ناگت چیست ؟

ناگت پکیج (Nuget Package  ) یکی از ابزار مفید و قدرتمند مورد استفاده برنامه نویسان مایکروسافت در محیط visual studio می باشد. بسته ناگت در واقع بسته ای حاوی کتابخانه های پر مصرف می باشد و با استفاده از ناگت اضافه شدن، ویرایش و حذف این کتابخانه ها آسان و کاربردی شده است.

تا قبل از ارائه ناگت برنامه نویسان برای استفاده از کتابخانه های مورد نیازشان مجبور به دانلود و اضافه نمودن آن ها به صورت جداگانه بودند و پس از هر به روز رسانی می بایست این پروسه از نو تکرار می شد تا زمانی که بسته ناگت ظهور کرد.

کاربرد و محبوبیت ناگت را می توان در دو عامل بسیار مهم دسته بندی نمود.

ناگت به نوعی با تجمیع کتابخانه ها دسترسی به تمام آن ها را میسر کرده است و  در صورت به روز رسانی شدن کتابخانه ای به راحتی به آخرین نسخه دسترسی خواهید داشت.

البته برخی از به روز رسانی ها مختص nugget ارائه می شود و باعث می شود تا برنامه نویس کم کم استفاده از ناگت را به کار حرفه ای خود اضافه نماید.

 

ناگت چیست و نحوه استفاده از آن :

بسته ناگت را می توان به سه روش متفاوت دریافت نمود :

 

پس از دریافت Nuget Package می توانید به راحتی از آن در برنامه VS استفاده نمایید. راحت ترین راه استفاده از دستور نصب پکیج در بخش Package Manager Console می باشد. قابلیت استفاده از دستورات محیط Command Prompt  در محیط VS نصب بسته را در کمتر از 1 دقیقه برای شما مهیا می کند و پس از آن می توانید استفاده نمایید.

نحوه کارایی و استفاده از Nuget در مقاله روز دوشنبه هفته آینده منتشر خواهد شد.

با توجه به اینکه سامانه پیامک ایده پردازان نیز برای هر دو پنل انبوه و پیامک سفید خود بسته ناگت ارائه نموده است، پیشنهاد می شود دنبال کننده این سری مقالات باشید.

می توانید بسته ناگت مربوط به سامانه انبوه را از آدرس لینک https://www.nuget.org/packages/SmsIrRestful/ و ناگت مربوط به پیامک سفید را از https://www.nuget.org/packages/IPE.WhiteSms/ دریافت نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Joanna 1402/01/16 پاسخ

    آیا آموزش ارسال پیامک از طریق وب سرویس داخل سامانه وجود دارد؟

    • 1402/01/21 پاسخ

      کاربر گرامی
      بله داخل سامانه پیامک بخش برنامه نویسان تمام مستندات و راهنمایی وب سرویس وجود دارد

    • 1402/01/21 پاسخ

      کاربر گرامی
      بله داخل سامانه پیامک بخش برنامه نویسان تمام مستندات و راهنمایی وب سرویس وجود دارد میتوانید به داخل پنل مراجعه کنید

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان