مهم‌ترین عنصر در هر کمپین بازاریابی پیامکی فراخوانی به اقدام یا همان کال تو اکشن Call to Action در پیامک شماست. برای اینکه مخاطبان بتوانند کاری را که شما می‌خواهید انجام دهند، به کال تو اکشن پیامکی برنامه ریزی شده نیاز دارید. آیا می‌خواهید مخاطبان آنلاین از شما خرید کنند؟ فرم را پر کنند یا در نظر سنجی کنند؟ کمک مالی کنند؟ ثبت نام کنند؟ و یا در انجمن پیامکی شما مشترک شوند؟

اگر به تازگی شروع به راه‌اندازی بازاریابی پیامکی کرده‌اید یا می‌خواهید نتایج خود را بهبود ببخشید، این نکات را بررسی کنید.

نکاتی برای استفاده از کال تو اکشن Call to Action در پیامک

مفهوم کال تو اکشن CTA در دنیای مارکتینگ به این معناست که با استفاده از آن می‌توانید از مخاطب خود درخواستی داشته باشید. برای مثال در متن پیامک با درج کردن لینک خرید محصول به مشتریان خبر می‌دهید که از این طریق می‌توانند از شما خرید کنند. نکته‌ی مهم اینجاست که باید در این روش از نکات مهم مربوط به بازاریابی پیامکی استفاده کنید. 

۱. یک کلمه کلیدی به یاد ماندنی را انتخاب کنید.

کلمه کلیدی پیام کوتاه، یک کلمه منحصر به فرد است که توسط سازمان شما انتخاب می‌شود. مخاطبان می‌توانند آن را ارسال کنند تا در لیست مشترکان پیامک شما شرکت کنند. همچنین از طریق آن این امکان را دارند تا اطلاعات را بازیابی کنند یا مکالمه پیامکی را شروع کنند. یک کلمه کلیدی به یاد ماندنی کلمه‌ای است کوتاه که مربوط به برند یا کمپین شما باشد.

۲. هنگام تبلیغ، کلید واژه و کد کوتاه خود را هایلایت کنید.

زمانی که کال تو اکشن را پرومت می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی و کد کوتاه شما دارای حروف بزرگ باشد. در صورتی که تمام کلمه دارای حروف کوچک باشد پیشنهاد می‌کنیم آن را هایلایت کنید. این کلمه‌ی کلیدی باید برای مخاطب در پیامک باید قابل توجه باشد.

۳. مثالی در متن پیامک برای مخاطب بزنید.

نحوه‌ی کال تو اکشن مخاطبان مورد نظر خود را تا حد ممکن آسان کنید. اجازه دهید به ساده‌ترین روش، کاربر به هدف شما برسد. اگر می‌توانید، برای نشان دادن نحوه ارسال پیام کوتاه برای کال تو اکشن خود مثالی بزنید یا راهنمایی برای آن‌ها نمایش دهید.

۴. پیشنهاد شگفت‌انگیز برای مخاطبان در نظر بگیرید. 

از خودتان بپرسید چرا مخاطب باید به شما پیام ارسال کند؟ این کار چه فایده‌ای برای آن‌ها دارد؟ اگر می‌خواهید اطلاعات آن‌ها را بگیرید یا آن‌ها را وادار به اقدام به عملی کنید، برای این کار دلیل بیاورید. ارسال پیام کوتاه برای دریافت اطلاعات بیشتر از مخاطبان بسیار کاربردی است. اما برای جمع‌آوری چنین دیتای مهمی باید هدایای رایگان، یک تخفیف بزرگ یا حتی یک فرصت برای برنده شدن در مسابقه به آن‌ها بدهید تا به شما پاسخ دهند.

۵. اطمینان حاصل کنید که کال تو اکشن شما قابل مشاهده است.

به تبلیغ خود نگاهی بیندازید و نحوه فراخوان برای اقدام متنی خود را بررسی کنید. آیا هایلایت است؟ آیا مخاطب می‌توانند آن را ببینند؟ یا اینکه با حروف کوچک در پایین صفحه قابل توجه نیست؟ تمام مواردی که نیاز است کاربر به راحتی این اقدام را انجام دهد را پیش از ارسال بررسی کنید.

۶. کال تو اکشن Call to Action در پیامک را اقدامی فوری نشان دهید!

بهترین روش معمول برای بازخورد از کال تو اکشن، ایجاد احساس فوریت به انجام کاری در مخاطب است. عباراتی مانند “منتظر نمانید!” یا “عجله کنید، کد تخفیف به زودی به پایان می‌رسد!” را به متن پیامک اضافه کنید. به مخاطبان خود اطلاع دهید که پیشنهاد شما به زودی منقضی می‌شود. با استفاده از جملات کوتاه تلاش کنید تا در سریع‌ترین زمان کاربر به هدف شما برسد.

نکته‌ی پایانی …

کال تو اکشن (CTA) یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در مارکتینگ از طریق پیامک باید انجام دهید. این ویژگی را هرگز نباید نادیده بگیرید. شما باید با متنی جذاب و مخاطب پسند او را وادار کنید تا به هدف بازاریابی شما از این طریق دست پیدا کند.