دلایل عدم فعال سازی افزونه های پیامکی صرفه نظر از نوع افزونه و یا ارتباط داشتن با CRM خاصی، شاید بتوان به صورت کلی دسته بندی نمود. البته این مورد الزامی خاصی بابت تمام خطاها ایجاد نمی کند و هر خطا می بایست به صورت دقیق بررسی و رفع شود. دلایل عدم فعال سازی افزونه به صورت کلی کمک می نماید تا در مواجه با خطا بتوانیم سرعت عمل بالای در رفع داشته باشیم.

لیستی که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد نمی تواند مرجع رسمی برای علت خطا ها باشد. اما وجود و دانستن آن می تواند کمکی برای شناخت نوع خطا باشد.

در ادامه برخی از دلایل عمده ای که می تواند عامل عدم فعال سازی افزونه باشد اعلام و علتش بررسی خواهد شد:

دلایل عدم فعال سازی افزونه های پیامکی :

  • مشاهده soap fatal error

اگر از نسخه های اولیه افزونه وردپرس و یا ووکامرس استفاده نموده باشید ممکن است خطای soap fatal error  را مشاهده کرده باشید. عدم فعال بودن soap، عدم اتصال به نت و … می تواند دلیل نمایش این خطا باشد.

  • سفید شدن صفحه پس از فعال سازی

عمدتا این اشکال در افزونه ووکامرس دیده می شود. کمبود منابع، عدم فعال بودن ioncub loader ها و … می تواند جزو دلایل این اشکال باشد. البته گاهی تداخل با دیگر پلاگین ها نیز دلیل این خطا می باشد.

  • خطای تنظیمات اعتبار کاربری

این خطاها در افزونه های وردپرس و یا ووکامرس دیده می شود. عموما با دوبار کلیک بر روی آن، قسمت تنظیمات به شما نمایش داده خواهد شد. عمدتا اگر در زمان ارسال و یا دیگر بخش ها این خطا مشاهده شود به این معنیست که شما تنظیمات وب سرویسی را نادرست انجام داده اید. اگر از همان ابتدا خطا به شما نمایش داده شد، احتمال افزونه با افزونه مشابه دیگری دچار تداخل شده است.

دانلود افزونه پیامکی از صفحه وب سرویس پیامک

  • کندی صفحه ادمین و یا سایت و یا عدم دسترسی به آن ها

اگر با نصب افزونه و فعال سازی آن کندی و وجود داشته باشد و یا سایت از دسترس خارج شود ممکن است کمبود منابع هاست و یا تداخل با افزونه دیگر علت آن باشد. البته مورد 2 را نیز در این حالت بررسی کنید. در این شرایط شما می بایست مشکل را از طریق هاست برطرف نمایید.

  • خطای آپلود افزونه

گاهی خطای نمایش داده شده به مرحله فعال سازی نمی رسد و از همان ابتدای آپلود مشاهده می شود. پسوند تمام افزونه ها می بایست .ZIP باشد. ممکن است با توجه به پسوند فایل شما خطا مشاهده نمایید.

مورد دوم در زمان آپلود هم مربوط به محدودیت حجم فایل می باشد که می بایست از طریق هاست و قسمت PHP افزوده کردد.