مشکل SSL certificate problem در لاراول

مشکل SSL certificate problem در لاراول ممکن است برای برخی از وب مستران در زمان استفاده و یا اضافه نمودن پلاگین ارسال پیامک پیش آید.

لاراول یکی از پلت فرم های PHP می باشد که مورد استقبال بسیاری بوده است. پلت فرم لاراول قابلیت ارسال پیامک را از طریق پلاگین و نصب دارد.

قابلیت ارسال پیامک بر روی لاراول خام اجرا می شود. می توانید از طریق composer و با دستور composer require ipecompany/smsirlaravel اقدام به نصب پکیج ارسال پیامک لاراول نمایید و روند کانفیگ را انجام دهید. می توانید برای دریافت راهنمای نصب پکیج ارسال اس ام اس به سایت www.sms.ir – منوی برنامه نویسان مراجعه نموده و از قسمت لاراول بخش راهنما را مشاهده نمایید.

علاوه بر نصب این پکیج می توانید فایل را از github دریافت کنید.

پس از نصب و کانفیگ و ایجاد tableها، بر اساس نیازتان برای ارسال پیام کوتاه ممکن است یکی از قابلیت های ارسال سامانه انبوه را فعال نموده باشید و یا اقدام به ارسال ساده نمایید. اگر مشکلی باشد به شما خطا برگردانده می شود. یکی از خطاها می تواند مربوط به مشکل SSL certificate problem در لاراول باشد.

 

مشکل SSL certificate problem در لاراول :

پلت فرم لاراول می تواند یک در سرور به صورت یک پروژه up و یا در یک سرورمجازی به صورت local پیاده سازی شده باشد. مشکل SSL certificate problem در لاراول مربوط به لوکال بودن و با نبودن هاست و سرور نمی باشد.

درست است سرویس ارسال پیامک تحت restful به صورت SSL پیاده سازی شده است، اما خطا از طرف سامانه پیامک ایده پردازان نمی باشد.

خطای نمایش داده شده مربوط به curl های کاربر می باشد. در واقع خطای کامل بازگردانده شده به صورت زیر می باشد :

SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate (see http://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html)

 

برای برطرف شدن این خطا نیاز به بازبینی کدهایتان در سمت خودتان دارید اما با یک جستجوی ساده در منابع مرتبط می توانید راهکارهای مناسب را دریافت نمایید.لینک زیر در مرجع stack overflow می توانید یکی از مراجع معتبر برای بررسی اشکال و دریافت راهکارتان باشد.

https://stackoverflow.com/questions/29822686/curl-error-60-ssl-certificate-unable-to-get-local-issuer-certificate?answertab=active#tab-top

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پیمان 1399/08/04 پاسخ

    آقا دمت گرم، مشکل من رو حل کردی

    • 1399/08/15 پاسخ

      با سلام کاربر عزیز خوشحالیم که توانستیم در حل مشکل شما را راهنمایی نماییم. موفق باشید

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان