در مقاله قبل منوهای سامانه پیامک را به صورت ساده و مختصر معرفی نمودیم و کارایی هریک را به صورت جداگانه شرح دادیم. مقاله پیشرو به معرفی ادامه‌ی این منوها و کارکرد هریک به همان‌صورت ساده و مختصر می‌پردازد.

بخش دوم معرفی منوهای سامانه پیامک

انتقال پیامک های دریافتی 

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

انتقال دریافتی‌ها به موبایل : از طریق این ماژول می‌توانید تمام دریافتی‌های خود را به شماره موبایل‌های مورد نظرتان انتقال دهید. زمان انتقال می‌بایست در سامانه خود شارژ به مقدار کافی موجود باشد.

انتقال دریافتی‌ها به ایمیل: با استفاده از قابلیت این ماژول می‌توانید تمام دریافتی‌ها و یا دریافتی‌هایی که فیلتر مورد نظرتان بر روی آن اعمال شده است را به ایمیل‌های دلخواه‌تان منتقل نمایید.

انتقال دریافتی‌ها به URL: این ماژول سرویس callback را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید دریافتی‌های خود را به آدرس صفحه مورد نظرتان و یا به IP/PORT سرورتان منتقل نمایید.

امکانات هوشمند

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

ارسال پیامک متناظر : ارسال متناظر جایگزینی برای ارسال متن‌های مختلف به شماره‌های مختلف است که به جای هربار ارسال جداگانه از طریق ارسال ساده، متن مربوط به هر شماره را در یک فایل اکسل بارگذاری می‌نمایید و ارسال یکباره انجام می‌شود.

ارسال پیامک هوشمند: می توانید در متن یکسانی که مربوط به افراد مختلف است هر متن را از طریق ورود نام و نام خانوادگی و … شخصی‌سازی نمود و فرستاد.

کدخوان/ گارانتی چک: اگر محصولاتتان دارای گارانتی باشد، می توانید برای فعالسازی زمان شروع گارانتی و یا اطلاعات محصول،از این ماژول استفاده نمایید. بررسی اطلاعات کد را می توانید در سه حالت ارسال کد صحیح، کد تکراری و کد اشتباه، انجام دهید.

ارسال با نام به دفترچه تلفن: در این ماژول علاوه بر اینکه می‌توانید متنهای ساده خود را وارد نمایید، امکان ورود اطلاعات از دفترچه تلفن را نیز دارید. تمامی سرتیترهای دفترچه تلفن در این ماژول در دسترس است.

عضویت خودکار در دفترچه تلفن: از طریق این ماژول و از طریق ارسال متن خاص از پیش تعیین شده مخاطبان شما می‌توانند به صورت خودکار در گروهی که قبلا تعیین کرده‌اید، به مخاطبین شما در سامانه اضافه شوند.

مسدود سازی خطوط موبایل: از طریق این ماژول می‌توانید شماره‌هایی را که قصد ندارید از شماره اختصاصی‌تان به آن‌ها پیامک ارسال شود را در لیست سیاه خودتان قرار دهید.

برنامه نویسان

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

کلید وب سرویس: برای ارتباط از طریق برنامه نویسی نیاز به ایجاد توکن است و برای ایجاد توکن نیاز به کلید وب سرویس و کد امنیتی دارید که در این بخش ایجاد می شود.

وب سرویس‌های RESTful: لیست متدها و داکیومنت های استفاده و هم چنین نمونه کدهایphp  ، C# و postman درین قسمت قرار دارد.

قالب‌های ماژول ارسال سریع: در این قسمت می‌توانید قالبی را برای نوع ارسال خود مشخص کنید، سپس با شناسه قالب و پارامترهای موجود در قالب، متن مورد نظرتان را ارسال نمایید.

کسب درآمد 

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

گزارشات کلی: در این بخش گزارشات کلی از نحوه عملکرد بازاریابی شما شامل مجموع درآمد، درآمد تسویه نشده و تسویه شده و  پاداش، نمایش داده می‌شود.

تنظیمات کلید واژه: جهت ایجاد بازاریابی تنها کافی‌ست از طریق این منو یک کلید واژه منحصر به خود و حداقل 3 کاراکتری ایجاد نمایید.

کاربران معرفی شده: تمامی کاربرانی که از طریق کلید واژه شما ثبت نام نموده باشند را می‌توانید در این قسمت مشاهده نمایید.

مشاهده سودهای واریز شده: سود کلیه تراکنش‌هایی که بر اساس خرید پیامک، ماژول و یا خط انجام شده باشد، در این بخش قابل مشاهده می‌باشد.

