ایجاد ارسال زماندار در برنامه نویسی ویژگی مثبت و پرکاربردی است که برنامه نویسان برای ارسال های زمان آینده به دنبال استفاده از آن هستند.

در سامانه ارسال پیامک انبوه و پیامک سفید قابلیت ارسال زماندار در برخی ارسال ها قرار داده شده است و برای افرادی که با سامانه کار می کنند ایجاد ارسال زماندار ساده و آسان می باشد. تنها کافیست در زمان ارسال به جای ارسال کنونی، ارسال در زمان و ساعت مشخص انتخاب شود و روز و ساعت مورد نظرتان برای ارسال را انتخاب نمایید.

این روند برای برنامه نویسان متفاوت است. برخی از متدها و منوی های ارسال پیامک در سامانه انبوه مانند ارسال زماندار پیشرفته، ارسال نظیر به نظیر، ارسال به نقشه گوگل، ارسال به اصناف و ارسال به شهر و کدپستی، متدی برای استفاده در حالت API ندارند و نمیتوان حالت ارسال زماندار را برایشان بررسی نمود.

این ارسال ها منحصرا از طریق ورود به سامانه انجام می شوند.

برخی از ارسال ها نیز قابلیت زماندار شدن را ندارند. مانند ارسال احراز هویت و یا ارسال های سریع همراه با قالب. این دو ارسال منحصرا از طریق API مورد استفاده هستند و با توجه به نوع محتوای ارسالی به صورت تکنیکی نمی توانند به صورت زماندار یا اصطلاحا ( ScheduleSends) باشند. این ارسال ها منحصرا Real time هستند.

با این حال ایجاد ارسال زماندار در برنامه نویسی برای متدهایی که قابلیت دریافت زمان را دارند چگونه است ؟

ایجاد ارسال زماندار در برنامه نویسی :

در ارسال ساده پیامک سفید و پنل انبوه و نیز ارسال باشگاه مشتریان، پارامتری به نام SendDateTime تعریف شده است که در حالت عادی خالی می باشد و مقداری به آن پاس داده نمی شود.

این متغییر null able بوده و می تواند بدون مقدار باشد. در حالتی که مقداری به آن اختصاص داده نمی شود ارسال در همان زمان انجام می شود اما اگر مقداردهی شود، نوع ارسال به صورت زماندار شده و در همان زمان و تاریخ مقدار دهی شده ارسال انجام می شود.

در حالت SOAP تاریخ میلادی و در وب سرویس های RESTFULL زمان را به صورت شمسی وارد نمایید.

البته نکته مهم این است که زمان سرور شما می بایست با GMT 3:30 هماهنگ باشد تا زمان واقعی ارسال همان زمان مقداردهی شده باشد.