امروزه با توجه به افزایش تعداد ارسال پیامک تبلیغاتی توسط شرکت ها و صنف های مختلف ممکن است اس ام اس های تکراری توسط گیرندگان یا کامل خوانده نشود و یا از یخش دریافتی ها  حذف گردند . سوالی که تعداد زیادی از کاربران در مورد انتخاب متن و اینکه چه عملی انجام دهیم تا پیامک ما خوانده شود و ارسال اس ام اس هدفمندتری داشته باشیم ؟  در مورد این سوال برای تمام صنف ها نمی توان متن مشخصی را پیشنهاد داد زیرا پیشنهاد ها و اطلاع رسانی ها در هر صنف متفاوت است و ممکن است یک  متن پیامک برای یک صنف بسیار تاثیر گذار باشد و برای شغل دیگری مخاطبی جذب نکند اما در کل  دقت به چند نکته می تواند در بین بیشتر اصناف تاثیر گذار باشد و باعث توجه بیشتر مخاطبین به پیامک ارسالی شما شود :

1-سعی کنید شماره و نام نام خانوادگی مشتریان را جمع آوری کنید و پیامک های بعدی را به مشتریان خود که تجربه ی خوبی از خرید و یا بازدید از فروشگاه شما داشته اند ارسال نمایید . متن های بعدی را با نام و نام مخاطبین  در اول پیامک ارسالی  با استفاده از ماژول ارسال اس ام اس هوشمند انجام دهید ذکر نام در اول پیامک باعث جذابیت بیشتر اس ام اس شما خواهد شد .

2-در صورتی که تخفیف یا فروش ویژه ایی دارید  حتما میزان درصد تخفیف و در صورتی که تخفیف شما متغییر است بیشترین درصد تخفیف را در متن اس ام اس ذکر نمایید .

3-برای اطمینان مخاطبین از شما حتما شماره تلفن ( حد الامکان شماره تلفن ثابت ) را در متن پیامک قید نمایید . توجه داشته باشید پیامک های فاقد شماره تلفن باعث بی اعتباری اس ام اس  خواهد شد .

4-حتما در صورتی که شماره تلفن ثابت در متن اس ام اس را با کد شهر وارد نمایید . این عمل باعت تسریع در ارتباط مخاطب با شما خواهد شد مثلا 0212853 به جای 2853 .

5- در متن پیامک محدوده فروشگاه یا محل کسب کار را قید نمایید این عمل باعث می شود افرادی که در آن محدوده ساکن هستند بیشتر جذب شما شوند .

6- می توانید در متن قید نمایید با نمایش این پیامک به فروشنده تخفیف فروشگاه شامل شما می شود تا مخاطب متن شما را دربخش دریافتی های تلفن همراه نگهداری کند .

7-شما در حال ارسال اس ام اس یعنی پیامک هستید پس لطفا  متن را طولانی نکنید متن طولانی باعث عدم خوانده شدن متن شما توسط گیرندگان پیامک می شود . بهترین متن ها معمولا کمتر از 160 کاراکتر فارسی خواهند داشت .

همانگونه که در بالا ذکر شد برای تمام صنف ها نمی توانید یک متن خاصی را مشخص کرد اما معمولا 7 مورد ذکر شده تاثیر بهتری برروی متن ارسالی و گیرندگان  اس ام اس خواهد داشت.