وب سرویس احراز هویت پیامکی کاربران و یا بررسی فعال بودن اطلاعات اعلامی در زمان ثبت نام یکی از سرویس های جدید پیامک ارائه شده توسط سامانه پیامکی است. در حوزه ارسال پیامک ممکن است کاربران و گیرندگان بسیاری را بیابید که از دریافت پیامک تبلیغاتی و یا حجم انبوه پیام های نامرتبط ناراضی و شاکی هستند. دلیل نارضایتی و شکایت آن ها مشخص است، به پیام ارسالی و یا محتوای آن نیازی ندارند.

در مقابل این شرایط کاربران و دارندگان شماره همراه تمایل دارند از برخی افراد و یا در برخی خدمات دریافت کننده پیامک مربوطه باشند. حجم عمده ای از کاربران سایت ها از این جمله می باشند. برای اکثر افراد پیش آمده است که در یکی از خدمات محبوب گوگل و یا تلگرام درخواست دریافت اکانت داده باشند.

در زمان درخواست عضویت یکی از مهم ترین اطلاعات دریافتی از شخص اعلام شماره موبایل همراه می باشد تا مشخص شود اطلاعات اعلام شده درست و صحیح و مربوط به خود شخص باشد. اما این عملیات چگونه انجام می شود ؟

وب سرویس احراز هویت :

راهکار مشخص شدن هویت اعلامی شما به نرم افزار و یا برنامه مرتبط ارسال پیامک حاوی کد فعال سازی به شماره موبایلتان است. روشن بودن و در دسترس بودن آن شماره همراه و دریافت کد بخشی از روند احراز هویت است و پس از دریافت نوبت استفاده از کد در بخش مشخصی از سایت و یا ارسال مجدد آن به شماره ارسال کننده و یا شماره اعلام شده در متن پیامک است.

مسلم است که کاربران اگرچه درخواست به عدم دریافت پیام های تبلیغاتی داده باشند ( اصطلاحا به این شماره ها بلک لیست می گویند )، در مقابل این گونه خدمات منتظر دریافت پیام هستند و این بار عدم دریافت آن موجب ناراحتی و نارضایتی آنان است !!!

سرویس تحت وب و یا همان وب سرویس احراز هویت راهکاری است که در تمام نرم افزارها و یا برنامه های ثبت نام و بررسی هویتی کاربران مورد نیاز و استفاده است. در واقع عملیات ارسال کد و دریافت و مطابقت شماره موبایل ارسال کننده و دریافت کننده کد و … از طریق برنامه نویسی و استفاده ازین سرویس است.

سامانه ارسال پیامک ایده پردازان خود به چنین سیستمی مجهز است  و با ارائه آن به کاربران نقشی مهم را در حوزه ارائه خدمات وب سرویسی به خود اختصاص می دهد. مسلم است که ارسال از طریق وب سرویس احراز هویت می باید تحت پوشش خطی خدماتی باشد. ( خطوط خدماتی با توجه به نوع ارسال ها و محتوایشان اجازه ارسال پیامک را به شماره هایی که دریافت پیام تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند دارد.)

سرعت بالا و نیز دقت نیز دومین مولفه بسیار مهم بوده که تکمیل این ویژگی ها وب سرویس احراز هویت کاربران را در سامانه sms.ir  معرفی می نماید.

طریقه فعال سازی و روند کاری این سرویس پر مخاطب در مقاله بعدی خدمتتان اعلام خواهد شد.