معرفی امکانات منوی برنامه نویسان خدمت تمام کاربران، برنامه نویسان و افرادی که با سیستم سرو کار دارند، معرفی جدیدترین خدمات است. منوی برنامه نویسان، به تازگی به مجموع کاربرهای سامانه اضافه شده است و مختص برنامه نویسان محترم می باشد.

تمام دسترسی های آن، امکانات و ویژگی های سیستم هستند که توسط کد در اختیار و استفاده برنامه نویسان قرار می گیرد. پایه کدهای ارائه شده در این بخش RESTFUL webservice  می باشد.

معرفی امکانات منوی برنامه نویسان:

در منوی برنامه نویسان سه بخش زیر قرار داده شده است :

  • کلید وب سرویس
  • وب سرویس هایRESTFUL
  • قالب های ماژول ارسال سریع

 

بخش کلید وب سرویس :

برای تمام متدهای و کدهای REST نیاز به دو کلید وب سرویس و کلید امنیتی دارید که در این بخش قرارداده شده است. کلید امنیتی به انتخاب شما ایجاد می شود و بهتر است ترکیبی از اعداد، حروف و سمبل ها بدون معنی خاصی باشد. سپس با انتخاب ” ایجاد کلید” سیستم کلید وب سرویس را در اختیار شما قرار می دهد. این دو کلید لازمه دریافت توکن در تمام درخواست هاست.

بخش وب سرویس های RESTFUL :

متدهای ارسال و گزارش ارسال، دریافت شارژ، بررسی بلک لیست بودن خطوط، دریافت خطوط، دریافت توکن، پیام های دریافتی، ورود اعضای باشگاه مشتریان و ارسال پیامک به آنان، ارسال کد فعال سازی ( احراز هویت ) و ارسال متن به همراه متغییر؛ همگی متدهای این بخش می باشد. هر یک به صورت جداگانه دارای راهنما و نمونه کد می باشد.

بخش قالب های ماژول ارسال سریع :

این قسمت تنها به ارسال متن به همراه متغییر، مربوط می باشد. در این بخش می توانید متن های مربوط به ارسال خودتان را با متغییرهای مربوطش ثبت و یا حذف نمایید. قالب های ایجاد شده قابلیت ویرایش ندارند و اگر قالبی مورد نیازتان نیست می توانید آن را حذف کرده و قالب جدیدی را ایجاد نمایید.

در بالای قالب ها شناسه آن و وضعیت  تایید شده و یا منتظر تایید نمایش داده شده است.

البته این صفحه هم دارای راهنمای خود و طریقه معرفی متغییر را داراست.