نوبت دهی با پیامک از جمله ارسال های پیامکی می باشد که می تواند برای اشخاصی که برای دریافت خدمات مختلف از مطب ها ، آرایشگاه ها و … نیاز به دریافت نوبت دارند، بسیار مفید واقع شود.

همانطور که در مقاله اس ام اس مارکتینگ عنوان شد طبق برآوردی در سال گذشته ، بیش از 5 میلیارد نفر از موبایل استفاده می کنند بنابراین امروزه تعامل با افراد از طریق پیامک با توجه به افزایش استفاده افراد از تلفن های هوشمند و دسترسی لحظه ای آنها به موبایل ، بسیار آسان تر شده است.

همه ما از انتظار در صف های طولانی برای دریافت نوبت بیزار هستیم. چه خوب می شد اگر ساعت دقیق حضور در محل دریافت خدمات را می دانستیم و بدون معطلی در همان ساعت حاضر شده و کار خود را انجام می دادیم.

طبق آمار رسمی هر شخص به طور متوسط 85 بار در روز موبایل خود را چک می کند، بنابراین کسب و کارها می توانند برای اطلاع رسانی های خود و اعلام نوبت دهی از پیامک استفاده نمایند . صاحبان خدمات همانند بانک ها، مطب ها، آرایشگاه ها و به صورت کلی تمامی کسب و کارهایی که امکان رزرو قبلی را دارند، می توانند از امکان نوبت دهی با پیامک استفاده نمایند.

مزیت های نوبت دهی با پیامک

همانطور که توضیح داده شد، مهم ترین و اصلی ترین مزیت آن در دسترس بودن است، پیامک بهتر از هر ابزار دیگری نوبت مخاطبین را به آنها اعلام می کند. موارد دیگر مانند ایمیل یا تماس تلفنی یا … به این میزان کاربرد ندارند. مثلا ایمیل ممکن است دیر به دست مخاطب برسد و یا کلا خوانده نشود. در تماس تلفنی نیز ممکن است نتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و زمان شما با تماس های چندین باره تلف خواهد شد.

مزیت بعدی نیز صرفه جویی در هزینه مخاطبین و همچنین ارائه دهندگان خدمات می باشد. با نوبت دهی پیامکی مخاطب در هزینه های خود برای رفت و آمد و دریافت نوبت حضوری صرفه جویی می کند. به علاوه ارسال پیامک برای اعلام نوبت از سایر روش ها برای ارائه دهندگان خدمات نیز ارزان تر است.

مورد بعدی اینکه به این صورت نه تنها در وقت و زمان مراجعه کنندگان صرفه جویی می شود، به علاوه از ازدحام جمعیت و شلوغ شدن مکان دریافت خدمات پیشگیری می شود و در واقع ارائه خدمات با نظم و ساماندهی بیشتری انجام خواهد شد.

نحوه ارسال نوبت با پیامک

اشخاص عادی می توانند از پنل انبوه sms.ir برای ارسال نوبت مراجعه کنندگان استفاده کنند و از خط شخصی خودشان نوبت اشخاص را برای آنها پیامک کنند.

برای افراد برنامه نویس نیز علاوه بر اینکه می توانند با استفاده از وب سرویس ارسال عادی داشته باشند، می توانند از ماژول ارسال سریع نیز نوبت مراجعه کنندگان را برایشان ارسال کنند، البته قالب آن باید مطابق با قوانین ارسال سریع ایجاد شود، بدین صورت برای کسانی که تبلیغات خود را بسته اند نیز پیامک ارسال می شود.