماییها و رویدادهای مرتبط با کسبوکارتان شرکت کنید. با این کار، با افراد جدید آشنا میشوید، کسبوکار خود را معرفی میکنید و حتی با سایر همکاران خود ارتباط میگیرید. برای معرفی بهتر خودتان، میتوانید کارت ویزیت پخش کنید یا نمونهای از محصولات خود را به سایر افراد هدیه بدهید.
۷. استفاده از فاکتورهای فروش بهعنوان ابزار تبلیغات ارزان
اگر هنگام فروش محصولات خود، به مشتری فاکتور میدهید، باید از فاکتورهای خرید بهعنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید. در کنار اطلاعات خرید مشتری، کد تخفیف برای خرید بعدی روی فاکتور بنویسید و سایر محصولات خود را نیز معرفی کنید. این روش هزینهای ندارد، ولی مشتریان را به خرید دوباره تشویق میکند؛ بااینحال برای تاثیرگذاری بیشتر باید با روشهای تبلیغ نویسی آشنا باشید تا مشتری را جذب کسبوکار خود کنید.
۸. بازاریابی دهانبهدهان؛ یکی از روشهای تبلیغاتی بدون هیچگونه هزینه
یکی از بهترین و کمهزینهترین راههای تبلیغات این است که مشتریان از شما راضی باشند و شما را به دیگران معرفی کنند. برای این کار باید خدمات و محصولاتی باکیفیت ارائه دهید. همچنین از مشتریان بخواهید نظر مثبت خود را در شبکههای اجتماعی برایتان بنویسند یا بهازای معرفی مشتری جدید، تخفیف یا هدیهای برای هر فرد در نظر بگیرید. با این روش بدون پرداخت هزینه تبلیغات، مشتریان جدید جذب میکنید.
۹. تبلیغات ارزان با بازاریابی محلی و شبکهسازی با سایر کسبوکارها
اگر در شهری کوچک فعالیت دارید، با سایر کسبوکارهای آشنا شوید و به آنها پیشنهاد همکاری دهید. مثلا اگر آرایشگاه دارید، با یک فروشگاه لوازم آرایشی همکاری کنید و به مشتریان یکدیگر تخفیف بدهید. این کار باعث رشد هر دو کسبوکار میشود، بدون اینکه هزینهای برای تبلیغات پرداخت کنید.
موثرترین روش تبلیغ با هزینه کم: استفاده از پنل پیامکی sms.ir
در این مقاله روشهای مختلف تبلیغات ارزان و مؤثر برای کسبوکارهای کوچک را بررسی کردیم. بسیاری از افراد تصور میکنند هرچه هزینه بیشتری برای تبلیغات بپردازند، نتیجه بهتری میگیرند؛ اما همیشه اینطور نیست. روشهایی مثل ارسال پیامک انبوه، ساخت صفحه در شبکههای اجتماعی، پخش تراکت یا دادن هدایای تبلیغاتی مشتریان فراوانی برای شما جذب میکنند، بدون اینکه هزینه چندانی پرداخت کرده باشید.
در این میان بهترین و پربازدهترین روش، استفاده از پنل پیامکی است؛ چون تقریبا همه افراد پیامکهای خود را باز میکنند و میخوانند. علاوهبر این، امکان ارسال پیامک بهصورت منطقهای و محلهای وجود دارد که باعث جذب مشتریان اطراف کسبوکار شما میشود. همچنین باید شماره مشتریان دائمی خود را ذخیره کنید و برایشان پیامک اطلاعرسانی تخفیفات و پیشنهادات ویژه بفرستید. اگر به دنبال پنل پیامکی قدرتمند و کامل هستید، پنل SMS.ir یکی از بهترین گزینهها است که همه امکانات موردنیاز را در اختیار شما قرار میدهد. برای اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت پنل اس ام اس و استفاده از این خدمات ویژه، به صفحه اصلی سایت SMS.ir مراجعه کنید.