در مقاله‌ی کمپین‌های بازاریابی پیامکی به خوبی توضیح دادیم که هدف از بازاریابی پیامکی این است که به صورت سریع و ارزان توجه مشتریان بالقوه خود را به خود جلب کنید. یک کمپین ارسال انبوه پیامکی، انتخاب مناسبی است. مشتریان عاشق این کانال بازاریابی هستند. بیشتر اظهار می کنند که پشتیبانی از طریق پیام کوتاه را به تمامی کانالهای دیگر ترجیح میدهند. در اینجا چند نمونه از کمپین های مؤثر پیامکی آورده شده است که می توانید از آنها بهره مند شوید:

اصل KISS

برای داشتن یک کمپین بازاریابی موثر پیام کوتاه ، استراتژی KISS را پیاده سازی کنید. نه ، این KISS آن بوسه ای نیست که شما درباره آن فکر کردید. در بازاریابی پیام کوتاه KISS مخفف Keep it Short and Simple است.

زمان بندی مهم است

وقتی نوبت به استراتژی بازاریابی پیامکی می رسد زمان همه چیز است. زمانی از روز را در نظر بگیرید که مناسب ترین زمان برای ارسال پیام های بازاریابی خواهد بود. همچنین ، جریان بهینه اس ام اس ها را برای دسترسی به مشتریان تعریف کنید. محبوب ترین روزهای هفته که بیشتر بازاریابان پیام ارسال می کنند عبارتند از:
ساعت 5 – 6 بعد از ظهر 21٪
11 صبح – 12 بعد از ظهر 17٪
6:00 بعداز ظهر – 7:00 بعداز ظهر 11٪

پیام خود را دوستانه و سرگرم کننده نگه دارید!

از استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید تا یک تجربه هیجان انگیز و به یاد ماندنی را به مشتریان خود تحویل دهید. استفاده از لحن دوستانه و رویکرد شخصی باعث اطمینان بیشتر مشتری می شود. به عنوان مثال ، امروزه بسیاری از بازاریابان ترجیح می دهند از متن های کوتاه شده در کمپین های خود استفاده کنند .این امر تعامل را معمولی تر و غیررسمی تر می کند.

بهترین کمپین های بازاریابی پیامکی

بسیاری از شرکت های معروف و موفق مدت ها است که از پتانسیل های یک کمپین پیام کوتاه موبایل استفاده کرده و کاملاً از آن بهره برده اند . بنابراین ، بیایید به بهترین کمپین های بازاریابی پیامکی که تاکنون برگزار شده است نگاهی بیندازیم و از این کار الهام بگیرید تا بتوانید خود شروع کنید.

کمپین پیامکی توسط McDonald’s

غول فست فود، مک دونالد به خاطر انجام کمپین های پیام کوتاه موفق شناخته می شود . یکی از کمپین ها ،به نام Merry Xmas در ایتالیا برگزار شد. در نتیجه 5/1 میلیون نفر طی 5 هفته درگیر این رویداد شدند. این رویداد از طریق پیامک به مردم اطلاع داده شد.

کمپین پیام کوتاه توسط Kraft Foods

Kraft Foods یک قهوه فوری جدید را برجسته کرد. آنهم از طریق کمپین ارسال انبوه پیامک . آنها به مشتریانی که برای دریافت پیام های از طریق تلفن همراه ثبت نام کرده اند ، نمونه رایگان ارائه دادند. نتایج حیرت انگیز بود! 400000 درخواست نمونه و بیش از 80،000 پیشنهادات انتخاب دریافت پیام تلفن همراه.

کمپین های بازاریابی

قبل از درگیر کردن مشتریان در کمپین بازاریابی پیامکی خود، بایستی بدانید که کدام گروه از افراد را می خواهید تحت تاثیر قراردهید و برای آن دسته از افراد مورد نظر خود ارسال را انجام دهید اگر بدون بررسی این موضوع، کمپین ارسال انبوه پیامکی خود را آغاز کنید شما در قلمرو این امکان هستید که به عنوان اسپمر شناخته شوید. این چیزی نیست که ما در تلاش هستیم ، اینطور نیست؟ بنابراین ، اگر آنها هیچ علاقه ای به تبلیغات پیامکی شما نشان نمی دهند ، مشتریان خود را تعقیب نکنید ، در عوض ، به آنها فرصتی دهید که از دریافت پیام خودداری کنند.

