سرویس احراز هویت(VERIFICATION) یکی از مهمترین سرویس های تحت وب ارائه شده در وب سرویس  ارسال سریع پیامک جهت احراز هویت کاربران در زمان ثبت نام می باشد. در دانشنامه قبلی با نام وب سرویس احراز هویت پیامکی با یکی از وب سرویس های پربازخورد و حرفه ای شرکت ایده پردازان آشنا شدید. اکنون به صورت ساده سرویس احراز هویت VERIFICATION به همراه راهکار آن خدمتتان معرفی خواهد شد.

استفاده از سرویس احراز هویت(VERIFICATION) :

سرویس احراز هویت VERIFICATION

جهت فعال سازی این سرویس تحت وب ابتدا می بایست ماژول سرویس ارسال سریع پیامک را فعال سازی نمایید. این دسترسی دارای هزینه بوده و سالانه می بایست تمدید شود.

پس از فعال سازی منوی اختصاصی مربوط به این ماژول به نام ” برنامه نویسان ” را انتخاب نمایید.

با توجه به  بستر این وب سرویس که بر پایه restful می باشد می بایست روند وب سرویسی را ادامه دهید.

درابتدا به کلید وب سرویس(API KEY)نیاز دارید. با اعمال یک کد امنیتی از طرف شما، کلید وب سرویس تولید می گردد. در اعلام کد امنیتی سعی کنید از کلمات و حروف نا مرتبط  و ترکیبی اعداد و کاراکترها استفاده نمایید.

با استفاده از کلید وب سرویس توکن امنیتی به دست می آید. نکته قابل توجه این است هر توکن دارای زمان انقضاست و پس از 30 دقیقه منقضی خواهد شد و مجددا می بایست ایجاد شود. دلیل این امر بر پایه امنیت دسترسی server  و client شکل گرفته است.

پس از دریافت کلید وب سرویس و توکن امنیتی می توانید با توجه به نوع زبان برنامه نویسی پروژه و یا سایت خود اقدام به نوشتن برنامه مربوطه نمایید. در برنامه سرویس احراز هویت VERIFICATION تنها دو مقدار متغییر توسط برنامه نویس ارسال می شود و ارسال متن به صورت کلی توسط سامانه ارسال پیامک انجام خواهد شد.

تنها دو مقدار کد فعال سازی و هم چنین شماره موبایل شخص دریافت کننده کد را در متن برنامه لازم است قرار دهید.وب سرویس احراز هویت پیامکی می بایست دارای امنیت بالا باشد و به همین دلیل روال بر اساس اعتماد ارتباط گذاشته شده است.

ارسال این متن از طریق قالب ثابت به همراه یک خط خدماتی خواهد بود. حسن ارسال خط خدماتی اجازه اسال به تمام شماره های موبایل ها حتی شماره های بلک لیست می باشد. البته در ابتدای متن ارسالی نیز عبارت ” کد فعال سازی شما : ” اضافه خواهد شد تا کاربر از دریافت کد اطلاع  داشته باشد. قسمت زیر مربوط به بدنه ارسال پیام می باشد:

 

Body:

{

   “Code”: “12345”,

   “MobileNumber”: “09120000001”

}

 

استفاده از این سرویس در کمترین زمان ممکن و با امنیت بالا می تواند شما را در انجام سریع ثبت نام و جذب کاربر یاری رساند.