روش های متفاوت اتصال وب سرویسی

استفاده از سامانه‌های پیامکی و ارسال پیامک در اکثر برنامه‌ها و یا حتی پروژه‌ها برای ارتباط دو طرفه بسیار رایج شده است. امکانات پیشرفته‌ای که در سامانه‌های پیامکی وجود دارد مانند وب سرویس پیامکی موجب شده تا میزان استفاده از پیامک‌های تجاری در مقایسه با حالت شخصی، افزایش یابد.

در سامانه‌های پیامکی امکان پیشرفته وب سرویس برای برنامه نویسان و طراحان سایت موجب شده است تا آنها در سرویس‌های تحت وب امکانات سامانه‌های پیامکی را به آسانی در اختیار داشته باشند. قابلیت اتصال سامانه‌های پیامکی به وب سرویس باعث می‌شود تا بسیاری از نرم افزارها و یا برنامه‌ها قادر باشند در شرایط مختلف پیام‌های مناسب آن شرایط را ارسال کنند.

برای مثال ممکن بود در چند سال قبل از ورود سامانه‌ها از طریق ایمیل باشد اما اکنون اکثر برنامه‌ها و سایت‌ها برای ثبت نام در ابتدا به مشتریان خود ارسال پیامک خواهند داشت. برای ارسال‌های تاییدیه فقط کافی است که آن سایت یا برنامه به سامانه پیامکی متصل باشد و این اتصال از طریق وب سرویس انجام می‌شود.

امکانات وب سرویس پیامکی به چه صورت است؟

البته که این وب سرویس امکانی است که به صورت عمومی نمی‌باشد و افراد همانند ارسال ساده به آن دسترسی ندارند. قابلیت‌ها و امکانات وب سرویس را برنامه نویسان می‌توانند استفاده نمایید و با توجه به امکانات مختلفی که هر برنامه‌نویس متناسب با برنامه و یا پروژه خود دارد، آن را پیاده سازی می‌نماید.

به صورت کلی پیاده‌سازی برنامه شما در چنین وب سرویسی از طریق کد نویسی و در سمت سرور اجرا می‌شود. سامانه‌های پیامکی بر اساس میزان استفاده کاربران خود از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی، نمونه کدهای قسمت‌ها مختلف سامانه خود را منتشر می‌کنند تا کاربران و برنامه‌نویسان بتوانند به راحتی از امکانات آن استفاده کنند و یا بر اساس پروژه های خود آن را تغییر دهند.

زبان‌های برنامه نویسی پرکاربردی که ممکن است با نام آن ها آشنا باشید:

  • PHP
  • C#
  • Delphi
  • Python
  • Java

ممکن است سایتی همه نمونه کدها را آماده نداشته باشد اما بر اساس داکیومنت و راهنمای عمومی که از وب سرویس خود منتشر می‌کند، تمام برنامه نویسان می‌توانند نمونه کدهای مورد نظرشان را تهیه کنند.

وب سرویس پیامک می‌تواند در قسمت‌ها و یا بخش‌های متفاوتی به کار گرفته شود. برای مثال در سایت‌ها و یا مدیریت‌های محتوای مختلف برخی پلاگین ها مربوط به ارسال پیامک تهیه می‌شود.

برای ایجاد پلاگین‌های ارسال پیامک نیاز به کد برنامه نویسی مناسب آن سایت یا CMS است و اتصال از طریق وب سرویس انجام می‌شود. مثلا پلاگین‌های ارسال کد تایید و یا ارسال فاکتور و یا اخبار سفارشات سایت؛ همگی از طریق چنین ویژگی‌ای پیامک را می‌فرستند.

برنامه‌های حسابداری و مالی نیز از طریق وب سرویس می‌توانند برای ارسال پیام‌های اعلام پرداخت اقساط و یا اعلام فاکتور نیز به سامانه پیامکی متصل شده و ارسال پیامک را انجام دهد. استفاده از وب سرویس پیامکی می‌تواند در همه سایت‌ها و نرم افزارهایی که بستر اتصال به درگاه ارسال پیام کوتاه را دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

سامانه ارسال پیامک ایده پردازان نیز با داشتن وب سرویس‌های به روز رسانی شده و کدهای قوی، کاربری راحت و آسان و اتصال سامانه شما را به پنل ارسال و دریافت پیامک مهیا می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • phln 1400/05/21 پاسخ

    سلام sms.ir کد نمونه پایتون نداره؟

    • 1400/05/24 پاسخ

      سلام و احترام
      در حال حاضر کد نمونه پایتون ارائه نکردیم.
      در آینده رو این مورد حتما کار خواهیم کرد.

  • ث م 1400/04/24 پاسخ

    سلام
    عالی بود سپاس

    • 1400/04/24 پاسخ

      ممنون از توجه شما

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان