خشکشویی یک صنعت سودآور است و بازار آن سالانه به رشد تصاعدی خود ادامه میدهد. تنها در ایالات متحده آمریکا بیش از 21 هزار خدمات خشکشویی و لاندری وجود دارند و این تجارت سالانه بیش از 9 میلیارد دلار درآمد دارد. به جرات میتوان گفت که تا زمانی که صنایع نساجی و مد شکوفا میشوند، تقاضا برای خشکشویی نیز افزایش مییابد. با این حال، نرخ رشد پیشبینیشده طی پنج سال گذشته کاهش یافت زیرا بسیاری از خانوارها به ماشینهای لباسشویی خانگی روی آوردند. اما خشکشوییها چه کاری باید انجام دهند؟ تبلیغاتی پیامکی میتواند راهکاری عالی باشد. در این بررسی به طور کامل در مورد مزایای بازاریابی پیامکی صحبت میکنیم و چندین متن تبلیغات خشکشویی را ارائه میدهیم.
تاثیر تبلیغات پیامکی برای خشکشوییها
خشکشوییها باید استراتژیهای تجاری خود را در مواجهه با ناملایمات توسعه دهند و تجربه مشتری را بهبود بخشند. یکی از چالشهای اصلی یک کسبوکار خدمات خشکشویی، جذب مشتری است. خشکشوییها باید مشتریان جدیدی را به دست آورند و در عین حال مانع از بردن شرکتهای فعلی به رقبا شوند و عوامل متعددی در تأثیرگذاری بر این تصمیم نقش اساسی دارند. برای شروع، نزدیکی مکان شما به محل سکونت یا دفتر مشتری یکی از عوامل اصلی تعیین کننده است.
مشتریان مایلند در ازای ارزشهای درک شده مانند تمیزی، راحتی یا فناوری بهتر، از خدمات خشکشویی شما استفاده کنند. سؤال این است که چگونه میتوانید کسب و کارتان را به مکانی عالی تبدیل کنید که ارزش پیمودن مسافت بیشتری را داشته باشد؟ در میان چندین تکنیک بازاریابی که میتوانید استفاده کنید، بازاریابی پیامکی در صدر جدول قرار دارد زیرا مقرونبهصرفه است و در زمان صرفهجویی میکند. ارسال پیامک به مشتریان به ایجاد اعتماد و ارتباط کمک میکند که در صنعت خدمات بسیار مهم است.
مزایای تبلیغات پیامکی برای خشکشوییها
چندین مزیت در پیامک برای خشکشوییها وجود دارند. بیایید به پنج مزیت برتر ارسال پیامک در صنعت خدمات نگاهی بیندازیم:
جذب مشتری
پیامهای متنی بالاترین نرخ باز شدن را در مقایسه با هر کانال بازاریابی دیگر دارند. 98 درصد از تمام پیامهای متنی در پنج دقیقه اول باز و خوانده میشوند. این یک مزیت بزرگ برای مشاغلی است که به دنبال جذب مشتریان جدید هستند. چالش این است که لیست اشتراک اساماس خود را افزایش دهید. اما با گذشت زمان و صبر، تماسهای شما افزایش مییابند. از مشتریان موجود برای مراجع بخواهید. هنگامی که دوستان و خانواده آنها ثبت نام کردند، به هر دو طرف یک تخفیف کوچک به عنوان قدردانی ارائه دهید.
حفظ مشتری
از ارسال پیامک دو طرفه برای تعامل با مشتریان استفاده کنید. نظرسنجیها را ایجاد کنید تا درباره آنچه مشتریان از کسب و کارتان میخواهند بیشتر بدانید، آنها را درگیر نگه دارید و معاملات ارزشمندی ارائه دهید. پیامک بازاریابی بسیار محبوب است زیرا به بازدیدکنندگان اجازه میدهد بدون ورود به سیستم با برندها ارتباط برقرار کنند.
