دایورت دریافتی یا فراخوانی تابع دریافتی ها هریک دو روی یک سکه هستند که در یک اقلیم نمی گنجند. تمام کارشناسان فنی و برنامه نویسانی که پروژه خود را بر مبنای دریافت پیامک از کاربرانشان چیده اند با دایورت دریافتی یا فراخوانی تابع سروکار دارند.

پیام های دریافتی بر اساس متنی که در آن قرار دارد و نیز تنظیماتی که انجام شده است پروسه ای را پشت سر خواهند گذاشت. نحوه دریافت پیام های ارسال شده از طرف مخاطبین بر روی این پروسه و زمان انجام بسیار تاثیرگذار است. در ادامه دانشنامه به تفاوت استفاده از دایورت دریافتی یا فراخواتی تابع می پردازم:

 

انتخاب دایورت دریافتی یا فراخوانی تابع :

 

دایورت دریافتی ها : انتقال دریافتی ها به URL و یا دایورت دریافتی ها به آدرس مورد نظر،  یکی از راه های دریافت آنی پیام های دریافتی از مخاطبان است. در این وضعیت هر زمان که مخاطبان و یا مشتریان شما اقدام به ارسال پیامک به شماره اختصاصی سامانه ارسال پیامکتان نمایند، طبق آدرس و تنظیمات وارد شده ؛ متن به همراه جزئیات منتقل خواهد شد.

در این نوع دریافت پیام ها هر زمان شما پیام جدیدی داشته باشید بلافاصله در صفحه موردنظرتان آن را خواهید داشت و می توانید پروسه مورد نظرتان را انجام دهید.

 

فراخوانی تابع : شیوه دریافت پیام های ارسال شده به شماره سامانه پیامکی از طریق وب سرویس نیز دیگر راه دستیابی به آن ها می باشد. می توانید با استفاده از تابع های متنوع دریافتی و فراخوانش پیام های پوشه دریافتی را مشاهده نمایید. انتخاب متد دریافت به نوع متد ارسال وب سرویسی شما و پارامترهای بازگشتی متد بستگی دارد.

پس از انتخاب نوع متد مناسب می بایست بررسی نمایید که ارسال های شما باید به صورت آنی انجام شود و یا زمان در ارسال مهم نیست. البته در نوع ارسال وب سرویس زمان بازخورد ارسال بسیار حیاتی است و اگر مجبور به استفاده از وب سرویس هستید می بایست به صورت مستمر تابع دریافتی خود را فراخوانی نمایید.

انتخاب دایورت دریافتی ها به آدرس موردنظرتان در مقایسه با فراخوانی تابع دریافتی عملکرد حرفه ای  و درست تری است. در حالت اول دریافت ها به صورت اتوماتیک و آنی ارسال خواهند شد اما در فراخوانی تابع شما هر زمان باید تابع صدا زده شود و درهر بار کل پیام های قدیمی و جدید به شما نمایش داده می شود.