درخواست تسویه حساب نقدی: اگر میزان سود شما به حداقل مبلغ قابل تسویه رسیده باشد، از طریق این منو هزینه و شماره کارت خودتان را برای پرداخت اعلام می‌نمایید.

درخواست تسویه حساب پیامکی: اگر میزان سود شما به حداقل مبلغ قابل تسویه رسیده باشد، می‌توانید درخواست دهید تسویه به صورت اعتبار پیامک در سامانه شارژ شود.

وضعیت تسویه حساب‌های نقدی : از طریق این منو می‌توانید وضعیت تسویه حساب‌های نقدیتان را مشاهده نمایید.

خدمات مشتریان منوهای سامانه پیامک

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

درخواست پشتیبانی: اگر مشکلی در زمینه استفاده از سامانه وجود داشته باشد و یا برای استفاده از پنل دچار اشکال شده باشید، از طریق تیکت می توانید سوالتان را مطرح نمایید تا به آن رسیدگی شود.

راهنمای سامانه : در این منو فایل‌های راهنمای هر بخش برای دانلود و مشاهده قرار داده شده است.

دانلود نرم افزارهای مورد نیاز: زمان استفاده از سامانه  برخی از نرم افزارها ممکن است جهت استفاده راحت‌تر مورد نیاز باشند. این نرم افزارها برای دانلود در این بخش قرار داده شده‌اند.

افزونه‌های پیامکی: افزونه‌های ارسال پیامک برای استفاده در CMS های متداول ایجاد شده اند تا با نصب در ادمین سایت به راحتی ارسال پیامک را پشتیبانی نماید.

خرید ماژول‌های لایسنس‌دار: ماژول کامل ارسال پیامک مخصوص WHMCS را می‌توانید از این منو خریداری نمایید. این ماژول لایسنس سالانه دارد و در زمان انقضا می‌بایست مجددا خریداری و فعال سازی شود.

اطلاعات مالی

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

خرید شارژ با تخفیف: بسته‌های شارژ در این منو قرار داده می‌شود. زمان خرید بسته شارژ علاوه بر هزینه عادی پیامک‌ها، تعدادی پیامک بر اساس مبلغ خرید به صورت هدیه در اعتبار شارژ می‌شود.

خرید شارژ عادی: به صورت مستقیم می‌توانید درگاه بانکی را انتخاب نموده و قیمت مورد نظرتان و یا هزینه تعداد پیامک‌های مورد نیازتان را شارژ نمایید. اگر هم پرداخت شما از طریق بانک بوده است، اطلاعات فیش پرداخت در این منو ثبت می‌شود.

مشاهده گردش‌های مالی: تمام تراکنش‌های مالی مانند شارژ حساب، کسر هزینه ارسال پیامک، کسر هزینه خط و … در این بخش همراه با تاریخ و جزئیات ثبت می‌شود.

مشاهده پرداختی ها: لیست تمام پرداخت های آنلاین یا فیش به صورت صحیح و یا رد شده همراه با تاریخ و مبلغ و … در این صفحه نمایش داده می شود.

تنظیمات منوهای سامانه پیامک

توضیح مختصر منوهای سامانه پیامک - بخش 2

پروفایل کاربر: اطلاعات کلی شما به همراه تصویر انتخابی‌تان برای پروفایلتان در منوی پروفایل کاربری قابل مشاهده می‌باشد.

تمدید سامانه: تمام سامانه‌ها به صورت سالانه فعال می‌شوند. در زمان انقضای سامانه می‌توانید درخواست تمدید پنل را ازین قسمت ارسال کنید. تمدید سالانه پنل کاربری به صورت رایگان است.

تمدید خطوط: در این منو لیست تمامی خطوط شما قابل مشاهده است. درخواست تمدید خط به صورت سالانه هم در این منو انجام می‌شود.

تغییر رمز عبور: می توانید رمز عبورتان را در این قسمت تغییر دهید. برای تغییر رمز عبورتان می‌بایست رمز عبور فعلی خود را داشته باشید.

تغییر شماره پیش فرض: در منوی شماره پیش فرض می‌توانید لیست خطوط خود را مشاهده نموده و خطی را به عنوان خط پیش فرض خود انتخاب نمایید.

پیامک‌های خودکار سیست : با فعال نمودن این قسمت هر زمان شارژ شما کمتر از میزان تعیین شده توسط شما شود، از طریق پیامک به شماره نام کاربری شما اطلاع رسانی انجام می‌شود.