API SMS در فروشگاههای خرده فروشی

به طور سنتی ، صنعت خرده فروشی، پیامک را تنها به عنوان ابزاری برای ارسال پیام های تبلیغاتی می دید ، اما با پیشرفت فناوری، زمینه استفاده از پیام کوتاه نیز بسیار گسترش یافت. آنچه در گذشته یک راه قدیمی برای برقراری ارتباط در نظر گرفته می شد ، اکنون اثبات شده است که یک ابزار حیاتی جهت نظارت بر سیستم ها و فرآیندهای درون فروشگاهی است. از مدیریت دما گرفته تا هشدارهای امنیتی ، دسترسی گسترده و ماهیت آنی پیامک بدان معنی است که  مشاغل بیشتر و بیشتری برای دریافت پیام های کوتاه و فوری خود به این کانال اعتماد می کنند.

در اینجا 4 روش خلاقانه آورده شده است که پیامک می تواند به صاحبان فروشگاه های خرده فروشی کمک کند تا بتوانند عملکرد و تجهیزات خود را بهتر مدیریت کنند:

  • پیام کوتاه برای نظارت از راه دور  بر یخچال ها برای کاهش ضایعات:

تصور کنید ، شما صاحب یک کافه بستنی جدید هستید و به تازگی تولید  طیف وسیعی از طعم های جالب و جذاب تازه را برای افتتاحیه خود تکمیل کرده اید . دوستداران بستنی بسیار مشتاق اند تا طعم های جدید را چشیده و شما به همان اندازه هیجان زده می شوید که خلاقیت های خود را نشان می دهید. روز افتتاحیه فرا می رسد و می بینید که بستنی ها در شب گذشته به دلیل خرابی یخچال ها ذوب شده است و کل محصولات تولیدی شما به هدر رفته است. اگر فقط راهی وجود داشته باشد که به شما اطلاع داده شود که فریزرهای شما کار نمی کنند خوب است نه ؟… خب ، پیامک همین جاست که وارد عمل می شود.

با استفاده از راه حل وب سرویس پیامکی  ، هشدارهای پیامکی خودکار می توانند در هر زمان که نوسان دما وجود دارد از برنامه های کنترل دما به تلفن همراه ، ارسال شوند.

  • پیام کوتاه برای نظارت بر HVAC برای حفظ تهویه مطبوع و سالم:

اهمیت سیستم های گرمایشی ، کنترل هوا و تهویه مطبوع (HVAC) مؤثر در ساختمان های خرده فروشی ضروری است. این سیستم ها ضمن بهبود کیفیت هوای داخلی ، دمای هوا را در کل ساختمان کنترل و حفظ می کنند. برای اطمینان از حفظ این شرایط ، سیستم های HVAC می توانند از طریق استفاده از پیامک بطور مداوم کنترل شوند. به عنوان مثال S + T S.A. ، یک شرکت سوئیسی که متخصص راه حل های دیجیتالی است ، یک نرم افزار مانیتورینگ HVAC ابری ایجاد کرده است که هر وقت مشکلی در سیستم آنها وجود داشت ، بطور خودکار هشدارهای پیامکی را برای تیم های تعمیر و نگهداری ارسال می کند.

  • پیامکی برای اعلان های امنیتی جهت نظارت بر فعالیت:

پیام کوتاه ابزاری ارزشمند در  حفظ امنیت از فروشگاه ها و خانه ها در سراسر جهان است سیستم های امنیتی مدرن به صاحبان فروشگاه ها این امکان را می دهد تا از راه دور و در هر ساعت از شبانه روز مراقب مغازه های خود باشند. اضافه کردن پیامک خودکار به این ترکیب ، سطح این سیستم ها را ارتقاء می دهد. به محض بروز نقض نه تنها می توان بیش از یک شخص را در مدت زمان کوتاهی مطلع کرد بلکه می توان  اقدامات امنیتی از راه دور را به طور مستقیم از یک دستگاه تلفن همراه فعال کرد.

به عنوان مثال ، صاحب خانه ای سیستم اتوماسیون منزل خود را به گونه ای ایجاد کرده است که به او کمک می کند خانه خود را از راه دور کنترل کند. سیستم وی به محض اینکه در خانه او حرکتی انجام شود به وی اطلاع می دهد و وی می تواند با ارسال پیامکی اقدامات دفاعی را در خانه خود فعال کند. همین کار را می توان برای فروشگاه های خرده فروشی به راحتی انجام داد.

  • تاثیر پیام کوتاه در وفاداری مشتری را فراموش نکنیم:

بسیاری از فروشگاه ها برای تشویق تکرار در خرید مشتریان از برنامه های وفاداری استفاده می کنند. با استفاده از پیام کوتاه ، فروشگاه ها می توانند مشتریان خود را در مورد برنامه وفاداری آگاه کنند و به طور خودکار تخفیفات و امتیازات خود را به آنها اطلاع دهند. با تشکر از سیستم های تجزیه و تحلیل داخلی پنل پیامکی  ، شما به راحتی می توانید هنگامی که مشتریان پیام را باز می کنند ، ویا روی لینک ها کلیک می کنند، پیگیری و آمارگیری نمایید.

امروزه ، زمینه استفاده از پیامک ها به مراتب از ارتباط شخص به شخص فراتر رفته است . این مورد برای ارتباطات ماشین به ماشین و همچنین ارسال پیام های برنامه ها به شخص استفاده می شود. این ماهیت متنوع و گسترده استفاده از  پیام کوتاه، آن را به یک راه حل مناسب برای صاحبان فروشگاه های خرده فروشی برای نظارت و بهبود بر فرآیند ها و تجهیزات تبدیل می کند.