استفاده از پیامک انبوه همچنان یکی از مهمترین روش‌های افزایش فروش است. کسب و کارهای زیادی از این امکان برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. کد تخفیف، اعلام جشنواره‌های فروش فوق العاده و برگزاری نظرسنجی از جمله اطلاع رسانی‌هایی است که توسط این نوع پیامک می‌توان به مشتریان ارسال کرد.

با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات از سوی این کانال‌ها، ارسال پیامک از گذشته تا به امروز از کاربردی‌ترین متدهای بازاریابی محسوب می‌شود. اغلب مشاغل و نهادها با استفاده از پیامک انبوه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند. با بهره بردن از این ویژگی پیامک، خرده فروشان و بازاریابانی می‌توانند فروش بالایی داشته باشند و مشتریان را از آخرین تخفیف‌ها باخبر کنند.

پیامک انبوه اگر به روشی صحیح برای کاربران ارسال شود، قطعا بازخورد مناسبی خواهد داشت. برای اینکه بدانید چه نکات مهمی را پیش از ارسال این پیامک باید رعایت کنید، در ادامه ی این مطلب با ما باشید:

نکات مهم استفاده از پیامک انبوه در بازاریابی

اگر قصد ارسال پیامک انبوه به مشتریان خود دارید، باید در نظر داشته باشید که این کار نیاز به پیروی از یک سری اصول دارد. شاید اقدامی آسان به نظر برسد اما بهتر است برای تاثیر بیشتر و رضایت مخاطب نکات زیر را انجام دهید:

۱- برای ارسال پیامک انبوه برنامه ریزی داشته باشید.

ارسال پیامک انبوه نیاز به برنامه ریزی از قبل دارد. برای این کار ابتدا تمام اهداف خود را از ارسال پیامک در نظر بگیرید. پس از آن باید برنامه‌ای برای زمان ارسال داشته باشید. اگر فروش فوق‌العاده دارید باید پیش از آن در نظر بگیرد که چه روز و چه ساعتی باید پیامک انبوه را به مخاطبان بفرستید. دقت کنید که هرگز نباید بدون برنامه‌ی قبلی اقدام به این کار کنید. باید زمان‌بندی مناسبی بین زمان تبلیغ و شروع تخفیف و اخبار مهمی که می‌خواهید ارسال کنید باشد.

۲- قبل از آغاز جشنواره و تخفیف‌ها اقدام کنید.

به دلیل استقبال از خریدهای اینترنتی، این روزها جشنواره‌های فروش فوق‌العاده افزایش چشمگیری داشته اند. همچنین اغلب رقبای شما هم می‌خواهند با چنین تکنیک‌هایی فروش بالایی داشته باشند. توصیه می‌کنیم پیش از آغاز جشنواره مشتریان خود را از این موضوع آگاه کنید. با ارسال پیامک به آن‌ها، کمی زودتر از این اتفاق آن‌ها را باخبر کنید. این کار باعث می‌شود تا منتظر شروع جشنواره بمانند و کالاهای مورد نظر خود را از شما خریداری کنند.

۳- از امکانات سامانه پیامک خود استفاده کنید.

سامانه‌های پیامک انبوه امکانات مرتبط و بسیار کاربردی‌ای برای تبلیغات دارند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازخورد و نتایج مطلوبی دریافت کنید. در سامانه پیامکی که ثبت نام کرده‌اید می‌توانید پیامک را با توجه به سن، جنسیت، منطقه، شهر، استان، کدپستی، پیش شماره و شغل به مشتریان ارسال کنید. اگر می‌خواهید به مخاطب هدف خود دسترسی داشته باشید و فروش بالایی داشته باشید باید از این امکانات استفاده کنید.

۴- به محتوای پیامک ارسالی خود دقت کنید.

در متن پیامکی که قصد ارسال دارید باید به طور صحیح برند خود را معرفی کنید. همچنین اگر کد تخفیف و یا خبر ویژه‌ای برای مشتریان دارید باید محتوای پیامک به آن اشاره کنید. قرار دادن لینک سایت و شبکه اجتماعی برند خود را فراموش نکنید تا مخاطب بتواند دقیقا به محتوای اصلی‌ای که در نظر گرفتید برسد.

۵- بررسی نهایی داشته باشید و تمام موارد ضروری را بررسی کنید.

توصیه ما این است که قبل ارسال پیامک انبوه به مشتریان، در وهله اول پیامک را برای شماره خود بفرستید. با این کار از درستی محتوا و لینک‌هایی که در متن قرار داده‌اید مطمئن می‌شوید. اگر ایرادی در کد تخفیف و یا اشتباه نگارشی در متن پیامک وجود داشته باشد، شما می‌توانید پیش از ارسال به انبوهی از مشتریان آن را رفع کنید.