در تعریف خبرنامه پیامکی می‌توان گفت که با استفاده از این قابلیت امکان ارسال اخبار و رویدادها را به مشتریان وجود دارد. سیستمی که به راحتی در یک پنل پیامکی ایجاد می‌شود و نحوه‌ی استفاده از آن بسیار آسان است. محتوای این پیامک‌ها خبری‌ست و آخرین اخبار و تغییرات را به اطلاع مخاطبان خود می‌رسانند. به همین دلیل از این ویژگی در بازاریابی استفاده می‌شود. خبرنامه پیامکی برای پیشرفت کسب‌وکارها اهمیت فرآوانی دارد و بازاریابان باید به این قابلیت مهم توجه داشته باشند.

مزایای استفاده از خبرنامه پیامکی برای کسب‌وکارها

همه‌ی کسب‌وکارها به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند. این اتفاق باعث می‌شود تمامی مشتریان قدیمی و جدید در جریان آخرین اخبار قرار بگیرند. یکی از موثرترین روش‌ها برای این کار استفاده از خبرنامه پیامکی است. زمانی که یک پنل پیامکی را خریداری می‌کنید با بهره‌مندی از امکانات آن از جمله خبرنامه پیامکی می‌توانید افزایش مشتری و تعامل با آن‌ها را داشته باشید. در ادامه برخی دیگر از مزایای خبرنامه پیامکی را مرور می‌کنیم:

  • مطالب و اخبار شما در کمترین زمان ممکن به مخاطبان می‌رسد.
  • با محتوایی کوتاه٬ پیام اصلی خود را به مشتریان ارسال می کنید.
  • قابلیت تحلیل پروسه‌ی بازاریابی برای شما فراهم است.
  • نسبت به کانال‌های ارتباطی دیگر قابل دسترس‌تر است.
  • با هزینه‌ی کم٬ نتیجه‌ی قابل توجه‌ای از بازخورد مخاطبان به دست می‌آورید.
  • پیامک ارسال شده قابل ردیابی است و می‌توانید مطمئن شوید که حتما کاربر آن را خوانده است یا نه.

اصول ارسال و محتوای خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی برای پیشرفت کسب‌وکارها و همچنین افزایش فروش آن‌ها استفاده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم علاوه بر مزیت‌های بی‌شماری که این روش دارد٬‌ نحوه‌ی ارسال و نوشتن محتوای پیامک برای کاربر بسیار اهمیت دارد. در خبرنامه پیامکی باید اطلاعات مفید و کاربردی در کوتاه‌ترین پیام ممکن برای مشتری ارسال شود. به دلیل محدودیت کاراکتر (۷۰ کلمه)٬ باید متن ارسالی شما مختصر و جذاب باشد. در نوشتن و طراحی متن خبر برای خبرنامه‌ها باید دقت کنید که محتوای ارسالی دقیقا شما را هدف‌تان برساند. برای راهنمایی بیشتر٬ چند نکته کلیدی در نوشتن محتوای خبرنامه پیامکی را برای شما شرح می‌دهیم.

۱- زمان‌بندی مناسب برای ارسال خبرنامه

اگر قصد دارید از خبرنامه‌ پیامکی در طول هفته و یا چند روز در ماه استفاده کنید٬ باید زمان مناسب و روزهای ارسال خبرنامه را از قبل مشخص کنید. هر چقدر به این زمان‌بندی بیشتر اهمیت بدهید٬ مخاطبان را راضی‌تر نگه می‌دارید. این برنامه را تعیین کنید و خبرنامه‌ها را در ساعت و روز مشخصی برای کاربران ارسال کنید.

۲- دقت کافی در نگارش محتوای خبرنامه پیامکی

متن پیامک ارسالی باید کوتاه اما هدفمند تهیه شود. در این پیامک با توجه به تعداد محدود کاراکتر باید اصول نگارشی را نیز رعایت کنید. محتوای ارسالی اگر با توجه به هدف شما نوشته نشود٬ مخاطب نیز از هدف آن آگاه نخواهد شد. تولید محتوای صحیح خبرنامه مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید.

۳- ارجاع دادن به لینک جامع در متن پیامک

اگر در متن ارسالی خبرنامه پیامکی، بخشی از مطلب را از طریق لینک به مخاطب ارسال کنید، کاربر با کلیک بر روی آن به سایت شما مراجعه می‌کند. این اقدام هم به نظر حرفه‌ای و تاثیرگذار است و هم باعث می‌شود مفهوم و موضوع اصلی خبرنامه را به طور کامل در اختیار مشتری قرار دهید.

4- دسترسی دادن به مخاطب برای عوضیت و عدم عضویت در خبرنامه

به همان اندازه که شما قصد دارید با مشتری از طریق خبرنامه تعامل داشته باشید، به همان اندازه نیز ممکن است آن‌ها تمایل به این ارتباط نداشته باشند. برای راحتی و کسب رضایت مشتری توصیه می‌کنیم امکانی را فرآهم کنید که هم بتوانند در صورت تمایل در خبرنامه شما عضو شوند و هم گزینه‌ی عدم عضویت را در اختیار داشته باشند.

توصیه‌ی پایانی …

این قابلیت مهم سال‌هاست که در پنل‌های پیامکی فعال شده است. بسیاری از شرکت‌ها آمار و اخبار مهم خود را از طریق آن برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند. برای اطلاع بیشتر و راهنمایی در ثبت نام خبرنامه پیامکی ایده‌پردازان می‌توانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.