بازخورد مشتری
بازاریابی پیامکی یک استراتژی مقرون به صرفه در مقایسه با هر کانال دیگری برای خشکشوییهاست زیرا بازگشت سرمایه بالاتری را ارائه میدهد. از آنجایی که اکثر ایمیلهای ارسالی اسپم هستند، مردم تمایل دارند آنها را نادیده بگیرند. در مقابل، مشترکین شما صریحاً موافقت کردهاند که پیامک و ارتباطات تبلیغاتی را از کسبوکار خشکشویی شما دریافت کنند و این امر باعث میشود پیامهای شما را ببینند و به آنها پاسخ دهند. مشتریان همچنین از پیشنهادات جدید و بهروزرسانیهای دورهای استقبال میکنند که این یک مزیت ناخواسته است.
اطلاع رسانی
هر مشتری خشکشویی میخواهد بهروزرسانیهای بیدرنگ درباره زمان شستن، خشک شدن و آماده شدن لباسهایش را دریافت کند. از آنجایی که پیامهای متنی هشدارهای فوری ارائه میدهند، از آن برای ارسال یادآورها و بهروزرسانیهای منظم استفاده کنید. همانطور که گفتیم، در حالی که اعلانها و ایمیلهای برنامه تحویل بلادرنگ را ارائه میکنند، مردم آنها را فوراً نمیخوانند. از این رو، جایگزینی پیامهای متنی با ایمیل یا برنامهها عملی نیست.
رقابت کم
با وجود استفاده جهانی از پیامهای متنی، اکثر مشاغل خشکشویی هنوز استراتژیهای بازاریابی پیامکی را اجرا نکردهاند. از این رو، این کانال بازاریابی پتانسیل فوقالعادهای دارد. برخلاف شبکههای بازاریابی سنتی مانند ایمیل، بازاریابی متنی رقابت کمتری دارد و باعث میشود کسبوکارها راحتتر متمایز شوند. بنابراین، با رقابت کمتری روبرو میشوید و پیام خود را مستقیماً به صندوق ورودی مشتری میرسانید.
ارتباطات شخصی
مشتریان بازاریابی متنی را به سایر کانالهای بازاریابی مزاحمتر ترجیح میدهند زیرا آنها با دریافت متنهای شما موافقت کردهاند. وقتی مشتریان اطلاعات تماس خود را با یک کسب و کار به اشتراک میگذارند، این اعتماد را نشان میدهد. بازاریابی پیامکی فرصتی عالی برای تقویت پیوند با مشتریان و افزایش وفاداری به برند ارائه میدهد.
انعطاف پذیری بیشتر
پیامکها را میتوان به روشهای مختلفی متناسب با شرایط استفاده کرد که شامل استقبال از مشتریان جدید، یادآوری کد تبلیغاتی موجود در صندوق ورودی و برنامه ریزی قرارها تا ارائه معاملات منحصربهفرد، تخفیفها و کدهای تبلیغاتی به مشتریان هستند. تأیید سفارش را ارسال کنید، تحویل را برنامه ریزی کنید، پشتیبانی مشتری را ارائه دهید و از طریق پیامک بازخورد درخواست کنید. اگر از خلاقیت نمیترسید، فرصتهای جذب مشتریان از طریق بازاریابی متنی بیپایان است.
نحوه استفاده از تبلیغات پیامکی در خشکشوییها
پیامهای متنی امروزه یکی از مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی است زیرا میتوانید بدون هیچ مانعی با افراد ارتباط برقرار کنید. بازاریابی پیامکی به افراد در سنین مختلف، قومیتها و هر بخش دیگری میرسد و به لطف افزودن رسانههای تعاملی مانند (MMS)، (GIF) و ایموجیها، پیامهای متنی بسیار گویا هستند.
سؤال این است که چگونه یک سرویس خشکشویی میتواند از متون تجاری برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی استفاده کند؟ جواب بسیار ساده است. اتوماسیون! بازاریابی پیامکی در مورد آسان کردن زندگی مشتریان شماست. اما ارسال پیامک تجاری چگونه میتواند به شما در بهبود تجربه مشتری کمک کند؟ پیامهای متنی یک وسیله ارتباطی بسیار شخصی هستند.
