کدام شماره موبایل ها از اپراتور های ارسال پیامک ، پیامک دریافت نمی کنند ؟

عده ای از کاربران شرکت ایده پردازان طی برقراری ارتباط با واحد پشتیبانی سایت  sms.ir  اعلام می نمایند که برخی از مخاطبینشان پیامک را دریافت نکرده اند و علت این امر را جویا می شوند .

ما در این مقاله به علت عدم دریافت پیامک برخی از شماره موبایل ها از خطوط اپراتور های ارسال پیامک می پردازیم :

دسته اول ( شماره هایی که ترابرد نموده اند ) : برخی از افراد با توجه به امکاناتی که اپراتور های خود در اختیار آن ها قرار داده اند می توانند شماره خود را ترابرد نمایند .

بدین صورت که با نگه داشتن همان شماره موبایل خودشان می توانند اپراتور خود را تغییر دهند .

به عنوان نمونه شماره 09121234567 متعلق به شما می باشد و شماره همراه اول است اما شما می خواهید با نگه داشتن همین شماره از امکانات و خدمات اپراتور ایرانسل یا رایتل استفاده نمایید و با مراجعه به اپراتور همراه اول شماره خود را ترابرد می نمایید .

دسته دوم ( شماره هایی که خاموش هستند یا در دسترس نباشند ) : پیامک این دسته از افراد پس از ارسال تا 24 ساعت در اپراتور باقی می ماند و اگر به شبکه بر نگردند پیامکی دریافت نمی کنند .

دسته سوم ( شماره هایی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند ) : این افراد با ارسال کدی به اپراتور همراه اول درخواست داده اند دریافت پیامک های تبلیغاتی شماره موبایشان مسدود شود و پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند .

این اشخاص تا زمانی که از بلک لیست مخابرات خارج نشوند پیامک تبلیغاتی دریافت نمی کنند .

اما اگر بخواهید پیامک خدماتی به شماره موبایل های بلک لیست ارسال نمایید یک راهکار برای دسته سوم وجود دارد و آن استفاده از ماژول باشگاه مشتریان یا همان پیامک سفید می باشد .

شایان ذکر است که برای استفاده از این ماژول حتما می بایست ارسال پیامک به شماره مخاطبین خاص خودتان انجام شود و شما نمی توانید به افراد ناشناس پیامک ارسال نمایید .

باشگاه مشتریان یا همان پیامک سفید برای افراد حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است و تمامی افراد می توانند از این ماژول کاربردی استفاده نمایند .

مشتریان حقوقی در نظر داشته باشند که می توانند علاوه بر ماژول پیامک سفید ، شماره اختصاصی پنل خود را نیز در صورت داشتن کد اقتصادی ، شناسه ملی و شماره ثبت برای ارسال به شماره های بلک لیست خدماتی نمایند .