بایدها و نباید های بازاریابی پیامکی موثر

بایدها و نباید های بازاریابی پیامکی موثر

اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه در حال ایجاد دگرگونی هایی در شیوه بازاریابی محصولات و خدمات است. یکی از دلایل اصلی آن است که پیامک ابزاری بسیار مفید برای تحت تاثیر قرار گرفتن مخاطبان مورد نظر شماست و  مانند یک کانال است که می تواند برای ارسال پیشنهادات ، تبلیغات یا هشدارهای مربوطه استفاده شود. بازاریابی پیامکی می تواند مشارکت مشتری را افزایش داده و سطح برند شما را ارتقا بخشد ، اما درک چگونگی استفاده صحیح از این بستر به منظور ایجاد مؤثرترین راهبردهای بازاریابی موبایل، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در اینجا چند مورد از باید ها و نباید های پیامکی آوردیم که به شما کمک می کند تا بیشترین بهره وری را از فعالیتهای بازاریابی پیامکی خود داشته باشید:

بایــــدها

  • رضایت جامعه هدف را در نظر بگیرید

پیامک یک کانال ارتباطی مبتنی بر اجازه مخاطب  است. این بدان معنی است که بهتر است مشتریان هدف شما صریحاً موافقت خود را برای دریافت پیام کوتاه اعلام کرده باشند .

  • زمان مناسب را انتخاب کنید

هنگام ارسال پیامک به مشتریان یا مشتریان احتمالی خود ، پیام های پیامکی خود را برنامه ریزی کنید تا در زمان های مناسب در طول روز ارسال شوند. بیشتر کشورها دارای آیین نامه هایی هستند که نشان می دهد چه زمان می توانید و نمی توانید پیام های بازاریابی را برای مشتریان خود ارسال کنید. این زمان گذاری به سود تمامی کسانی ست که می خواهند به صورت اصولی از قدرت باورنکردنی بازاریابی پیامکی بهره ببرند، اگر نمی دانید که درچه زمانی بیشترین باز خورد را می توان دریافت کرد می توانید باsms.ir  با شماره 0212853 تماس بگیرید تا راهنمایی و مشاوره های مناسبی را دریافت نمایید.

  • تنوع را در محتوای پیام کوتاه فراموش نکنید.

حتی اگر تعداد پیامک های شما از نظر تعداد کارکترهایی که می توانید به کار ببرید محدود باشد باز هم می توانید به پیام های ارسالی خود تنوع بدهید اینکه پیام خود را با مضمون تبلیغاتی ارسال کنید و یا مشتری خود را به شرکت در جشنواره و کمپین های گوناگون دعوت کنید هر آنچه خلاقیت دارید به کار ببرید تا مخاطبان و مشتریان درگیر برندتان شوند.

  • نام تجاری خود را معرفی کنید.

ممکن است بدیهی به نظر برسد اما این مورد بسیار مهم است که در تمام پیامک های  ارسالی خود  اسم تجاری خود را بنویسید چه از شناسه فرستنده استفاده کنید و چه در هر پیامکی که ارسال می کنید ، نام تجاری خود را به سادگی اضافه کنید ، مطمئن شوید که مشتریان شما می دانند که پیام ها را از چه کسانی دریافت می کنند.

  • نحوه عدم دریافت پیامک را مشخص کنید.

در متن پیامک نحوه لغو عضویت را شرح دهید وبه مشتریان خود بگویید که به محض دریافت پیام مبنی بر عدم ارسال پیامک از توقف یا لغو اشتراکشان اطمینان داشته باشند .آن ها دیگر پیامک از سمت شما دریافت نمی کنند. شما نیز با حذف اطلاعات تماس آنها از لیست تماس خود ، اطمینان حاصل کنید که به درخواست مشتریان خود مبنی بر امتناع  آن ها احترام گذاشته اید.

نبایـــــد ها

  • اسپم نکنید

اگر شما مقررات بازاریابی تلفن همراه را رعایت نکنید ، هر پیامک تبلیغاتی  توسط مخاطبان به صورت ناخواسته دریافت میگردد به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می شود و شرکت شما را در معرض عدم محبوبیت  قرار میدهد بهتراست برای جلوگیری هرچه بیشتر این مورد پیش از ارسال پیامک مخاطبان خود را گروه بندی و مشخص کنید. در پنل پیامکی sms.ir شما می توانید مخاطبان خود را بر حسب سن، جنسیت، محل زندگی، شغل و…… طبقه بندی کنید و مطمئن باشید که مخاطبان خود را هوشمندانه انتخاب کرده اید. و احتمال وقوع این جریان منفی را به حداقل رسانده اید.

  • مشتریان خود را بمباران نکنید.

با ارسال پیام کوتاه های غیر ضروری مشتریان خود را بمباران نکنید .با این هدف که می خواهید آنها را از هرگونه تبلیغ یا پیشنهادی که دارید مطلع کنید تعداد پیامک های ارسالی خودرا زیاد نکنید. ارتباطات خود را عاقلانه هدف گذاری کرده و از ارسال اطلاعات درست و به موقع به مشتریان خود اطمینان حاصل کنید.

  • خیلی خلاصه ننویسید

خوب نیست که متن پیامک  خود را آنقدر کوتاه کنید تا جایی که نامفهوم شوند هنگام استفاده از پیامک به طور مختصر و کوتاه با صلاحدید خود تصمیم بگیرید و  مطمئن شوید که با مشتری خود به طور صریح و شفاف ارتباط دارید.

اینها چند تنها چند قانون ساده بودند که به شما کمک می کنند قبل از انجام کار بازاریابی پیامکی ، از برخی اصول آن آگاه شوید و با رعایت آن ها به طور بسیار موثرتری فعالیت نمایید . عدم پیروی از این باید ها و نباید ها می تواند برای برند شما مضر باشد. .در ادامه با ما همراه شوید تا اصول دیگر بایدها و نبایدهای بازاریابی پیامکی را مرور کنیم.