چگونه یک پیام تبلیغاتی با بازده مثبت بنویسیم؟ این سوال همه اشخاصی است که می‌خواهند از پنل‌های پیامکی و تبلیغات کار خود را انجام دهند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راجع به متن پیام تبلیغاتی مناسب صحبت کنیم.

به طور قطعی برای شما هم پیش آمده است که پیام تبلیغاتی برای شما ارسال شود و احساس کنید برای شما مزاحمت ایجاد شده است. بدون اینکه پیام را بخوانید، آن را به طور کلی پاک کنید و یا بی‌توجه به آن پیام تبلیغاتی به سراغ پیام‌های دیگر بروید. اما باز هم در این حالت شما چند کلمه اول پیام را خوانده‌اید و ذهن شما بر روی چند کلمه اول متمرکز شده است. این چند کلمه سرنوشت یک پیام را مشخص می‌کند یا حس کنجکاوی شما را بر می‌انگیزد و تا انتهای پیام آن را می‌خوانید. و یا فرصت دیگری برای خواندن ادامه متن به آن نمی‌دهید.

راهنمای نگارش یک پیام تبلیغاتی با بازده مثبت

علاوه بر چند کلمه ابتدایی، اینکه پیام تبلیغاتی شما شروع و پایان مناسبی داشته باشد و در حین کوتاهی بتواند مطلب مفید و درخواست شما را به گوش گیرندگان برساند، نکاتی هستند که بسیار می توانند بر روی مخاطب تاثیر بگذارند. شما می‌توانید در پیام تبلیغاتی خود یک نکته مثبت استفاده کردن از  محصولات یا خدمات خودتان را به مخاطب نشان دهید. مخاطب زمانی مشتاق برند شماست که بداند از یک ضرر جلوگیری کرده و یا یک سودی به او می‌رسد.

تا زمانی که مخاطب در حال و هوای پیام شماست و ضمیر ناخودآگاه و ذهن او درگیر متن پیام شما است. بهترین زمان است که از او طلب یک اقدام کنید؛ مثلا از آن‌ها بخواهید به سایت شما و لینک مورد نظر مراجعه کنند و یا با شماره شما تماس بگیرند و خیالتان راحت باشد که درصد زیادی از افراد به پیام شما عکس العمل مثبت نشان می‌دهند.

نکته دیگری که بهتر است، حواستان را به آن جمع کنید. از آنجایی که شما قرار است یک اس ام اس ارسال کنید، متن آن نباید طولانی باشد، مختصر و مفید بنویسید.

رمز موفقیت اس ام اس مارکتینگ برخی از شرکت‌ها

اس ام اس مارکتینگ یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. شما در این روش با یک هزینه کم به تعداد زیادی از افراد به طور همزمان پیام اسال کرده و خود را معرفی می‌کنید. از این روش در برگزاری کمپین‌ها، معرفی اولیه برند، اطلاع رسانی و تبلیغات استفاده می‌کنند. اکثر افراد از این روش اطلاع دارند، اما چرا تعداد کمی از آن ها هستند که موفق می‌شوند و نتایج خوبی می‌گیرند؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کرده‌ایم، هر پیام تبلیغاتی یک سری ویژگی دارد و افرادی موفق هستند که در این زمینه بتوانند بهترین پیام تبلیغاتی را نوشته و ارسال کنند. اصولا شرکت‌های بزرگ و قوی از زمان ارسال پیام ها و متن آن‌ها از قبل اطلاع دارند. همچنین آن‌ها می‌دانند با توجه به تاریخ‌ها و مناسبت‌ها چه نوع پیامی بنویسند به طور مثال اگر شما شغل و برندتان مربوط به بیمه می‌شود، می‌توانید در سالگرد زلزله بم و یا آتش‌ سوزی پلاسکو و حوادثی که می‌تواند به بیمه کردن مربوط باشد، پیامی ارسال کنید که در متن آن هم تسلیت باشد و هم راجب مزایای بیمه کردن خانه و وسایل توضیح داده شود.

می‌توان گفت تنها نکته موفقیت شرکت‌ها در این روش از تبلیغات هوشمند بودن و شناخت دقیق نیاز گیرندگان است. آن‌ها می‌دانند کدام وجه مثبت کار خود را نشان بدهد تا گیرندگان بیش‌ترین توجه و عکس العمل مثبت را نشان بدهند.

کدام پیام‌ها می‌توانند نتیجه منفی به دنبال داشته باشند؟

ممکن است هر شخص و سازمانی بدون آنکه به متن پیام توجه کند. یک سری پیام ارسال کند که نتیجه منفی داشته باشد. جملاتی که بار منفی دارند، در اکثر موارد تاثیر منفی می‌گذارند. به طور مثال اگر از امکانات شرکت ما استفاده نکنی ضرر کردی! یک جمله که همه افراد حداقل یکبار آن را شنیده‌اند و احتمالا گیرنده با دیدن این پیام به طور همزمان در ذهنش به ضرب المثل هیچکس نمی‌گوید ماست من ترش است( مال من بده!) فکر کند و ناخواسته از خواندن این پیام و ادامه متن جلوگیری می‌کند.

پیام‌هایی مانند سلام با شماره ما تماس بگیرید و یا به سایت ما سر بزنید. پیام‌هایی هستند که مشخص نمی‌کند کار شما در چه زمینه‌ای است و چرا باید به سایت شما مراجعه کند.

استفاده از متن طنز نیز ممکن است، افراد زیادی را به خود جذب کند، اما لطفا حواستان باشد هرچیزی به اندازه‌اش زیباست و شما به طور کامل گیرندگان خود را نمی‌شناسید و ممکن است اگر در طنز ماجرا زیاده روی کنید مخاطبین خود را نیز از دست بدهید.