تفاوت پیامک خدماتی با پیامک تبلیغاتی

عده کثیر کاربرانی که از سامانه ارسال پیامک استفاده می کنند تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی را نمی دانند و این امر موجب می شود تا پیام خود را به اشتباه ارسال نمایند و باعث بروز مشکلات اعم از شکایت و … شود .

اصولا تبلیغات برای معرفی محصول یا خدمات انجام می شود و به پیامکی که کار معرفی را انجام می دهد پیامک تبلیغاتی گفته می شود .

پیامک تبلیغاتی برای اشخاصی انجام می شود که نسبت به آن ها شناختی نداریم ، شماره تلفن همراه آن ها را خودمان جمع آوری نکرده و از بانک های اطلاعاتی (بانک اصناف ، شهر و کد پستی ، سن و جنسیت ، ارسال از نقشه گوگل ، ارسال از دکل ایرانسل و … )  استفاده می کنیم .

پیامک تبلیغاتی باعث می شود که مشتری جذب شده و کسانی که محصول و خدمات ما را نمی شناسند و به آن محصول یا خدمت احتیاج دارند با ما تماس بگیرند یا پاسخ پیامک را ارسال کنند ، به این ترتیب فرآیند فروش انجام شود .

ولی پیامک خدماتی به اشخاصی ارسال می شود که با ما آشنا هستند و یا قبلا از خدمات و محصولات ما استفاده کردند و تمایل دارند که اطلاعیه های جدید را از ما دریافت کنند .

این گونه افراد یا خودشان شماره همراه را اعلام کرده اند یا ما با رضایتشان شماره موبایل را دریافت کرده ایم .

به طور مثال شما یک فروشگاه لباس دارید و مشتری از فروشگاه شما خرید می کند ، پس از خرید می توانید با رضایت از مشتری خود شماره همراهشان را دریافت نمایید و اعلام کنید که به محض آوردن لباس های جدید از طریق پیامک اطلاع رسانی انجام خواهید داد یا خود مشتری اعلام می کند که اگر جنس جدید آوردید به من اطلاع دهید و سپس شماره خود را اعلام می کند .

شما تمام این شماره ها را بایگانی می کنید و بانکی از مشتریان خود را در دست خواهید داشت و در مواقع آوردن محصولات جدید و تخفیفاتی که در دوره های مختلف می گذارید  و … به مشتریان خود اطلاع رسانی انجام دهید و بدین صورت میزان فروش شما افزایش می یابد .

برای ارسال پیامک خدماتی می توانید شماره اختصاصی خود را از بلک لیست خارج کرده یا از ماژول باشگاه مشتریان استفاده نمایید تا اشخاصی که sms   تبلیغاتی خود را بسته اند نیز پیامک شما را دریافت کنند .

و هیچ گاه برای تبلیغات خود از خطوط خدماتی یا ماژول باشگاه مشتریان استفاده نکنید زیرا در صورت شکایت مخاطب ، برای شما پیگرد قانونی خواهد داشت .