تعیین زمان مناسب برای ارسال پیامک های انبوه

زمان اجرای استراتژی مؤثر در بازاریابی پیام کوتاه مهم است. با در نظر گرفتن عادت روزانه مشتریان در استفاده از دستگاه های تلفن همراه ، زمان مناسبی برای ارسال پیامک بازاریابی را تعیین کنید. پیام کوتاه بازاریابی ارسال شده به موقع اشتباه باعث ناراحتی مشتریان شما می شود و احساس منفی نسبت به برند شما ایجاد می کند. یک بررسی جدید نشان می دهد که بازاریابی پیامکی در ساعات کاری (10 صبح تا 8 بعد از ظهر) مؤثر است ، در حالی که ساعت 6:30 بامداد – 8:30 صبح می تواند بدترین زمان برای ارسال پیام های بازاریابی باشد. به عنوان یک قاعده ، 4-6 پیام در ماه یا حداکثر 1-2 پیام در هفته بیشترین مدت برای ارسال پیامک های انبوه است.

از طریق کمپین پیامک خود احساس انحصاری بودن را القا کنید

چه کسی دوست ندارد بخشی از چیزی خاص و اختصاصی باشد؟ بنابراین ، از طریق یک پیشنهاد اختصاصی پیام کوتاه ، احساس هیجان خاصی را به مشتریان خود بدهید. حسی را ایجاد کنید که گویی بخشی از چیزی منحصر به فرد و باحال هستند. اطمینان حاصل کنید که گیرندگان شما احساس ارزشمندی و بی نظیری می کنند و نه فقط نام دیگری در لیست اصلی شما هستند.

گیرندگان خود را برای ارسال پیام های بازاریابی مرتبط تقسیم کنید

به طور کلی ، شما نمی توانید همان پیامک را به بازدید کنندگان جدید خود و به مشتریان وفادار خود ارسال کنید. به عنوان مثال ، بازدید کنندگان جدید مستعد دریافت تبلیغی هستند ، در حالی که مشتریان وفادار ترجیح میدهند در برنامه های وفاداری جایزه ببرند . بخش بندی شما را قادر می سازد تا مشتریان خود را بر اساس ویژگی های مشترک خود به گروه ها تقسیم کنید و به این ترتیب ، پیامک های مربوطه را برای هر گروه ارسال کنید. این کارآیی پیامک شما را بالا می برد و نرخ بازده بالایی را تضمین می کند.

اثر بخشی کمپین بازاریابی پیام کوتاه خود را اندازه بگیرید

برای بهبود تبلیغات پیام کوتاه و کارآیی آن ، باید نقص ها و نقاط قوت کمپین را درک کنید. برای این مهم ، بررسی بازخورد مشتریان و جمع آوری آمار مهم است. نرخ باز شدن پایین نشان می دهد که مشکلی در کمپین پیامک شما وجود دارد. شاید شما باید سعی کنید در مورد انگیزه ها آزمایش کنید یا ارتباط خود را برای انجام اقدامات بیشتر واضح کنید. به طور خلاصه ، باید معیارهای مختلفی را با یکدیگر مقایسه کرده و کمپین بازاریابی پیامکی خود را بر این اساس شکل دهید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

بنابراین ، شما می توانید از مزایای بازاریابی پیامکی فقط درصورتی که برنامه بازاریابی پیام کوتاه برنامه ریزی شده ، هدفمند و مؤثر دارید استفاده کنید. فرصت های پرسود را که می توانید با یک کمپین بازاریابی موثر ایجاد کنید ، از دست ندهید. برای تولید بیشتر فروش و افزایش قرار گرفتن در معرض دید، ، یک بازاریابی پیامکی را آغاز کنید