امروزه  با توجه به تعداد رقبا در هریک از حوزه‌های کسب و کار، اخذ امتیاز رقابتی می‌تواند تاثیر موثری بر رونق فروش بگذارد.

اهمیت مشتریان در حفظ حیات یک کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. اما چگونه می‌توان رضایت مشتریان را جلب کرد و از رقبا پیشی گرفت؟

چگونه می‌توان از مشتریان گذرا، مشتریان وفادار و دائمی ساخت؟ آیا اصول خاصی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد؟

در این مقاله و شماره‌های بعدی همین مقاله که طی هفته‌های آتی منتشر خواهد شد، می‌خواهیم به ابعاد گوناگون ارتباط با مشتریان، اعم از جذب مشتریان جدید، جلب اعتماد، افزایش فروش، حفظ مشتریان قدیمی، خدمات پس از فروش، پشتیبانی رضایت‌بخش، پیگیری امور، روش‌های مدرن ارتباطی با استفاده از پیامک انبوه و پیامک سفید، دو محصول اصلی شرکت www.sms.ir از هولیدنگ ایده پردازان بپردازیم.

علی رغم رشد تکنولوژی و رواج شبکه‌های اجتماعی، هنوز برخلاف تصور عموم، بهترین روش برای ارتباط با افراد، خصوصا تضمین مشاهده پیام توسط مشتریان، پیامک می‌باشد. چرا که برخی از اقشار ضعیف جامعه از لحاظ مالی یا سالمندان هنوز به گوشی‌های هوشمند و گاهی به اینترنت دسترسی ندارند. عده‌ای نیز بدلیل مشغله فراوان فرصت بررسی ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و یا مشاهده تبلیغات تلویزیونی را ندارند. اما بلاشک عمده مردم اعم از کودک و نوجوان و سالمندان، حداقل به تلفن همراه ساده مجهز بوده و اغلب هم پیامک‌هایشان را در حداقل زمان چک می‌کنند.

لذا ارتباط، تبلیغات و پشتیبانی از طریق پیامک هنوز زنده و یکی از موثرترین روش‌هاست.

ارتباط موثر با مشتریان با استفاده از پیامک (1)

معرفی یک استارتاپ یا کسب و کار نو و جذب مشتری

امروزه شاهد موج ظهور استارتاپ‌ها در ایران هستیم که هریک به نوعی درصدد تسهیل زندگی پردغدغه شهری هستند. اما آیا یک استارتاپ در شروع کسب و کار خود، قدرت مالی تامین هزینه‌های گزاف جهت تبلیغ و معرفی محصول و خدمات خود را دارد؟ آیا نیروی متخصص جهت ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی دارد؟ قطعا خیر. پس چگونه می‌توان یک خدمت نوین را با کمترین هزینه به عموم مردم معرفی کرد؟ هنوز یکی از ارزانترین و موثرترین کانال‌های ارتباطی با اقشار مختلف جامعه از هر سطح فرهنگی و مالی، پیامک می‌باشد. یک کسب و کار نوین می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین سطح جامعه را پوشش داده و به معرفی و رواج خود بپردازد.

حفظ مشتریان با جلب رضایت خاطر ایشان

آیا می‌دانید بیشترین عامل در حفظ و نگهداشت یک مشتری، جلب اعتماد و ایجاد حس خوب در ایشان است؟

کسی نمی‌تواند منکر این شود که وقتی در روز تولدش پیامک تبریک از بانک، شرکت یا فروشگاهی  دریافت می‌کند، حس خوب به او القا می‌شود. وقتی به شما به عنوان مشتری وفادار تخفیف ویژه‌ای در سالروز ازدواج یا تولد فرزندتان اختصاص داده می‌شود، حتی اگر از آن کد تخفیف استفاده ننمایید، حداقل نام آن کسب و کار در ذهنتان به نیکی ثبت می‌شود و بر ناخودآگاهتان احساس مثبتی نسبت به آن شکل می‌گیرد. پیامک سفید این امکان را فراهم کرده تا ارتباط سازنده‌ای میان کسب و کار و مشتری ایجاد شود و  با تعبیه کد لغو عضویت، کمک شایانی به حفظ حقوق مخاطبانتان کرده است. مخاطب شما هر زمان که تمایل به دریافت پیامک شما نداشته باشد با خیال آسوده عضویت در گروه شما را لغو نموده و هرگز از دریافت پیامک‌های شما آزرده خاطر نخواهد شد.