از مزایای پیامهای متنی استفاده کنید تا پیام خود را بدون تجاوز به فضای شخصی مشتری به مخاطب برسانید. در حالی که گفتن این کار آسانتر از انجامش است، ما شما را تشویق میکنیم که آن را امتحان کنید. با استفاده از استراتژیهای ساده برای خدمات خشکشویی، نرخ جذب و حفظ مشتری را افزایش دهید. به موارد استفاده از پیامک به شرح زیر توجه کنید:
هشدارهای پیکاپ
از تماس تلفنی با مشتریان و یادآوری به آنها برای تحویل لباسشویی خودداری کنید. در عوض، زمانی که لباسهایشان آماده تحویل هستند، پیامک ارسال کنید. هشدارهای پیکاپ سفارشی را در زمان مختصری ایجاد کنید که مناسب مشتریان باشد. شامل پیوند پرداخت و پاسخهای خودکار برای مشتریانی که ممکن است بعداً وارد شوند. به این ترتیب، دقیقاً میدانید که مردم چه زمانی ظاهر میشوند و در نهایت منتظر نمیمانند.
از پیامکهای پیکاپ برای پاک کردن آشفتگیها و سادهسازی فرآیند خشکشویی برای کسب و کار خود استفاده کنید. پیام متنی به عنوان اثبات تراکنش دوچندان میشود و به جلوگیری از اختلاط کمک میکند. با ارسال پیامک به مشتریان یک کپی از صورتحساب آنها با یک پیوند پرداخت امن، فرآیند پرداخت را ساده کنید.
متن تبلیغات خشکشویی
سلام [نام کوچک]، لباسهای شما [تعداد] برای تحویل از [آدرس] آماده است. لطفاً قبل از [زمان] امروز برسید. برای اطلاعات بیشتر، به [لینک] مراجعه کنید.
پیامک موجودی حساب
ارسال به موقع یادآوریهای مشتریان برای تسویه صورت حسابهای معوق یا شارژ مجدد موجودی حسابشان، راهی عالی برای ماندن در بازی شماست. بسته به نحوه شارژ مشتریان، برخی از افراد ممکن است موجودی معوقه داشته باشند. این در مشاغل خشکشویی حرفهای بی سابقه نیست. یادآوری به مشتریان برای بررسی موجودی حساب خود به روشی غیر تهاجمی قابل قدردانی و تشویق است. پیامهای خودکار در چنین مواردی بسیار راحت هستند. هشدارهای متنی را در یک زمان مناسب برنامه ریزی کنید تا هم شما و هم مشتری بتوانید تعهدات مربوطه خود را انجام دهید.
متن تبلیغات خشکشویی
سلام [نام کوچک]، قرارداد لباسشویی شما در [برند] برای تمدید در [تاریخ] است. اینجا را کلیک کنید [آدرس لینک] تا امروز قرارداد خود را تمدید نمایید.
گم شدن لباسها
فرض کنید مشتری شما صورتحساب لباسشویی خود را چک میکند و متوجه میشود که چند لباس گم شده است. آخرین کاری که آنها میخواهند انجام دهند این است که به مکان شما برگردند و متوجه شوند که موارد گمشده واقعاً آنجا نیستند و آنها را در محل یکی از دوستان خود گذاشتهاند. با کمک پیامهای متنی، مشتریان شما میتوانند موارد گم شده را بدون مراجعه به خشکشویی بررسی کنند. این کار نه تنها برای مشتری راحت است بلکه به آنها نشان میدهد که برای شما اهمیت قائل هستید. ایجاد اعتماد بین کسبوکار خود و مشتری و ارائه ارزش اضافی به خدمات با استفاده از ماهیت شخصی پیامهای متنی، باعث افزایش رضایت مشتری و بهبود نرخ حفظ مشتری خواهد شد.
متن تبلیغات خشکشویی
سلام [نام کوچک]، ما اقلامی که به دنبال آن بودید را پیدا کردیم و آنها را در جلو میز نگه میداریم تا در صورت صلاحدید آنها را بردارید.
