روش های متفاوت اتصال وب سرویسی اطلاعاتی است که همه برنامه نوسان و یا کاربران دیگر برنامه ها برای اتصال به سامانه ارسال پیامک احتیاج دارند.

شمار نرم افزار ها و یا برنامه های متفاوت در هر شغل و سطحی بی حساب است و بسیاری ازین برنامه ها به صوت تعاملی نوشته و اجرا شده اند و بخشی برای اعلام هشدار ها و یا اطلاع رسانی دارند. از نرم افزارهای مانیتور شبکه تا برنامه های حساب داری و یا سایت های فروشگاهی تا اپلیکیشن ها

همه این برنامه ها به نوعی تعامل با ادمین یا کاربران دارند و بهترین راه استفاده و ارسال پیامک است.

سامانه ارسال و دریافت پیامک شرکت ایده پردازان با ارائه وب سرویس ارتباط پنل پیامک خود را با API و دیگر نرم افزارها ایجاد کرده است و وب سرویس ارایه شده در چند دسته تعریف شده است.

شرح مختصر و کاربرد آن روش های متفاوت اتصال وب سرویسی را به شما معرفی خواهد نمود.

روش های متفاوت اتصال وب سرویسی :

با توجه به نوع سرویس های ارائه شده و نحوه اتصال به SMS.IR می توان دسته بندی زیر را به عنوان مرجع کلی دسته بندی های وب سرویس در نظر گرفت

سایت ها :

بسیاری از سایت ها و فروشگاه های آنلاین نیاز به ارسال پیامک هم برای مشتری و هم برای ادمین سایت دارند. برخی از سایت ها توسط cms های مانند وردپرس، جوملا و …. هستند و برخی دیگر از ابتدا کدنویسی می شوند.

اگر سایت ها توسط cms ایجاد شده باشند راه اتصال وب سرویس آن ها افزونه است و اگر از ابتدا کد نویسی شده اند می توانند از کدهای API بر حسب زبان برنامه نویسی خود استفاده کنند.

برنامه های آماده و نوشته شده :

برنامه های آماده و نوشته شده بهترین و پرکاربردترین نمونه های اتصال به وب سرویس هستند. برخی از آن ها آماده و نوشته شده اند و تنها اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبور و یا کلید وب سرویس و کد امنیتی و خط ارسال کننده نیاز دارند و البته همه این اطلاعات در سامانه پیامک قرار دارد.

برخی از برنامه ها نیز از طریق وب سرویس های URLی یا همان .ASMX متصل می شوند. URL های POST و GET هرکدام جداگانه کارایی خود را دارد و توضیحات مفصلی از آن ها در مقاله url ارسال و دریافت پیامک بررسی شده است.

برنامه های در حال نوشتن:

برنامه هایی که در حال نوشتن هستند بسیار ساده می توانند به پنل ارسال و دریافت پیامک متصل شوند. تنها باید مشخص شود زبان برنامه نویسی شما چیست و د حال کارکردن در SOAP هستید یا RESTUL . زیرا متدهای هریک و اطلاعات شناسایی در این دو نوع متفاوت است.

به صورت ساده در سامانه ارسال و دریافت پیامک شرکت ایده پردازان وب سرویس در دسته های زیر در دسترس برنامه نویسان قرار میگیرد.

– وب سرویس های URLی یا همان .ASMX
– افزونه های متصل به cms
– وب سرویس های HTTP  به صورت URL
– وب سرویس های HTTPS به صورت API های تحت RESTFUL و SOAP