این مقاله را به اشتراک بگذارید
پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، زندگی مردم و کسبوکارها دچار تغییرات گستردهای شدند. خرید و فروش کالا به صورت فیزیکی تا حد زیادی از برنامهی روزانه همه حذف شد و جای خود را خرید اینترنتی داد. برخی به طور جدی رو به راهاندازی صفحات خود در شبکههای اجتماعی آوردند و شیوهی تبلیغات خود را تغییر دادند. از همین جهت کانالهای تبلیغاتی نقش مهمی در فروش آنلاین ایفا کردند. یکی از این روشها، استفاده از پیامک بود و به همین دلیل تبلیغات پیامکی در دوران کرونا با استقبال فرآوانی روبرو شد.
تاثیر پیامک تبلیغاتی در کسبوکارهای آنلاین
به دلیل هزینهی بالای برخی روشهای تبلیغاتی، بازاریابان به دنبال سریعترین و ارزانترین راه برای تبلیغات خود هستند. کسبوهای آنلاین این روزها بسیار مورد توجه مردم قرار گرفتهاند. به همین خاطر صاحبان آنها باید تلاش کنند تا در کمترین زمان ممکن اجناس خود را به فروش برسانند و با مشتری در ارتباط باشند.
تاثیر شبکههای اجتماعی بر زندگی مردم به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. در روزهای قرنطینه و کرونا، ارتباط اصلی همهی ما با دیگران از طریق این اپلیکیشنها صورت میگیرد. سرمایهداران هم میدانند که باید از این کانالهای ارتباطی استفاده کنند تا مشتری خود را به دست بیاورند. اما نکتهی مهم این است که همچنان روشهای قدیمی تبلیغات و اطلاع رسانی مانند استفاده از سامانه پیامکی بازخورد بسیار مناسبی دارد. این کانال علاوه بر رساندن کمپینها به اهداف خود، مشتریان قدیمی و جدید را حفظ میکنند.
بحرانی که در این سال اخیر گریبان دنیا را گرفت به حد کافی تاثیرات مخرب خود را بر کسبوکارها گذاشت و بسیاری را از چرخهی حیات بیرون برد. اما بازاریابی پیامکی و بهره بردن از پیامک تبلیغاتی در دوران کرونا باعث شد بار دیگر استفاده از آن برای کسبوکارهای آنلاین مورد توجه قرار بگیرد.
برخی از مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی عبارتند از:
- سرعت بالای ارسال و هزینهی ارزان پیامک
- امکان ارسال انبوه به کلیهی مخاطبان و شمارههای جدید
- زمانبندی مناسب برای ارسال پیامک
- امکان شخصیسازی کردن پیامک برای مشتریان
- استفاده از کدپستی و منطقه جغرافیایی مخاطبان
- ردیابی، تحلیل و آنالیز بازخورد پیامکهای ارسالی
مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی در دوران کرونا
همچنان که اغلب ارگانها، موسسات، برندها و کسبوکارهای مهم از پیامک انبوه تبلیغاتی برای اطلاعرسانی و تعامل با مخاطبان استفاده میکنند، کسبوکارهای کوچک و خانگی هم رو به این روش آوردهاند. اینستاگرام، واتساپ، توئیتر و تلگرام در کنار پیامک تبلیغاتی به آنها کمک میکند تا علاوه بر تبلیغ، مشتریان تازهای بگیرند تا فروش بالاتری داشته باشند.
۱- اطلاعرسانی تحصیلی برای مدارس، موسسات آموزشی و دانشگاهها
از ابتدای شروع کرونا، تمامی مدارس و دانشگاههای کلاسهای خود را تعطیل کردند. آموزشگاههای زبان، علمی و هنری نیز به آموزش آنلاین روی آوردند و برنامههای آموزشی به طور کامل مجازی شد. با وجود اینکه در سایت و گروههای شبکههای اجتماعی اطلاعرسانی انجام میشود، اما استفاده از سامانه پیامکی برای سرعت بخشیدن به این موضوع کمک بسیار میکند.
اعلام زمان آغاز کلاسها، امتحانات، مطالب مهم و تمرینات گروهی از این طریق میتواند مراکز آموزشی را کمک کند تا اطلاع رسانی خود را به دانشجویان بهبود بخشند.
۲- آموزش به مردم برای کنترل وضعیت کرونا
همانطور که در این مدت مشاهده کردید، بسیار از مراکز بهداشتی کشور و دیگر ارگانها از طریق سامانه پیامک کوتاه به مردم نکات بهداشتی را آموزش دادند. اطلاع از وضعیت آماری مبتلایان و رعایت پروتکلهای بهداشتی با پیامک مانند زنگ هشداری برای مردم عمل کرده است.
۳- اطلاعرسانی جشنوارههای فروش و تخفیف
در مقالههای پیشین از مزایا استفاده از پیامک تبلیغاتی برای فروش بیشتر گفتهایم که این موضوع باعث جذب مشتری و تبلیغات شما میشود. در کنار آن با ارسال پیامک انبوه میتواند مشتریان خود را از آخرین تخفیفات و جشنوارههای فروشی که دارید مطلع کنید تا هرچه زودتر از اجناس شما خریداری کنند. این پیامکهای سریع و با برنامهی قبلی به مخاطبان میرسد و میتواند بازخورد قابل توجهای داشته باشند.