کاربران و یا برنامه نویسانی که با وب سرویس سروکار دارند و از سامانه ارسال پیامک ایده پردازان استفاده می کنند با سرویس RESTFUL آشنایی دارند. وب سرویس های REST جزو جدیدترین و به روزترین سرویس های ارسال وب در مقایسه با SOAP هستند. نمونه کدهای سیستم در تمامی اپلیکیشن ها و یا برنامه هایی که به نحوی ارسال و ارتباط با وب دارند مشاهده و استفاده می شوند.

در برنامه نویسی داکیومنت های موجود در سیستم به عنوان راهکاری در جهت ارسال و یا اشکال یابی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه مقدار خروجی ارسال پیامک در RESTFUL به صورت رشته ای مشخص می شود، داکیومنتی مشخص و تدوین شده برای ارسال وجود ندارد.

همین عدم وجود داکیومنت در این نوع سرویس باعث می شود تا دلایل عدم ارسال پیامک در RESTFUL برای برنامه نویسان انبوه و یا گاهی مبهم باشد. در ادامه  دلایل کلی بررسی شده و راهکار آن ارائه خواهد شد.

دلایل عدم ارسال پیامک در RESTFUL :

مورد اول به توکن مربوط می باشد. دریافت توکن برای تمام درخواست ها ضروری است. از طرفی هر توکن تنها 30 دقیقه معتبر بوده و پس از آن منقضی خواهد شد. بسیاری از درخواست هایی که دارای خطا در ارسال هستند با مشکل عدم اعتبار توکن مواجه اند.

مورد دوم به شرایط دریافت توکن بازمی گردد. برای دریافت توکن وجود و الزام دو کد وب سرویس و کد امنیتی ضروری است. این دو کد لازم نیست تا در هربار درخواست توکن تغییر پیدا کنند و با ثبت یکباره آن ها ، سیستم توکن های متفاوت به ما بازخواهد گرداند. مشکل به نوع پارامتر این دو کد مربوط می شود. در بسیاری از اوقات کدهای وب سرویس و کد امنیتی جابه جا مقدار دهی می شوند. حتما به این مورد توجه کنید…

مورد نهایی را شاید بتوان سمت کد و یا ارسال پارامترها و مقداردهی آن ها دانست. با یک بررسی ساده و با استفاده از محیط های اجرای برنامه ها، به راحتی اشکال برنامه نویسی بررسی و برطرف خواهد شد.

ازین پس برای دلایل عدم ارسال پیامک در RESTFUL حتما موارد بالا را بررسی و صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید.