نحوه صحیح ارتباط با مشتری ناراضی باعث می شود نظر یک کاربر منفی را به نظر مساعد و رضایت بخش تبدیل نمایید درحالی که عکس این حالت طبعات بدی را در پیش دارد. مشتری ناراضی شخصی است که انتظاراتش از شما برآورده نشده و احساس می کند اعتماد به شما نادرست بوده است. اگر نحوه صحیح ارتباط با مشتری ناراضی را ندانید ممکن است بدترین ضربه ها را به برند و بقای کارتان وارد کنید. ادامه مقاله به شماره نحوه صحیح ارتباط با مشتری ناراضی را در قالب چند جمله خواهد آموخت.

نحوه صحیح ارتباط با مشتری ناراضی :

اگر بخواهیم به صورت تیتروار به عبارات بپردازیم شاید روتین و کلیشه ای باشد. بیایید نحوه صحیح ارتباط با مشتری ناراضی را در یک مثال بررسی کنیم:

مشتری از شما محصولی خریداری نموده است و کیفیت آن مطلوب نبوده است. در حالی که طریقه صحیح استفاده از آن را نیز آموزش ندیده است. با عصبانیت تماس گرفته و شما را مورد خطاب کلمات نادرست قرار میدهد. شما چه رفتاری خواهید داشت ؟

اصول رفتاری زیر می تواند جزو بهترین پیشنهادات باشد …

  • در مقابل درشتی های کاربرتان بگویید: با این توضیحات اگر من هم بودم همین قدر ناراضی و عصبانی بودم. از شما ممنونم که این مورد رو به ما اطلاع دادید.
  • ما بین صبحت های مشتری دلیل ناراحتیش وجود دارد. خوب گوش کنید. بپرسید : من درست متوجه شدم ؟ ( برای مثال ) دکمه دستگاه با فشار کار نمی کند ؟
  • اگر از مساله و اشکال کار باخبر شدید طوری وانمود نکنید که برای همین موضوع ساده زنگ زدی !!!! این موضوع یک واقعیت و یک حقیقت است که در مورد محصولتان بیش از دیگران اطلاع دارید. اگر غیر این است شما در آن کسب و کار چه می کنید ؟! و کار مشتری سوال پرسیدن است. شخصی که با محصول شما مشکل دارد تماس می گیرد و احترام به آن شخص، کمترین کار در مقابل اعتماد او به شما و برندتان می باشد.
  • پیگیر باشید. پس از اینکه مشکل را متوجه شدید اگر به نحوه کارکرد مربوط بود، با صبر و حوصله و به صورتی که شخص صبحت شما را متوجه شود، توضیحات لازم را اعلام کنید. اما اگر مشکل مربوط به نحوه خدمات دهی شما و یا محصولتان بود؛ به دنبال رفع اشکال باشید و به مشتریان اطلاع دهید. صادقانه نیز از ایشان دلجویی کنید.

 

هر موقع حوصله صحبت با مشتری را نداشتید و یا بر اساس اصول رفتار نداشتید، فکر کنید اگر شما جای او بودید، دوست داشتید با شما همین رفتار شود ؟