طریقه دریافت تمام پیام های ارسال شده را می توان برای تمام افرادی که نیاز به کلیه پیام های خود دارند جهت استفاده راحت تر پیشنهاد داد. پیام های ارسال شده برای بسیاری از شرکت ها و یا ارسال کننده ها جزو مهمترین آرشیوها می باشد. مثلا ممکن است در انتهای هر ماه و یا سال آمار ارسال پیامک به مشتریان بابت بازخورد و یا تعداد ارسال مقایسه شود. حتی ممکن است متن ها را در آرشیو نگهداری نمود تا اگر مشتری و یا کاربری دچار ناراحتی شد بتوان در آن بین پیگیری لازم را داشت. حتما برای شما هم پیش آمده است که منتظر دریافت پیامی باشید و آن را دریافت نکنید. با ارسال کننده تماس خواهید گرفت و علت عدم ارسال را جویا خواهید شد. جهت پیگیری چنین شرایطی دسترسی به تمام پیام کوتاه های ارسال شده ضروری تلقی می شود. وجود روش های متفاوت در طریقه دریافت تمام پیام های ارسال شده سامانه پیامکی شما را یاری خواهد کرد.

طریقه دریافت تمام پیام های ارسال شده  :

1-      دریافت از داخل سامانه

2-      دریافت از طریق وب سرویس

 

دریافت از داخل سامانه : در هر ماه تمام پیام های ارسالی و دریافتی و هم چنین موارد مالی بایگانی و ذخیره خواهند شد. می توانید در ساعات پایانی و انتهایی هر ماه اقدام به دریافت خروجی اکسل نمایید. اگر میزان پیام های ارسال شده شما هم بالا باشد می توانید در اول ماه بعدی و با استفاده از قابلیت نمایش آرشیو تمام پیامک های ارسال شده را در فایل اکسل دریافت نمایید.

البته با استفاده از این روش تنها به ماه جاری و یک ماه قبل دسترسی خواهید داشت و برای ماه های قبلی می بایست در درخواست مکتوب ماه مورد نظر را ذکر نمایید تا اطلاعات از دیتا بیس در اختیار شما قرار گیرد.

 

دریافت از طریق وب سرویس : وجود وب سرویس ها و متدهای متفاوت آن ها می تواند راه بزرگی پیش روی برنامه نویسان باشد. با توجه به اینکه وب سرویس ها بر پایه SOAP و یا RESTFUL باشد نمونه کدهای مناسب در سیستم قرار دارد که می توان از آن ها استفاده نمود.