اگر داشتن اینترنت پرسرعت بی بهره اید، اگر لود شدن صفحات سنگین در محیط وب برای شما سخت و کسل کننده است، بهتر است به سراغ نرم افزارهایی بروید که نیاز کمتری به  انتقال اطلاعات بین شما و سرور خدمات دهنده داشته باشد. به طور معمول نرم افزارها جایگزین مناسبی برای صفحات اینترنت است اما از داشتن برخی مزیتهای رقابتی بی بهره است. به عنوان مثال در صورت بروزرسانی سایت ، امکانات نرم افزار به روز نمی شود و باید نسخه جدیدی از نرم افزار را دانلود و نصب نمایید. البته روشهای دیگری نیز برای اعمال تغییرات وجود دارد که مهمترین آنها استفاده برنامه نویسان از صفحات وب به صورت مستقیم در نرم افزار است که در صورت تغییر در سایت، به ظاهر، نرم افزار نیز آپدیت می شود.

همچنین معمولا ساختار نرم افزارها به گونه ای است که به دلیل سنگین شدن، نمی توان تمامی امکانات را به صوت کامل در آن استفاده نمود. همین امر موجب بی میلی کاربران برای استفاده از اپلیکیشن ها به جای صفحات وب است.

نرم افزارهای تحت وب، خود جایگزین برنامه های تحت ویندوز شدند و تا مدتی ذهن کاربران را به خود معطوف کردند، اما در حال حاضر این رویه به نفع MobileApp ها در حال تغییر است. حتی ورود سایتهای سازگار با تلفنهای همراه نتوانست از روند رو به رشد آن جلوگیری نماید، در این میان نمی توان نقش پیشرفت تکنولوژی های برنامه نویسی را نادیده گرفت. درخواستهای رو به افزایش مشتریان از صاحبان کسب و کارها برای آسان سازی روند دریافت خدمات، یکی دیگر از دلایل عمده تمایل مردم به استفاده از نرم افزارهای موبایلی است.

در سامانه های ارسال و دریافت پیام کوتاه این امر نمود بیشتری پیدا می کند، چرا که برای مشاهده پیامهای دریافتی و یا بررسی نتایج یک مسابقه در ماژول نظر سنجی انجام شده، حتما باید تمام صفحات سایت بارگزاری شود و پس از آن به صفحه مورد نظر مراجعه نمود که باعث کندی بیش از اندازه و از دست دادن زمان بسیار زیاد از کاربران می شود. اما در صورتی که این کار از طریق یک نرم افزار و بر روی موبایل انجام شود، دیگر از سنگینی و لود با تاخیر سامانه پیامک خبری نخواهد بود و صرفا در زمانی که نیاز به ارسال و دریافت یک نتیجه به سمت سرور و نرم افزار اصلی باشد، باید اتصال شما به اینترنت برقرار باشد.

به نوبه خود داشتن یک MobileApp همسان سازی شده با یک پنل پیامکی، یک امتیاز و مزیت رقابتی محسوب می شود. اما از میان شرکتهایی که اقدام به ارائه نسخه مخصوص موبایل سامانه خود نموده اند نیز تعداد زیادی موفق به جلب رضایت مشتریان خود نشده اند. به طور کلی به جز چند نرم افزار انگشت شمار، سایر نرم افزارهای ارائه شده جنبه تبلیغاتی داشته و کاربرد دیگری ندارد.

MobileApp