مشکل نمایش؟ در ارسال مرورگری زمانی رخ می دهد که شما ارسال پیام خود را به زبان فارسی داشته باشید. البته می بایست در مورد ارسال مرورگری نیز مقداری توضیح داشته باشیم. مفهوم ارسال مرورگری مربوط به ارسال post URL در ارسال پیام می باشد. در این حالت برای ارسال پیامک خود به صورت وب سرویسی از ارسال URL استفاده می نمایید.

ارسال های post URL می توانند به صورت ساده در مرورگر شما وارد شده و پس از وارد نمودن مقادیر ارسال، با یک کلیک ساده ارسال انجام شود.

همین قابلیت تست ساده از طریق مرورگر باعث می شود قبل از اقدام به ورود این سرویس در برنامه اصلی، مورد تست برنامه نویسان قرار گیرد. در برخی مواقع زمانی که متن ارسال به صورت فارسی باشد، در مقصد، متن ارسال شده به صورت علامت سوال ؟؟؟؟؟  نمایش داده می شود.

این مقاله می تواند شما را راهنمایی نماید تا در مرورگرهای عادی خود این مشکل را برطرف نمایید.

مشکل نمایش؟ در ارسال مرورگری :

نماش ؟ در سمت گیرنده به مشکل En- coding و تنظیمات آن مربوز می شود. اگر این تنظیمات در مرورگر مورد استفاده شما ایجاد شده باشد، به راحتی ارسال متن فارسی انجام خواهد شد.

مرورگر اکسپلورر :

برای تنظیمات زبان فارسی در این مرورگر، در یک tab دکمه alt را بفشارید. از منوی باز شده در سمت راست و بالای صفحه منوی view را انتخاب نمایید. از دسترسی های این منو، encoding را انتخاب نمایید و از زیر منوی باز شده بر روی Unicode(UTF-8) کلیک نمایید تا فعال شود. با این روند ساده ارسال متن فارسی در مرورگر اکسپلورر بدون مشکل خواهد بود .

مرورگر فایر فاکس :

در مرورگر فایر فاکس بر روی دکمه تنظیمات مرورگر کلیک نمایید. از منوی اصلی قسمت more را انتخاب نمایید. در صفحه مربوط به MORE قسمت Text encoding را انتخاب نمایید و بر روی Unicode کلیک نمایید تا در کنار عبارتش علامت تیک گذاشته شود.