سفارش ارسال از موبایل یکی از ماژول های پنل sms.ir می باشد که می تواند برای برخی از کاربران سامانه پیامکی بسیار کاربردی باشد.

سفارش ارسال از موبایل

فرض کنید که در زمان خاصی نیاز مبرم به ارسال پیامک انبوه از سامانه پیامکی دارید اما متاسفانه دسترسی به اینترنت ندارید و یا اطلاعات پنل خود را فراموش کرده اید و باید یک ارسال پیامک فوری انجام دهید. این ماژول در چنین مواقعی به درد شما می خورد.

بدین صورت که از طریق تلفن همراه خود پیامک را ارسال خواهید کرد و درواقع بدون اینکه وارد پنل شوید پیامک انبوه خود را می فرستید. در ادامه طریقه استفاده از این ماژول برای شما شرح داده خواهد شد.

هزینه این ماژول در حال حاضر 1000 پیامک می باشد. همانند تصویر زیر از منوی ارسال و دریافت اتوماتیک، سفارش ارسال از موبایل، می توانید این ماژول را خریداری و فعال نمایید.

سفارش ارسال از موبایل

سپس با زدن دکمه افزودن می توانید یک رکورد جدید اضافه نمایید.

در صفحه اول با تنظیمات زیر روبرو خواهید شد:

سفارش ارسال از موبایل

در مرحله اول، برای تمایز قائل شدن بین ارسال از موبایلهای مختلفی که می خواهید ثبت کنید، باید یک عنوان تعیین نمایید. این عنوان بسته به سلیقه شما قابل تغییر است و فقط خود شما این عنوان را مشاهده خواهید کرد.

شماره موبایل : در فیلد شماره موبایل ، باید شماره ای را وارد نمایید که مجاز به ارسال دستور از طریق پیامک می باشد. یعنی از طریق این شماره موبایل دستور ارسال پیامک را صادر خواهید کرد .

کلمه رمز : این رمز 4 رقمی، باید همزمان با ارسال متن، از موبایل تعریف شده به سامانه ارسال شود.

گیرنده : شماره ای است که پیامک توسط شماره موبایل مجاز، به آن ارسال می گردد تا به صورت انبوه پیامک را بفرستد.

فرستنده : شماره ای است که پیامک دریافت شده را به گیرندگان تعیین شده در مرحله بعد ارسال می نماید.

نحوه صحیح دستور برای ارسال از روی موبایل بدین صورت می باشد :

از شماره موبایل تعریف شده به شماره گیرنده تعریف شده پیامک “متن پیامک رمز#sms#” را ارسال کنید.

در واقع متن شما موقع ارسال از موبایل همانند تصویر زیر است :

سفارش ارسال از موبایل

توجه داشته باشید در صورتی که در سامانه خود بیش از یک شماره اختصاصی داشته باشید، فیلدهای فرستنده و گیرنده می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و هیچ الزامی برای یکسان بودن این دو، وجود ندارد.

در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده در این مرحله ، بر روی مرحله بعد کلیک کرده تا به مرحله تعیین گیرندگان هدایت شوید.

با صفحه ای همانند صفحه زیر روبرو خواهید شد و سپس گیرندگان خود را یا از روی دفترچه انتخاب کرده یا به صورت دستی وارد می کنید:

سفارش ارسال از موبایل

به مرحله بعد رفته و همانند تصویر زیر بر روی تایید و ثبت کلیک می کنید:

سفارش ارسال از موبایل

بدین ترتیب شما می توانید خیلی راحت از موبایل خود بدون وارد شدن به پنل، پیامک های انبوه خود را ارسال کنید.