انتقال پیامک های دریافتی ها چیست؟

اگر سامانه پیام کوتاه شرکت ایده پردازان را دارید  تا کنون در منوهای سمت چپ به گزینه ی انتقال پیامک های دریافتی برخورد کرده اید. در این مقاله به توضیح امکانات ماژول های این بخش خواهیم پرداخت.

با انتخاب گزینه ی انتقال دریافتی ها  ، دایورت دریافتی ها به موبایل ، انتقال دریافتی ها به ایمیل و انتقال دریافتی ها به  URL مشاهده می گردند. هر کدام از این گزینه ها ماژول های مستقلی می باشند.

دایورت دریافتی ها به موبایل

فرض کنید با استفاده از دریافت پیامک مشتریان به پنل پیامک انبوهتان سفارش محصول می پذیرید و در محل کار شما همه روزه دسترسی به اینترنت وجود ندارد ، بنابراین به دلیل عدم امکان چک کردن پیامک های دریافتی پنل ، قادر به دریافت سفارشات مشتریان نیز نخواهید بود!

ماژول انتقال دریافتی ها به موبایل این امکان را به شما می دهد تا کلیه پیام های دریافتی سامانه پیام کوتاه شما به شماره تلفن همراهی که در این ماژول تنظیم نموده اید ارسال گردند.

این ماژول جهت دریافت پیامک ها و ارسال آنان به شماره تلفن همراه شما نیازی به اینترنت نداشته لذا در هر زمانی امکان دریافت پیامک ها را برای صاحب پنل پیامکی مقدور می سازد. تنها کافیست در تنظیمات ماژول ، خطوط دریافت کننده و ارسال کننده ی پیام را انتخاب نمایید.

انتقال دریافتی ها به تلفن همراه به دلیل ارسال پیامک دریافتی از طریق سامانه پیامک کوتاه به تلفن همراه هزینه داشته و همانند ارسال پیامک ساده هزینه ی ارسال از اعتبار پنل پیامکی کسر می گردد.  لازم به ذکر است در صورتی که در سامانه پیام کوتاه خود شارژ کافی نداشته باشید انتقال پیامک ها صورت نمی گیرد.

انتقال دریافتی ها به ایمیل

تصور کنید در شرکتی بخش فروش با دریافت پیامک از کاربران برای آنان از طریق ایمیل کاتالوگ ارسال می نماید. با استفاده از این ماژول کلیه پیامک ها مستقیما به ایمیل کارسناس مورد نظر ارسال می گردد و وی به ایمیلی که در متن پیامک کاربر اعلام شده است کاتالوگ را ارسال می نماید.

برای تنظیم این ماژول تنها کافیست ایمیل تان را در تنظیمات این ماژول نوشته و شماره ی خط گیرنده ی پیامک را مشخص نمایید. حال این ماژول در بازه ی زمانی که توسط کاربر مشخص می شود انتقال پیامک ها را به ایمیل انجام می دهد.

لازم به ذکر است انتقال پیام های دریافتی به ایمیل شما هزینه ای نداشته و رایگان می باشد و تنها هزینه ی پرداختی کاربر هزینه ی فعالسازی این ماژول می باشد. شما می توانید پس از فعالسازی این ماژول انتقال پیامک های دریافتی را به صورت نامحدود به ایمیلتان انجام دهید.

انتقال دریافتی ها به  URL

انتقال دریافتی ها به url همانند انتقال دریافتی ها به ایمیل ، پیامک ها را به آدرس  url نتخابی شما به صورت رایگان انجام می دهد. نکته ی مهم در قرار دادن لینک  urlرعایت فرمت مورد قبول پنل پیامکی می باشد که به طور کامل در راهنمای ماژول همراه با نمونه قرار داده شده است. بعد از وارد نمودن url با انتخاب شماره خط گیرنده ماژول شما در بازه ی زمانی انتخابیتان فعال می گردد.

نکته ) در کلیه ماژول های ذکر شده خط گیرنده قابل انتخاب می باشد و در صورت داشتن بیش از یک خط پیامکی و دریافت محتوای متفاوتی از هر خط می توانید برای هر خط تنظیمات مجزایی جهت انتقال دریافتی ها انجام دهید.

نکته ) در کلیه ماژول ها فیلدی با نام واژه دریافتی وجود دارد. می توانید با نگاشتن واژه ی دریافتی مورد نظرتان در تنظیمات ماژول تنها پیامک هایی که دارای واژه ی مورد نظر شما می باشند را منتقل نمایید. به طور مثال با قرار دادن  عدد 1 در فیلد واژه ی دریافتی ، افرادی که عدد یک را به شماره ی پیامکی پنل شما ارسال می نمایند ، پیامکشان منتقل می گردد. لازم به ذکر است در صورت خالی گذاشتن این فیلد کلیه پیامک ها منتقل می گردند.