بهترین وب سرویس پیامک به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از وب‌سایت یا نرم‌افزار پیامک ارسال کنید. در واقع شما با چند خط کد، به سامانه پیامک متصل می‌شوید و از آن طریق به مدیریت ارسال و دریافت پیامک‌های مورد نظر می‌کنید. در این مقاله از سایت ایده پردازان بهترین ویژگی‌ها برای وب سرویس سامانه پیامک را معرفی می‌کنم.

وب سرویس پیامک چیست؟

وب سرویس پیامکی به شما کمک می‌کند خدمات پیامکی را با وب ‌سایت، برنامه تلفن همراه یا سرویس شخص ثالث ترکیب کنید. این ویژگی برای همه برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که نیاز به ارسال پیامک انبوه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع با زبان ساده اگر بخواهیم توضیح بدیم با استفاده از کدهای سامانه پیام کوتاه ارسال و یا دریافت و پیامک را از طریق نرم افزار خودمان انجام می‌دهیم.

این کار هم به وسیله (API) پیامکی صورت می‌گیرد و به کمک این (API) امکان استفاده از وب سرویس پیامک در خدمت وب‌سایت یا برنامه قرار می‌گیرد. (SMS API) در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مثل جاوا، سی شارپ، (PHP) و جاوا اسکریپت وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با زبان برنامه‌نویسی مورد نیاز خود، از این امکان استفاده کنید. از کاربردهای بهترین وب سرویس پیامک می‌توان به ارسال پیامک به والدین برای اطلاع‌رسانی اشاره کرد. همچنین سایت‌هایی که برای تأیید شماره تلفن همراه یا احراز هویت نیاز به ارسال پیامک دارند.

بهترین وب سرویس پیامک کدام است؟

بهترین وب سرویس پیامکی

در وب سرویس پیامک شما از راه دور به کمک یک سرور، ارتباط تلفن همراه را برقرار می‌کنید. وب سرویس پیامک یک پنل اس ام اس است و با ارسال و دریافت کدهای اچ‌تی‌تی‌پی (HTTP)، ویژگی‌های ارسال و دریافت پیامک را بدون دخالت انسان مدیریت می‌کند. در ادامه مقاله ده مورد ازویژگی‌های بهترین وب سرویس ‌های ارسال پیامک‌ را بررسی می‌کنیم.

1. مستندات کامل

مستندات کامل یکی از مهمترین ویژگی های یک API استاندارد و خوب، داشتن مستندات کامل برای استفاده راحت و بهتر از وب سرویس است. مستندات از اولین چیزهایی است که فرد استفاده کننده از API آن را میبیند و از این لحاظ مانند بسته بندی هدیه میباشد. نمایش و توضیح درخواست و پارامترهای آن و همینطور پاسخ های مورد انتظار و توضیحات درباره فرایند قابل انجام از موارد ضروری در ارائه مستندات میباشد. با استفاده از یک مستند خوب هر شخصی که دانش کمی هم از برنامه نویسی داشته باشد می‌تواند پیاده سازی وب سرویس را انجام دهد.

2. سازگاری با زبان‌های برنامه نویسی مختلف

داشتن نمونه کد برای زبان‌های برنامه نویسی متفاوت نیز یکی از اصول وب سرویس خوب است، زمانی که برنامه نویس با هر زمان برنامه نویسی درخواست اتصال سامانه پیامک به نرم افزار موردنظرشو دارد با نمونه کد مناسب و کامل می‌تواند به راحتی اتصال را برقرار کند.

3. سرعت ارسال پیامک

زمانی که از وب سرویس پیامک استفاده می‌کنید قطعا سرعت رسیدن پیامک به مخاطب اهمیت بسیار بالایی دارد چون شما معمولا از وب سرویس برای اطلاع رسانی فوری مانند فراموشی رمز، ارسال کد تایید و … استفاده می‌کنید و اگر ارسال پیامک کند انجام شود ممکن است شما مخاطب را از دست بدهید.

وب سرویس پیامک

4. قابلیت کشینگ

در صورت نیاز اطلاعات باید قابلیت کش شدن داشته باشند. هدف از این ویژگی بهبود کارایی در هنگام تجربه و استفاده کلاینت ساید از API میباشد.

5. مدیریت خطاها

در صورتی که شما برنامه نویس باشید حتما هر خطای رخداده شده کد مخصوصی دارد و به جای برگرداندن خطای مبهم و بدون کد به سمت کاربر بهتر از کدخطای متناظر استفاده شود.(مثال 404 – یافت نشدن منابع و یا کدهای تعریف شده شخصی سازی شده سیستم)

6. پشتیبانی

زمان استفاده از وب سرویس زیاد اتفاق رخ می‌دهد که دچار ارور یا مشکل تعریف نشده‌ای شوید، به همین دلیل در این زمان ارتباط با پشتیبان پنل اس ام اس و پاسخ صحیح و سریع دریافت کردن از اهمیت بالایی برخوردار است.

7. خط عمومی

اگر با سامانه‌های پیامک کار کرده باشید و ارسال اطلاع رسانی داشته باشید اولین مشکلی که برمی‌خورید مشکل ارسال به شماره‌های بلک لیست است خدماتی کردن خط هم، زمان بر و پر دردسر است داشتن یک خط عمومی خدماتی جهت ارسال پیامک‌ها احراز هویت و خدماتی می‌تواند کمک بزرگی در راه اندازی سریع ارسال پیامک شما داشته باشد.

پرسش‌های پرتکرار

  • استفاده از وب سرویس ارسال پیامک چه مزیت‌هایی دارد؟
    • ارتقاء سطح پشتیبانی مشتری
    • هزینه کم
    • نرخ باز شدن
  • ارسال پیامک به کاربر نسبت به ارسال ایمیل چه مزیتی دارد؟

علاوه بر کاربردهای مهمی که ارسال پیامک، مانند احراز هویت دارد نرخ باز شدن پیامک نسبت به ایمیل بالاتر است. 98 درصد از پیامک‌ها توسط مشتری یا کاربر خوانده می‌شود. این در حالی است که تنها 22 درصد از ایمیل‌ها باز شده و خوانده می‌شوند.

  • ارسال پیامک وب سرویسی از طریق قالب چیست؟

زمانی که شما از خط خدماتی سیستم جهت اتصال به وب سرویس سامانه پیامک استفاده می‌کنید، ابتدا باید یک قالب ایجاد نمایید تا ارسال‌های پیامک شما براساس همان قالب انجام شود بعد از تایید قالب توسط مدیریت سایت می‌توانید ارسال وب سرویسی از طریق قالب داشته باشید.