خطای معمول پیامک در فریم ورک لاراول برای افرادی که قابلیت ارسال پیامک را در این فریم ورک لازم دارند، می تواند راهنمایی خوبی باشد.

لاراول یکی از فریم ورک های محبوب PHP است که بسیاری از برنامه نویسان و گسترش دهندگان کد آن را برای پیاده سازی پروژه هایشان انتخاب می کنند. در این بین برخی از پروژه ها پیاده شده نیاز به ارسال پیامک برای تبلیغات و یا اطلاع رسانی دارند. برای مثال شما فروشگاه اینترنتی تحت فریم ورک لاراول دارید و قصد دارید در زمان خرید و یا ثبت سفارش برای خریداران شما ارسال پیام کوتاه اطلاع رسانی خرید انجام شود.

در این حالت برای ارسال پیام کوتاه، از پلاگین های ارسال اس ام اس سامانه های پیامکی استفاده می شود. شرکت ایده پردازان نیز برای این فرم ورک محبوب افزونه رایگان پیامک ایجاد نموده است. خطای معمول پیامک در فریم ورک لاراول راهنمای مناسبی است که اگر در حین ثبت نام با آن مواجه شدید، بدانید ممکن است خطا مربوط به کدام قسمت باشد.

خطای معمول پیامک در فریم ورک لاراول :

cURL error 6: Could not resolve host

این خطا زمانی نمایش داده می شود که وب سرویس به صورت اشتباه call شود. بهتر است مجددا روند نصب را انجام دهید.

Class ‘Ipecompany\Smsirlaravel\SmsirlaravelServiceProvider’ not found

ممکن است این خطا را در حالت استفاده local از لاراول مشاهده نکنید و زمانی که پروژه را آپلود می نمایید این خطا نمایش داده شود. خطا مربوط به پروایدر )  provider) می باشد. می بایست در provider کلاس ما add شود.

نحوه add شدن کلاس sms.ir در provider نیز به این صورت است که پس از نصب از طریق composer باید در فایل  app.php در پوشه config اقدام به معرفی providers و aliases پکیج smsir نمایید.

cURL error 60: SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate

خطا مربوط به فایل های امنیتی SSL در حالت local می باشد. برای رفع اشکال فایل pem خود را به روز رسانی نمایید.

البته لینک https://stackoverflow.com/questions/29822686/curl-error-60-ssl-certificate-unable-to-get-local-issuer-certificate نیز به عنوان راهنما برای مطالعه می تواند مرجع خوبی باشد.