پیامک تبلیغاتی و پیامک اطلاع رسانی

تمام پیامک هایی که توسط اشخاص حقیقی و  یا حقوقی از سامانه پیامک انبوه ارسال می شود محتوای تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی دارند.

پیامک های تبلیغاتی

پیامک های تبلیغاتی پیامک هایی هستند که به صورت رندوم و یا تصادفی به بانک شماره هایی که مربوط به صنف خاص ، افراد ساکن منطقه ای خاص و یا محدوده ای همراه با تفکیک سن و جنسیت می باشد ، ارسال می گردند. در این ارسال ها ارسال کننده پیامک ( صاحبین سامانه های پیامکی ) اشخاص گیرنده را نمی شناسند و محتوای این پیامک ها ارائه خدمات ، معرفی بسته های خدماتی ، معرفی محصول ، معرفی شرکت و یا برند ، معرفی محصول و یا خدمت با قیمتی استثنایی می باشد. تمامی این پیامک ها به افرادی که خطوط خود را در لیست سیاه مخابراتی قرار داده اند تا پیامک تبلیغاتی دریافت ننمایند ارسال نمی شود. با کلیه خطوط تبلیغاتی می توان این پیامک ها را به مخاطبین ارسال نمود. کلیه خطوط پیامکی در ابتدا تبلیغاتی بوده و در سامانه پیام کوتاه ایده پردازان به آسانی پس از شارژ سامانه پیامکیتان به مبلغ دلخواه می توانید پیامک های تبلیغاتیتان را به مخاطبین ارسال نمایید.

پیامک های اطلاع رسانی

پیامک ها ی اطلاع رسانی و خدماتی به صورت هدفمند ارسال می گردند .تمامی افراد دریافت کننده ی پیامک ارسال کننده ی پیامک را شناخته و علاقه مند به دریافت پیامک آنان می باشند. به عبارت دیگر بانک شماره های گیرندگان توسط شخص حقیقی و یا حقوقی جمع آوری شده و کلیه صاحبین خط رضایتشان را جهت دریافت پیامک اعلام نموده اند. به طور مثال محتوای پیامک بانک ها اطلاع رسانی می باشد. در پیامک اطلاعات بانکی کاربر در صورت واریز و یا برداشت از حساب به صورت پیامکی به وی اطلاع رسانی می شود.

در بسیاری از مواقع نیز مخاطبین افرادی هستند که به مزون و یا فروشگاه شما مراجعه نموده اند  و درخواست می دهند تا تخفیف ها و یا تبلیغات کالاهای جدید را نیز برای آنان ارسال شود. این پیامک ها نیز به دلیل اینکه با رضایت مخاطب به وی ارسال می گردد اطلاع رسانی محسوب می شوند.

با توجه به اینکه ارسال پیامک های اطلاع رسانی به کسانی که پیامک های تبلیغاتی شان را مسدود کرده اند میسر نمی باشد ، با خطوط تبلیغاتی نمی توان این پیامک ها را به مخاطبین ارسال نمود. در سامانه پیام کوتاه شرکت ایده پردازان دو روش برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی وجود دارد.

  1. استفاده از ماژول باشگاه مشتریان
  2. خدماتی نمودن خطوط پیامک انبوه ( خط 3000 )

با کلیک نمودن بر روی هر روش می توانید اطلاعات کافی در مورد این امکانات را مشاهده و مطالعه نمایید. لازم به ذکر است امکان خدماتی نمودن برای کلیه خطوط اپراتورهای 3000 و 1000 امکان پذیر میباشد.