انواع وب سرویس های سامانه ارسال پیامک بر اساس امکانات و یا دسترسی های موجود در همان سامانه قابل پیاده سازی و استفاده می باشد. وب سرویس های سامانه پیامک با توجه به زیر ساخت های سامانه پیامک و قابلیت های آن نوشته می شوند. به صورت کلی نیز در دو دسته POST و یا GET مورد استفاده قرار می گیرند.

اغلب پنل های ارسال پیام کوتاه در داکیومنت های خود راهنمای نوع متد، نحوه ارسال متغییرها و نتیجه و پاسخ ها را توضیح داده اند. در راهنمای موجود در سایت پیام دهی شرکت ایده پردازان، نیز متدها نوع TYPE خود را دارند و در همان ابتدا نوع POST و یا GET بودنشان تنظیم شده است.

فرقی ندارد شما به چه صورت اقدام به اجرای کدهایتان می نمایید. ممکن است کدهایتان در پروژه اصلی باشد و یا برایش یک سرور اشتراکی و یا خارجی در نظر گرفته باشید. حتی ممکن است اجرای کدهایتان تحت نرم افزارهای خاصی باشد مانند XAMPPو یا POSTMAN

هرکدام که باشد فرقی ندارد. شما می بایست مشخص نمایید متد مورد استفاده شما چه TYPE ای برایش مشخص شده است.

انواع وب سرویس های سامانه ارسال پیامک :

همانطور که اشاره شد نوع ارسال  در متدها مشخص می باشد. انواع ارسال در دسته POST قرار دارند.

متدهای دریافت گزارشات، میزان اعتبار، اطلاعات پروفایل و کاربر و …. از انواع متدهای GET محسوب می شوند.

تمام وب سرویس های سامانه پیامک SMS.IR در منوی برنامه نویسان سایت SMS.IR و در کنار نام متد، بر اساس نوع ارسال و دریافت اطلاعات، دسته بندی شده هستند. وب سرویس پیامک یک از سرویس هایی است که با ورود به این صفحه می توانید امکانات مختلف سرویس ارسال پیامک را مشاهده کنید.

تمام متدهای POST شامل دستوراتی هستند که کاربر برنامه نویس دستورات اجرایی برای سرویس را به سیستم ارسال می کند و هر آنچه اطلاعاتی باشد که از طرف سامانه به کاربر اعلام شود، عموما در دسته GET قرار داده می شوند.

البته به جز متدهای ارسال، لینک های ارسال نیز در دو دسته GET  و POST قرار دارند.

در سامانه پیامک ایده پردازان، هر دو لینک ارسال و دریافت نیز قرار دارد. لینک ارسال POST و لینک دریافت GET تعریف شده است.