تبلیغات و کوپنها
با ارسال کوپنها و پیشنهادات با زمان محدود، مشتریان را به استفاده از خدمات خود تشویق کنید. یک کلمه کلیدی ایجاد کنید که هنگام ارسال پیامک به شماره کسبوکار شما، کد تخفیف را دریافت کنید. کد و شماره خود را از طریق کانالهای بازاریابی ایجاد شده تبلیغ کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. در پیشنهادات خلاقیت به خرج دهید زیرا این روشی بیعیب برای جذب مشتری است. قیمتهای جذابی را برای کاربرانی که برای اولین بار استفاده میکنند ارائه دهید و با مشارکت با مشاغل محلی، معامله را شیرین کنید. به عنوان مثال، میتوانید به همراه خدمات خود، تخفیفی را در خیاطی نزدیک ارائه دهید.
متن تبلیغات خشکشویی
از اینکه در لیست ما [نام کوچک] مشترک شدید متشکریم! در اولین سفارش خود با ما 10 درصد تخفیف بگیرید.
بیان نکات مفید
با به اشتراکگذاری دورهای نکات و ترفندهای مفید را به زندگی مشتریان خود ارزش بیفزایید. اطمینان حاصل کنید که متون شما موضوعی، مرتبط و دقیق هستند. نکاتی را در مورد فرآیندهای خشکشویی سازگار با محیط زیست یا تکنیکهای خانگی برای شستن لباسها به اشتراک بگذارید.
متن تبلیغات خشکشویی
آیا در این زمستان ژاکت مورد علاقه خود را یک بار بیش از حد شستهاید؟ برای حفظ کیفیت لباسها از نکاتی که میگوییم استفاده کنید. [لینک]
ایجاد لیست مشترکین خشکشویی
هنگامی که برای یک کمپین بازاریابی پیامکی آماده شدید، زمان ارسال پیشنهادات به مشتریان فعلی و بالقوه فرا رسیده است. اگر لیست مشترکین پیامکی برای هدف گیری نداشته باشید، کمپین فایدهای ندارد. متأسفانه، ایجاد لیست اشتراک پیامک زمانبر است. کسب و کارها در گذشته مجبور بودهاند برای رشد مشترکین خود بسیار خلاق باشند. از ارائه مشوقهای کوچک مانند هدایا تا مزایای قابل توجهتر، چندین راه حل ساده وجود دارند که میتوانید برای تشویق مردم به اشتراک در کمپینهای بازاریابی متنی آینده استفاده کنید.
- فرم تماس خود را در اطراف کد کوتاه تنظیم کنید تا به مشتریان بالقوه کمک نمایید تا با نام برند شما شناسایی شوند.
- پستهای رسانههای اجتماعی که کد کوتاه شما را تبلیغ میکنند به اشتراک بگذارید.
- استوری در اینستاگرام بسازید.
- در ازای دریافت تخفیف، تبلیغاتی را با شماره کسب و کار خود و یک کلمه کلیدی برای پیامک در سراسر خشکشویی خود قرار دهید.
- برنامه اشتراک را در وبسایت خود تبلیغ کنید.
- یک فرم ثبت نام به وبسایت خود اضافه کنید.
هدف به حداکثر رساندن دسترسی است. هر چه بیشتر اطلاعات را به اشتراک بگذارید، ایجاد لیست آسانتر میشود. بنابراین، کلمه کلیدی و کد کوتاه را در تمام محتوای تبلیغاتی قرار دهید. کارکنان خود را تشویق کنید تا از پیامهای متنی برای آشنایی با کمپینهای شما استفاده کنند.
نتیجه گیری
- تعامل با مشتری بخش مهمی از تجارت خشکشویی است و بازاریابی پیامکی نقش بزرگی در ایجاد تجارت برای خشکشوییها ایفا میکند.
- از آنجایی که پیامک شخصیترین حالت ارتباطی در کانالهای بازاریابی است، از مزایای بازاریابی متنی برای ایجاد علاقه به خدمات خود استفاده کنید.
- با کوپنهای هدیه به مشتریان وفادار پاداش دهید یا خدمات خشکشویی خود را در کانالهای بازاریابی تبلیغ کنید.
- شما میتوانید برای ارسال پیامک تبلیغاتی خشکشویی و سایر امور از خدمات متنوع و گسترده مجموعه ایده پردازان استفاده کنید.
نظرات کاربران