فروشگاه های اینترنتی یکی از نمونه های بارز پیشرفت تجلی IT در مشاغل و استفاده از اینترنت برای خرید مایحتاج زندگی می باشند. در دهه های گذشته برای تهیه هر آنچه لازم بود به مغازه و یا فروشگاه هایی که می شناختیم مراجعه می کردیم ولی اکنون در هر کجا که باشیم با استفاده از نت می توانیم هر آنچه را لازم داریم تهیه و دریافت کنیم. فروشگاه های اینترنتی در هر حوزه کاری که باشند برای ارتباط با مشتریانشان نیاز به راه ارتباطی دارند.

ارسال پیامک در فروشگاه های اینترنتی یکی از همان راه هایی است که صاحبین فروشگاه برای ارتباط با مشتریان می توانند استفاده نمایند.

ارسال پیامک در فروشگاه های اینترنتی :

با توجه به اینکه سامانه ارسال پیامک ایده پردازان توانایی برقراری ارتباط با CMS های فروشگاهی را دارد می توانید از ماژول ها و پلاگین های نوشته شده جهت اتصال سامانه پیامکی به فروشگاهتان استفاده نمایید. حتی اگر فروشگاه شما برای راه اندازی از ابتدا کد نویسی شده باشد نیز می توان از API جهت ارسال پیامک بهره گرفت.

فروشگاه های اینترنتی عموما دو راه برای ارتباط با مشتریان خود دارند. ارسال ایمیل و ارسال پیامک

ارسال ایمیل گزینه ای ابتدایی و جهانی است اما ارسال پیامک برای کابران راحت تر و مطلوب تر است. همین امر باعث شده است تا تمام روند ورود و ثبت نام تا اعلام ارسال محصول خریداری شده، توسط پیامک برای مشتریان صورت گیرد. ارسال پیامک در فروشگاه های اینترنتی از طریق خطوط خدماتی به شما این اجازه را می دهد تا پیام های خود را به تمام شماره ها حتی شماره هایی که دریافت پیامک خود را مسدود نموده اند، انجام دهید.

احزار هویت مشتریان در زمان ثبت نام و یا ورود با ارسال پیامک به گوشی آنان انجام می شود. هر سفارشی که در سایت ثبت و خریداری شود، به صورت پیامک به شفارش دهنده اطلاع داده خواهد شد. البته پس از پرداخت، خریدار می تواند از طریق پیام کوتاه مطلع شود که خریدش در چه وضعیت سفارشی قرار دارد.

تمام این نیازها در پلاگین ها و متدهای برنامه نویسی پیش بینی شده و در دسترس وب مستران و برنامه نویسان عزیز قرار دارد.